öljypohja/imusihti

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
NoNI
"Aero"
Viestit: 373
Liittynyt: Ke Elo 12, 2009 08:36
Paikkakunta: Tampere

Re: öljypohja/imusihti

Viesti Kirjoittaja NoNI »

tossa osu koneelta silmään tuollanen vanha linkki kirjanmerkistä..

http://www.abcsalesllc.com/index_files/Page453.html

ja

http://www.abcsalesllc.com/index_files/ ... System.pdf

ei muuta kuin öljypohjanvaihtoon :roll:
ex. MY2007 9-5 2.0t vector biopower "steg 1"
ex. MY2003 9-5 Aero
Yxvaan
Matalapaineturbo
Viestit: 189
Liittynyt: La Helmi 07, 2015 09:06

Re: öljypohja/imusihti

Viesti Kirjoittaja Yxvaan »

vesa67 kirjoitti:Ei onnistu, sihti on loiskelevyn alla öljypannun pohjan tuntumassa.

Öpohja pois vaan, tuo kun ei ole aeromalli niin se on helpohko irrottaa. DP pois, moottorin jakopäätä ylöspäin moottoriroikuttimella ja pultit irti (öljyt ulos ensin kiitos).
Jos pannu ei menaa mahtua pois apurungon välistä niin vinkalla vaihteistoa vedättämällä kuskin puolen suuntaa voi auttaa.
Paikkojen ja laippapintojen puhdistus ja tiivisteliimat pintoihin. Uudet öljyputkien O-renkaat ei ole huono idea.
Miten olis jos laittais öljypohjaan samanlaisen luukun pulteilla ja tiivisteen kera kuin on kupla volkkareissa ollut aikojen alussa.suoraan sihdin kohdalle ajattelin. Olis helppo öljynvaihdon yhteydessä tsekata pohjan kunto ja sihti. Ei tarvitsis arvailla.
Janza
"Aero"
Viestit: 307
Liittynyt: Su Joulu 05, 2004 17:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: öljypohja/imusihti

Viesti Kirjoittaja Janza »

Yxvaan kirjoitti:Miten olis jos laittais öljypohjaan samanlaisen luukun pulteilla ja tiivisteen kera kuin on kupla volkkareissa ollut aikojen alussa.suoraan sihdin kohdalle ajattelin. Olis helppo öljynvaihdon yhteydessä tsekata pohjan kunto ja sihti. Ei tarvitsis arvailla.
On sellaisia maailmalla tehty ja jossain ketjussa täällä ollut kuviakin, en vaan muista missä.
9-5 2.3tA -00 527tkm
9000CD 2.3TA -92 524tkm
Jeo123
"Turbo"
Viestit: 257
Liittynyt: Ma Huhti 24, 2017 16:08
Paikkakunta: Pori

Re: öljypohja/imusihti

Viesti Kirjoittaja Jeo123 »

vesa67 kirjoitti:Ei onnistu, sihti on loiskelevyn alla öljypannun pohjan tuntumassa.

Öpohja pois vaan, tuo kun ei ole aeromalli niin se on helpohko irrottaa. DP pois, moottorin jakopäätä ylöspäin moottoriroikuttimella ja pultit irti (öljyt ulos ensin kiitos).
Jos pannu ei menaa mahtua pois apurungon välistä niin vinkalla vaihteistoa vedättämällä kuskin puolen suuntaa voi auttaa.
Paikkojen ja laippapintojen puhdistus ja tiivisteliimat pintoihin. Uudet öljyputkien O-renkaat ei ole huono idea.
Miten öljypohjan irroittaminen aerosta eroaa ei aerosta? Omani on vaan aerotettu, joten ilmeisesti homma olisi siis tuollainen "helpohko". (ei kyllä itseltä taitaisi onnistua)
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: öljypohja/imusihti

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: öljypohja/imusihti

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Miten öljypohjan irroittaminen aerosta eroaa ei aerosta? Omani on vaan aerotettu, joten ilmeisesti homma olisi siis tuollainen "helpohko". (ei kyllä itseltä taitaisi onnistua)
Vanhemmissa Aeroissa öljypohjaa pitää puhkoa kun pari pulttia piilossa:
Kuva
Kuva
Kuva
Vastaa Viestiin