Kytkinten kestävyys
Kytkinten kestävyys
Hyvää iltaa.
Kuinkas paljon femmojen "perus" kytkin kestää tehoa/vääntöä. Tarkoitan siis kytkintä joka löytyy esim. B235E -moottorilla varustetuista autoista. Kuinka paljon taas Aeron kytkin kestää? Kokemuksia?
Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
Kuinkas paljon femmojen "perus" kytkin kestää tehoa/vääntöä. Tarkoitan siis kytkintä joka löytyy esim. B235E -moottorilla varustetuista autoista. Kuinka paljon taas Aeron kytkin kestää? Kokemuksia?
Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
Saab 9-3 SC TTID vector man MY 08
ex:Saab 9-3 SC TTID vector aut MY 08
ex:Saab 9-5 2.3t Vector Wagon MY 02
ex:Saab 900 2.0T MY 94
ex:Saab 9-3 2.0t SE MY 01
Re: Kytkinten kestävyys
jcarlson kirjoitti: 2,0t vakiokytkin 380Nm. 2,3t vakiokytkin 420Nm, 2,3T Aero vakiokytkin 480Nm
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
Re: Kytkinten kestävyys
Perus 2,3t kytkin jolla oli ajettu 115tkm, ei kestänyt etanolipäivitystä ja yli 400Nm vääntöä. Aeron kytkin olikin tilattu jo valmiiksi. Vaihdatin viimekesänä ja 140tkm ajettuna.
Audi A4 Avant-TSFI 2.0 -19 , Pihassa myös Saab 9-5 2.3t -05 + Biosofta kaikella nastan kääntäjällä.
Re: Kytkinten kestävyys
Omalla kytkimellä reilu 300tkm ajettu ja vielä ei ainakaan luista vaikka noin 370Nm otetaan autosta irti
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
Turbo-Saabisti #7815
Re: Kytkinten kestävyys
Se on niin tuurista ja ajotavasta kiinni IMO. 170 heppaisen matalapainefemman orkkiskytkin kesti vuosia 235hp/380Nm, kesti se pitkään vielä 285hp/440Nm, mutta jossain +200tkm alkoi luistamaan.
2006 Aeron alkuperäinen kytkin antautui 123tkm ajettuna, kun sille tarjottiin 285hp/450Nm
2006 Aeron alkuperäinen kytkin antautui 123tkm ajettuna, kun sille tarjottiin 285hp/450Nm
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Kytkinten kestävyys
Vääntöpiikit tappaa herkästi kytkimen vaikka keskimäärin vääntö olisikin alle kestorajan.
Tosin nyttemmin olisin ehkä taipuvainen suosittelemaan pikemmin 2,3t vakiokytkimelle 400Nm ja Aeron kytkimelle 460Nm.
Tosin nyttemmin olisin ehkä taipuvainen suosittelemaan pikemmin 2,3t vakiokytkimelle 400Nm ja Aeron kytkimelle 460Nm.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Kytkinten kestävyys
Omassa Aerossa hyvin kestänyt kytkin (150-210tkm), kun softana JC:n tekemä RE85. Väntöä en muista, mutta ainakin 400Nm. Softassa laitettu niin, että kaasuläppää ei avata nopeasti (fast throttle), kuten ei alkuperäisessäkään, niin olisko tuolla vaikutusta noihin vääntöpiikkeihin.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Kytkinten kestävyys
Allekirjoitan tuon 400nm kestävyyden tuolle 2.3t kytkimelle, penkissä 390nm @ 1130mg/c, uusi softa sisään 1200mg/c pyynnillä ja ei toivoakaan että pitäisi
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: Kytkinten kestävyys
Lainaan aihetta eli tarttis laittaa kytkinlevy paikalleen niin kumpi puoli keskustasta tulee vauhtipyörään päin eli tasainen puoli vai se jossa on parin cm uloke? Kyseinen asetelma ja levy ja vielä tuolta tilattiin eli kuvakin samasta: http://www.kaksoismassa-vauhtipyora.com ... 520-detail
Re: Kytkinten kestävyys
Tasanen puoli vauhtipyörään päin.
Tollasella jousittamattomalla massalevyllä ja jämyllä asetelmalla kytkimen käytettävyys lähentelee jousitetun sintterin tasoa.
Tollasella jousittamattomalla massalevyllä ja jämyllä asetelmalla kytkimen käytettävyys lähentelee jousitetun sintterin tasoa.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Kytkinten kestävyys
Jees kiitos tiedosta ja ihan mielenkiinnosta onko joku koittanut taikka muuten tietoa mitä tämä kytkin paketti vääntöä kestää ihan käytännössä vaikka ei 570nm olekaan todennäköisesti tulossa?Coltti kirjoitti:Tasanen puoli vauhtipyörään päin.
Tollasella jousittamattomalla massalevyllä ja jämyllä asetelmalla kytkimen käytettävyys lähentelee jousitetun sintterin tasoa.