Ostosuunnitelmana 9-5 Aero -06
Ostosuunnitelmana 9-5 Aero -06
Tässä on nyt tullut nettiautoa tullut selattua aika ahkerasti ja sieltä löytyi Saab 9-5 Aero -06 automaatti ajettu vähän yli 200 000km.
Tässä olisi nyt kyseessä ensimmäinen oma Saab ja aikalailla eka oma auto myös. Ajattelin kysellä täältä että onko millainen ostos, kannatava ja näin.
Jakopää autosta on ilmoituksen mukaan vaihdettu hetki sitten.
Kyllä Saabeista jo jotain tietoa löytyy kun Papalta löytyy kokemusta jo 96:sesta ja vieläkin ajaa Saabeilla, mutta näin ulkopuolisen näkökantaa.
turbothan ja ilmamassamittarit on herkkiä ilmeisesti.
Tässä olisi nyt kyseessä ensimmäinen oma Saab ja aikalailla eka oma auto myös. Ajattelin kysellä täältä että onko millainen ostos, kannatava ja näin.
Jakopää autosta on ilmoituksen mukaan vaihdettu hetki sitten.
Kyllä Saabeista jo jotain tietoa löytyy kun Papalta löytyy kokemusta jo 96:sesta ja vieläkin ajaa Saabeilla, mutta näin ulkopuolisen näkökantaa.
turbothan ja ilmamassamittarit on herkkiä ilmeisesti.
-
- "Viggen"
- Viestit: 599
- Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57
Re: Ostosuunnitelmana 9-5 Aero -06
Onhan noita.
viewtopic.php?f=14&t=150107
viewtopic.php?f=14&t=189487
viewtopic.php?f=14&t=189124
viewtopic.php?f=14&t=173928
Saatoin linkata vahingossa tämän ketjun tai jonkun kahteen kertaan.
Muista pitää erillisellä tilillä toimintatonnia yllättäviä juttuja varten..
viewtopic.php?f=14&t=150107
viewtopic.php?f=14&t=189487
viewtopic.php?f=14&t=189124
viewtopic.php?f=14&t=173928
Saatoin linkata vahingossa tämän ketjun tai jonkun kahteen kertaan.
Muista pitää erillisellä tilillä toimintatonnia yllättäviä juttuja varten..
Re: Ostosuunnitelmana 9-5 Aero -06
Jos haaveena on OG9-5, niin viirusilmä-Aero on ylivoimasesti paras valinta. Aerossa (ja 2.3T:ssa) on Mitsun TD04-ahdin, joka on kestävä ahdin. Kesymmissä versioissa on GT17, joka voi hajota jo muutaman kympin ajettuna. Kannattaa varmistaa onko jakopää oikeasti tehty uusilla osilla ja oikein. Jos automaattiin ei ole vaihdettu öljyjä tai vain kerran, niin sitten kannattaa varautua uuden lootan hankintaan. Jos öljyjä on vaihdettu tiuhemmin, niin loota voi kestää hyvinkin pitkään. Ruosteet kannattaa tutkia alustasta ja pyöränkoteloista tarkkaan. Näissä viirusilmissä (M2006-10) esiintyy selvästi enemmän ruostetta, kuin vanhemmissa versioissa...
EDIT: ilmamassamittarit oli ihan äsken webshopissa -50%, eli noin 60e. Tarjous taisi jo päättyä, joten nyt hinta on 113e. Tuohonkin hintaan risa immu kannattaa vaihtaa ajoissa ennen kuin mäntäpistiäinen iskee koneen paskaksi
Eski
EDIT: ilmamassamittarit oli ihan äsken webshopissa -50%, eli noin 60e. Tarjous taisi jo päättyä, joten nyt hinta on 113e. Tuohonkin hintaan risa immu kannattaa vaihtaa ajoissa ennen kuin mäntäpistiäinen iskee koneen paskaksi
Eski
Re: Ostosuunnitelmana 9-5 Aero -06
Ja sitten löytyi hieman vanhempi -02 Aero manuaali 270 000km jossa ei mene pakki aina päälle kuin vasta jos auton sammuttaa?? Ja ei pidä ääntä kun saa päälle ja myös pysyy päällä kun saa pakin.
Mikähän taika siinä mahtaa olla, auto on muuten hyvän-näköinen ja kuntoinen.
E85 softattu ja houhotin päivitys tehty
Mikähän taika siinä mahtaa olla, auto on muuten hyvän-näköinen ja kuntoinen.
E85 softattu ja houhotin päivitys tehty
Re: Ostosuunnitelmana 9-5 Aero -06
270k ajettuun manuaaliin on joktap syytä tilata uusi loota-> https://webshop-fi.saabparts.com/9-5-ge ... l-5speed-1
Vika voi olla siinä kepin ja lootan välisessä nivelhässäkässä, johon on jotain korjauspalikoita saatavilla ja niistä oli juttua hyvin äskettäin foorumilla...
Huohotinpäivitys ei takaa juuri mitään. Jos/kun kone syö öljyä reilusti ja jos sitä ei ole putsattu öljypohjan kautta huolella, niin koneremonttirahat on syytä olla valmiina taskussa
Eski
Vika voi olla siinä kepin ja lootan välisessä nivelhässäkässä, johon on jotain korjauspalikoita saatavilla ja niistä oli juttua hyvin äskettäin foorumilla...
Huohotinpäivitys ei takaa juuri mitään. Jos/kun kone syö öljyä reilusti ja jos sitä ei ole putsattu öljypohjan kautta huolella, niin koneremonttirahat on syytä olla valmiina taskussa
Eski
Re: Ostosuunnitelmana 9-5 Aero -06
Nämä ketjunvaihtohommat on aina epäilyttäviä. Ketjun ideahan on, että se kestää auton eliniän. Jos auto on oikein pidetty ja huollettu, ei ketjua tarvitse vaihtaa. Lisäksi jos ketju on vaihdettu juuri ennen myyntiä niin todennäköisesti on tehty ns. pikafixi ja vaihdettu pelkkä ketju ilman laahaimia ym. Eli murheita tiedossa ennemmin tai myöhemmin.
Re: Ostosuunnitelmana 9-5 Aero -06
Se "auton elinikä" vaan tuppaa autonvalmistajan näkökulmasta olemaan luokkaa 10v ja 200 tkm.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ostosuunnitelmana 9-5 Aero -06
Ja saapit alkaa olla jo uusimmatkin ylittäneet tuon virallisen parasta ennen päiväyksen ja koko merkki on jo haudassa. Jostain syystä jotkut silti jatkavat ajoa 20v vanhalla saapilla ennemmin kuin ostavat uuden ja upean tsi-dsg-natsipakastimen
Eski
Eski
-
- "Aero"
- Viestit: 382
- Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 13:36
- Paikkakunta: Savonlinna
- Viesti:
Re: Ostosuunnitelmana 9-5 Aero -06
Kannattanee kysellä kuittia siitä jakopään rempasta. Sitähän tuon näkee mitä siellä on tehty. On sen verran arvokas remontti, että lieneepä tuo tallessa.juntti kirjoitti: ↑Ma Kesä 10, 2019 17:17Nämä ketjunvaihtohommat on aina epäilyttäviä. Ketjun ideahan on, että se kestää auton eliniän. Jos auto on oikein pidetty ja huollettu, ei ketjua tarvitse vaihtaa. Lisäksi jos ketju on vaihdettu juuri ennen myyntiä niin todennäköisesti on tehty ns. pikafixi ja vaihdettu pelkkä ketju ilman laahaimia ym. Eli murheita tiedossa ennemmin tai myöhemmin.
Re: Ostosuunnitelmana 9-5 Aero -06
Ei T7:n ketjut kestä satoja tuhansia. 165tkm oli vaihtokunnossa ja ko koneeseen oli tehty huollot ohjelman mukaan...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Ostosuunnitelmana 9-5 Aero -06
entäpä jos jakopää onkin tehty erään tutun autonasentajan kanssa lauantai ehtoona, ainoa kuitti löytyy gebardikorin ostostaPaulMuadDib kirjoitti: ↑Ma Kesä 10, 2019 18:28Kannattanee kysellä kuittia siitä jakopään rempasta. Sitähän tuon näkee mitä siellä on tehty. On sen verran arvokas remontti, että lieneepä tuo tallessa.juntti kirjoitti: ↑Ma Kesä 10, 2019 17:17Nämä ketjunvaihtohommat on aina epäilyttäviä. Ketjun ideahan on, että se kestää auton eliniän. Jos auto on oikein pidetty ja huollettu, ei ketjua tarvitse vaihtaa. Lisäksi jos ketju on vaihdettu juuri ennen myyntiä niin todennäköisesti on tehty ns. pikafixi ja vaihdettu pelkkä ketju ilman laahaimia ym. Eli murheita tiedossa ennemmin tai myöhemmin.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Ostosuunnitelmana 9-5 Aero -06
Sitten siitä on pakosti liian kauan aikaa koska gebardikoreja (jos tällä siis viitataan keskiolueen ja sen yhteen pakkausmuotoon) en ainakaan mie ole nähny myytävänä enää herran aikhoin
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Re: Ostosuunnitelmana 9-5 Aero -06
Nää on näitä ikuisuuskysymyksiä, että mikä kestää mitäkin.
Kun kyssärin esittäjä on tuore foorumilainen, niin laitetaan vastaukseksi se parempi vaihtoehto:
Meidän -06 manuaali viiruAerolla on nyt mittarissa 255 000 kilometriä. Ei rallata jakopää, ei savuta missään tilanteessa, hyvin harvoin on ollut työkalujen kanssa asiaa konepellin alle oireiden takia.
Vaihdelaatikko kyllä antautui, mutta se menee harrastuksen piikkiin. Virisoftalla + pienillä rautamuutoksilla Aero on ollut liikenteessä vähintään 150 000 kilsaa. Valtaosan etanolilla, 285Hp/450Nm
Edit: En olisi huolissani manuaalilaatikon kestävyydestä +200 tkm ajomäärällä, jos autoa on ajettu järkevästi. Mutta kytkin on se peikko Aeroissa, jos vääntöä on hyödynnetty. Touhutonni menee kevyesti, jos remontin joutuu ulkoistamaan korjaamolle
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Ostosuunnitelmana 9-5 Aero -06
^ Sama juttu: ei rallatusta 278 tkm kohdalla, mutta kun oli venttilikoppa auki, niin näkyi ketjun kuluneisuus ja kiristinkin oli jo lähes kokonaan auki, vaihdoin jakopään kaikki osat ja vielä runkolaakeritkin. Kyseessä stage 1 aerokolkki ja T7 kone. Ei siis selvinnyt kuinka pitkään jakopää oikeasti kestää .
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH