Saab 9-5 2002 2.3 turbo vikakoodi 4707
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 4
- Liittynyt: Pe Tammi 15, 2016 18:27
Saab 9-5 2002 2.3 turbo vikakoodi 4707
Kaikki alkoi kun auto alkoi herjaamaan kaasuläppäkotelosta.Avasin sen ja korjasin johdot,jonka jälkeen ajoin n.20 tkm iloisin mielin.
Sitten alkoi taas herjaus kaasun asentotunnistimista,molemmista.Vaihdoin äsken uuden kaasuläppäkotelon,sen uudemman mallisen isommalla huohotinputkella.Auto lähti käymään nätisti mutta kuolee n.3000 kieroksen kohdalla.Aivan kun joku kääntäisi virrat poikki,tosin kaikki virrat ok ja vikakoodi 4707.Tätä en löytänyt joten siihen tarvitsisin apua.Ilmamäärämittariko nyt siis kiukuttelee?Kaasuläpän pyynti ja saanti eivät kohtaa,mair isompi kuin mreg.
Sitten alkoi taas herjaus kaasun asentotunnistimista,molemmista.Vaihdoin äsken uuden kaasuläppäkotelon,sen uudemman mallisen isommalla huohotinputkella.Auto lähti käymään nätisti mutta kuolee n.3000 kieroksen kohdalla.Aivan kun joku kääntäisi virrat poikki,tosin kaikki virrat ok ja vikakoodi 4707.Tätä en löytänyt joten siihen tarvitsisin apua.Ilmamäärämittariko nyt siis kiukuttelee?Kaasuläpän pyynti ja saanti eivät kohtaa,mair isompi kuin mreg.
-
- "Viggen"
- Viestit: 609
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: Saab 9-5 2002 2.3 turbo vikakoodi 4707
Oliko siis fcod 4707? Se ois käännettynä 1263 ja linkin mukaan liittyy kaasuläpän liikkeeseen. http://www.uksaabs.co.uk/UKS/viewtopic.php?f=2&t=87343
"Hevoseton" mies on huoleton mies
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 4
- Liittynyt: Pe Tammi 15, 2016 18:27
Re: Saab 9-5 2002 2.3 turbo vikakoodi 4707
Kiitos avusta olihan se peijooni hypänny limp modelle.Nyt toimii tosin lambda kuoli hetkellisesti täyskiihdytyksessä.Se siis seuraavaksi vaihtoon...
Re: Saab 9-5 2002 2.3 turbo vikakoodi 4707
Jos open sidiä tuijotat niin lambda meneekin normaalisti nollille täyskaasukiihdytyksessä, moottorijarrutuksessa ja kylmäkäynnistyksen alussa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 4
- Liittynyt: Pe Tammi 15, 2016 18:27
Re: Saab 9-5 2002 2.3 turbo vikakoodi 4707
Juu se meni nollille ja check engine valo alko palaa.Miten paljon arvo saa soutaa? Nytkin tyhjäkäynnillä soutaa -300/+300 väliä.vesa67 kirjoitti:Jos open sidiä tuijotat niin lambda meneekin normaalisti nollille täyskaasukiihdytyksessä, moottorijarrutuksessa ja kylmäkäynnistyksen alussa.
Nykii kiihdytyksessä kun ahdot nousee täysille paineille.Sidin mukaan hetkellisesti 0,9 bar.Menee selkeesti laihalle.Voiko vika olla lambdassa? Ei ainakaan selkeitä imuilmavuotoja.Bensan paineita ei ole mitattu.Tulpat hyvin vaaleat.Teki sillon kun check engine valo syttyi myös koodin 1304 joten nelospytyn sytytys?
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 4
- Liittynyt: Pe Tammi 15, 2016 18:27
Re: Saab 9-5 2002 2.3 turbo vikakoodi 4707
Samaa mietin. Miten korkealla paineen pitäisi pysyä? Vai voiko viallinen lambda tehdä ton?Reksu kirjoitti:Bensapumppu voi olla vian aiheuttaja
Re: Saab 9-5 2002 2.3 turbo vikakoodi 4707
Lambda ei säädä seosta kiihdyttäessä täysiä, joten se ei ole vian aiheuttaja. -+300 lambda arvon hyppiminen on muutenkin aivan normaalia.
9-5 2.3t -00
-
- "Viggen"
- Viestit: 609
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: Saab 9-5 2002 2.3 turbo vikakoodi 4707
Jos pensapaineet on ns. vakiot niin eikös sieltä 3bar pitäisi löytyä? Suodatinkin kannattanee vaihtaa jos ei ole tietoa aikaisemmasta vaihdosta.timo santaranta kirjoitti:
Samaa mietin. Miten korkealla paineen pitäisi pysyä? Vai voiko viallinen lambda tehdä ton?
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Re: Saab 9-5 2002 2.3 turbo vikakoodi 4707
Lähdetäänpä taas perusasioista uudelleen liikkeelle.
0. Tulpat
1. ilmamassamittari - vanha immu aiheuttaa ylipainetta ja laihan seoksen isommalla kaasun asennolla ja tällöin sytytyshäiriöitäkin
2. Imuvuodot imusarjan liitoksissa tai letkuissa aiheuttaa laihaa seosta pienellä kuormituksella ja sekoittavaa polttoainesopeutusta
3. Sytytyskasetti. Tosin vikakoodin todennäköisempi syy on em. kohdissa
Bensaregu in deltasäädin, bensapaine tulisi olla aina imusarjan paine + 3 bar jos on vakioregu. Voi mitata suutintukin hassukierteisestä nipasta.
0. Tulpat
1. ilmamassamittari - vanha immu aiheuttaa ylipainetta ja laihan seoksen isommalla kaasun asennolla ja tällöin sytytyshäiriöitäkin
2. Imuvuodot imusarjan liitoksissa tai letkuissa aiheuttaa laihaa seosta pienellä kuormituksella ja sekoittavaa polttoainesopeutusta
3. Sytytyskasetti. Tosin vikakoodin todennäköisempi syy on em. kohdissa
Bensaregu in deltasäädin, bensapaine tulisi olla aina imusarjan paine + 3 bar jos on vakioregu. Voi mitata suutintukin hassukierteisestä nipasta.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko