Saab 9-5 2002 2.3 turbo vikakoodi 4707

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
timo santaranta
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Pe Tammi 15, 2016 18:27

Saab 9-5 2002 2.3 turbo vikakoodi 4707

Viesti Kirjoittaja timo santaranta »

Kaikki alkoi kun auto alkoi herjaamaan kaasuläppäkotelosta.Avasin sen ja korjasin johdot,jonka jälkeen ajoin n.20 tkm iloisin mielin.
Sitten alkoi taas herjaus kaasun asentotunnistimista,molemmista.Vaihdoin äsken uuden kaasuläppäkotelon,sen uudemman mallisen isommalla huohotinputkella.Auto lähti käymään nätisti mutta kuolee n.3000 kieroksen kohdalla.Aivan kun joku kääntäisi virrat poikki,tosin kaikki virrat ok ja vikakoodi 4707.Tätä en löytänyt joten siihen tarvitsisin apua.Ilmamäärämittariko nyt siis kiukuttelee?Kaasuläpän pyynti ja saanti eivät kohtaa,mair isompi kuin mreg.
jooseppi78
"Viggen"
Viestit: 609
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab 9-5 2002 2.3 turbo vikakoodi 4707

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 »

Oliko siis fcod 4707? Se ois käännettynä 1263 ja linkin mukaan liittyy kaasuläpän liikkeeseen. http://www.uksaabs.co.uk/UKS/viewtopic.php?f=2&t=87343
"Hevoseton" mies on huoleton mies
timo santaranta
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Pe Tammi 15, 2016 18:27

Re: Saab 9-5 2002 2.3 turbo vikakoodi 4707

Viesti Kirjoittaja timo santaranta »

Kiitos avusta olihan se peijooni hypänny limp modelle.Nyt toimii tosin lambda kuoli hetkellisesti täyskiihdytyksessä.Se siis seuraavaksi vaihtoon...
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Saab 9-5 2002 2.3 turbo vikakoodi 4707

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Jos open sidiä tuijotat niin lambda meneekin normaalisti nollille täyskaasukiihdytyksessä, moottorijarrutuksessa ja kylmäkäynnistyksen alussa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
timo santaranta
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Pe Tammi 15, 2016 18:27

Re: Saab 9-5 2002 2.3 turbo vikakoodi 4707

Viesti Kirjoittaja timo santaranta »

vesa67 kirjoitti:Jos open sidiä tuijotat niin lambda meneekin normaalisti nollille täyskaasukiihdytyksessä, moottorijarrutuksessa ja kylmäkäynnistyksen alussa.
Juu se meni nollille ja check engine valo alko palaa.Miten paljon arvo saa soutaa? Nytkin tyhjäkäynnillä soutaa -300/+300 väliä.
Nykii kiihdytyksessä kun ahdot nousee täysille paineille.Sidin mukaan hetkellisesti 0,9 bar.Menee selkeesti laihalle.Voiko vika olla lambdassa? Ei ainakaan selkeitä imuilmavuotoja.Bensan paineita ei ole mitattu.Tulpat hyvin vaaleat.Teki sillon kun check engine valo syttyi myös koodin 1304 joten nelospytyn sytytys?
Avatar
Reksu
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: Ma Elo 17, 2015 14:19
Paikkakunta: Laukaa

Re: Saab 9-5 2002 2.3 turbo vikakoodi 4707

Viesti Kirjoittaja Reksu »

Bensapumppu voi olla vian aiheuttaja
9-5 2.3t -00
timo santaranta
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Pe Tammi 15, 2016 18:27

Re: Saab 9-5 2002 2.3 turbo vikakoodi 4707

Viesti Kirjoittaja timo santaranta »

Reksu kirjoitti:Bensapumppu voi olla vian aiheuttaja
Samaa mietin. Miten korkealla paineen pitäisi pysyä? Vai voiko viallinen lambda tehdä ton?
Avatar
Reksu
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: Ma Elo 17, 2015 14:19
Paikkakunta: Laukaa

Re: Saab 9-5 2002 2.3 turbo vikakoodi 4707

Viesti Kirjoittaja Reksu »

Lambda ei säädä seosta kiihdyttäessä täysiä, joten se ei ole vian aiheuttaja. -+300 lambda arvon hyppiminen on muutenkin aivan normaalia.
9-5 2.3t -00
jooseppi78
"Viggen"
Viestit: 609
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab 9-5 2002 2.3 turbo vikakoodi 4707

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 »

timo santaranta kirjoitti:
Samaa mietin. Miten korkealla paineen pitäisi pysyä? Vai voiko viallinen lambda tehdä ton?
Jos pensapaineet on ns. vakiot niin eikös sieltä 3bar pitäisi löytyä? Suodatinkin kannattanee vaihtaa jos ei ole tietoa aikaisemmasta vaihdosta.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Saab 9-5 2002 2.3 turbo vikakoodi 4707

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Lähdetäänpä taas perusasioista uudelleen liikkeelle.

0. Tulpat
1. ilmamassamittari - vanha immu aiheuttaa ylipainetta ja laihan seoksen isommalla kaasun asennolla ja tällöin sytytyshäiriöitäkin
2. Imuvuodot imusarjan liitoksissa tai letkuissa aiheuttaa laihaa seosta pienellä kuormituksella ja sekoittavaa polttoainesopeutusta
3. Sytytyskasetti. Tosin vikakoodin todennäköisempi syy on em. kohdissa

Bensaregu in deltasäädin, bensapaine tulisi olla aina imusarjan paine + 3 bar jos on vakioregu. Voi mitata suutintukin hassukierteisestä nipasta.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Vastaa Viestiin