Akku tyhjä, ovet kiinni ...
Akku tyhjä, ovet kiinni ...
No niin, akku kuollut, kaukolukitos ei toimi. Ovien mekaaniset lukot eivät ole toimineet vuosiin.
Yritin edestäpäin maskin läpi jos saisin konepellin auki, mutta tuntuu että ei pääse käsiksi kun syylärikenno on edessä.
Uusi akku on jo hankittu - voiko missään laittaa kiinni virtaa autoon sen verran että kaukolukituksen saa toimimaan?
Olisiko kellään kokemusta?
R
Yritin edestäpäin maskin läpi jos saisin konepellin auki, mutta tuntuu että ei pääse käsiksi kun syylärikenno on edessä.
Uusi akku on jo hankittu - voiko missään laittaa kiinni virtaa autoon sen verran että kaukolukituksen saa toimimaan?
Olisiko kellään kokemusta?
R
Re: Akku tyhjä, ovet kiinni ...
Onkos mahdollista päästä mitenkään auton alle kurkkaamaan. Jos saisi starttimoottorin solenoidin plus napaan vietyä kaapelin ja maanhan voi viedä vaikka laatikon kylkeen tai johonkin vain moottorin kiinni. Toki jos laturin plussan saa vietyä startin plus napaan ja maa taas johonkin vain niin kait se akku sen verran ottaa vastaan että saa hetken päästä ovet auki kauko ohjauksella. Toki sinne startille on ahdas viedä mitään piuhaa mutta eipä tule muutakaan paikkaa mieleen jonne on suora yhteys akusta..
Niin ja peräluukkua ei taida saada auki mekaanisesti mistään että pääsisi auton sisälle...
Niin ja peräluukkua ei taida saada auki mekaanisesti mistään että pääsisi auton sisälle...
Re: Akku tyhjä, ovet kiinni ...
Lukkoöljyä rutkasti kuskin oven lukkopesään ja yrittämään ovea auki ihan mekaanisesti... Näin mie ite lähestyisin aihetta. Vanhemmissa femmoissa on takaluukussakin lukkopesä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Akku tyhjä, ovet kiinni ...
Onkos autossa vetokoukkua? Siitä pistokkeesta voisi saada sen verran tyrkättyä virtaa, että saa kakella ovet auki.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Akku tyhjä, ovet kiinni ...
kiitos viesteistä !!
Nyt kävi niin että soitin hinausplaveluun apua, ja oli reipasta toimintaa: ilmapusseilla rako etuoveen, ja sitten pitkällä teräsvarrella nopea nykäisy konepellin avauskahvasta. Tyylikästä ja halpaa! ... 90€
Juu yritin ensin itse nostaa autoa ja katsoa koneen alla jos löytyisi plusjohtoa, mutta en löytänyt ihan helposti. Koukun kontaktit tosin en muistanut - se olisi ollut mielenkiintoista nähdä jos sieltä ois saanut virtaa sisään. Kiitos vinkistä.
Mekaaniset lukot eivät ole toimineet vuosiin, ei auta crc eikä muut öljyt. Pesät vaan pöyrii jos voimalla yrittää. Mutta tästä opin että kannattaa huoltaa lukot aina, vaikka käyttääkin kaukoohjausta.
peace R
Nyt kävi niin että soitin hinausplaveluun apua, ja oli reipasta toimintaa: ilmapusseilla rako etuoveen, ja sitten pitkällä teräsvarrella nopea nykäisy konepellin avauskahvasta. Tyylikästä ja halpaa! ... 90€
Juu yritin ensin itse nostaa autoa ja katsoa koneen alla jos löytyisi plusjohtoa, mutta en löytänyt ihan helposti. Koukun kontaktit tosin en muistanut - se olisi ollut mielenkiintoista nähdä jos sieltä ois saanut virtaa sisään. Kiitos vinkistä.
Mekaaniset lukot eivät ole toimineet vuosiin, ei auta crc eikä muut öljyt. Pesät vaan pöyrii jos voimalla yrittää. Mutta tästä opin että kannattaa huoltaa lukot aina, vaikka käyttääkin kaukoohjausta.
peace R
Re: Akku tyhjä, ovet kiinni ...
Koukun kontaktien hyödyntäminen taitaa vaatia 13-napaisen pistokkeen, jonka navasta 9 löytyy jatkuva sähkö.
Suuri apu ko. tilanteessa voi olla myös lämppärisetissä mahdollisesti olevasta akkulaturista, jolla autoon saa kätevästi sähköä kun vaan törkkää lämppäripiuhan kiinni. Yksi hyvä syy lisää moiselle laturille.
Kuten totesit, lukoistakin - tai vähintään yhdestä - kannattaa pitää huolta mm. tälläisten tilanteiden varalta. Vaikka tuo 90e ei sinänsä kuulosta pahalta (etenkään jos autoon ei jäänyt jälkiä), niin on yksinkertaisesti helpompaa ja nopeampaa jos tilanteen saa selvitettyä itse samalta seisomalta.
Suuri apu ko. tilanteessa voi olla myös lämppärisetissä mahdollisesti olevasta akkulaturista, jolla autoon saa kätevästi sähköä kun vaan törkkää lämppäripiuhan kiinni. Yksi hyvä syy lisää moiselle laturille.
Kuten totesit, lukoistakin - tai vähintään yhdestä - kannattaa pitää huolta mm. tälläisten tilanteiden varalta. Vaikka tuo 90e ei sinänsä kuulosta pahalta (etenkään jos autoon ei jäänyt jälkiä), niin on yksinkertaisesti helpompaa ja nopeampaa jos tilanteen saa selvitettyä itse samalta seisomalta.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Akku tyhjä, ovet kiinni ...
ok! Jeps. Ei jäänyt jälkiä
... paitsi että kokeilin myös edestä saada pellin auki, joten muovinen eturitilä on nyt osittain rikki ;( mutta vauhdissa taitaa pysyä paikalla
Ja eihän sieltä päässyt kiinni vaijeriin.
R
... paitsi että kokeilin myös edestä saada pellin auki, joten muovinen eturitilä on nyt osittain rikki ;( mutta vauhdissa taitaa pysyä paikalla
Ja eihän sieltä päässyt kiinni vaijeriin.
R
Re: Akku tyhjä, ovet kiinni ...
Tottapa tuo. Molempia taitaa olla femmaan asennettu. NG-kolkkiin ei edes tarjoiltu kuin 13-napaista johtosarjaa.aero kirjoitti:Koukun kontaktien hyödyntäminen taitaa vaatia 13-napaisen pistokkeen, jonka navasta 9 löytyy jatkuva sähkö.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Akku tyhjä, ovet kiinni ...
Tullut muutamiin autoihin "murtauduttua" antamalla virtaa rekisterikilven valon piuhoihin,näin saanut hälyt auki ja ovet.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Akku tyhjä, ovet kiinni ...
Hmm, miten tuo toimii? Jos valot eivät ole päällä, niin eihän polttimoiden navoista ole yhteyttä akkuun ja keskuslukitus taas on akun perässä.jannevillepetteri kirjoitti:Tullut muutamiin autoihin "murtauduttua" antamalla virtaa rekisterikilven valon piuhoihin,näin saanut hälyt auki ja ovet.
Re: Akku tyhjä, ovet kiinni ...
Jos releillä katkotaanki maita eikö virtoja? :)jmarin kirjoitti:Hmm, miten tuo toimii? Jos valot eivät ole päällä, niin eihän polttimoiden navoista ole yhteyttä akkuun ja keskuslukitus taas on akun perässä.jannevillepetteri kirjoitti:Tullut muutamiin autoihin "murtauduttua" antamalla virtaa rekisterikilven valon piuhoihin,näin saanut hälyt auki ja ovet.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Akku tyhjä, ovet kiinni ...
Itellä kävi samallalailla viime syksynä että akku kuoli eikä tietysti lukkopesät inahtanu avaimella mihinkään. Tilanteen pelasti pari kuukautta aikasemmin asennettu defan akkulaturi, ei muutaku lämppärin johto kiinni ja johan aukes ovet napista vähän ajan päästä......
Nykyinen: Saab 9-5 aero wagon Bifuel vm.-02
Ex: Saab 9000 cd 16v tbo aut. vm.88+ 9000 cs tbo vm.92
Ex: Saab 9000 cd 16v tbo aut. vm.88+ 9000 cs tbo vm.92