Nopeat kysymykset 9-5
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Nopeat kysymykset 9-5
Miksi et korjaa vikaa eli vaihda kasettia
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Nopeat kysymykset 9-5
NGK BCPR7ES-11 olisi se tulppa. Jos eristeitä halki tms. niin voihan se oikeasti korjautua tulpilla. Sytytyskasetin jos uusii, jokatapauksessa kannattaa ne uudet tulpatkin laittaa...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Nopeat kysymykset 9-5
Todennäköisesti hommaan kasetin! On tullu katsottua paljon tietoa tuosta sytytyskasetti viasta ja harvoin (tai koskaan) tuo vika on tulpilla korjaantunut, ei siinä. Mutta neuvot mitä tullut löydettyä on että vaihda tulpat, ja jos ei korjaannu sillä niin hommaa kasetti
Re: Nopeat kysymykset 9-5
En kokeillut pelkillä tulpilla, hommasin samalla kasetin. Kasetti ylös ja siellä oli puolien välissä pitkä halkeama
Re: Nopeat kysymykset 9-5
En tiedä onko nopea kysymys vai ei, mutta osaako joku kertoa syytä että miksi 2006 viirun navigaattori (huom. ilmeisesti navigaattori) syö öisin niin paljon sähköä virtojen ollessa poissa päältä, että kylminä aamuina ei lähde käyntiin? Eri foorumeilta olen bongannut käsityksiä että kuulemma juuri tuossa navigaattorissa piilee vika yllättävään virransyöntiin, mutta varsinaisia korjausideoita en ole mistään löytänyt.
Aluksi vaihdoin jo kaksi kertaa uuden akun, kunnes totesin että ei se vika akussa ole. Mittarilla huomaa että noin 20 minuuttia sammutuksen jälkeen alkaa kohtalaisen kova virransyönti, joka saattaa kestää tuntejakin. Talvet pakko pitää tolpassa yöt ylläpitolaturin päässä, jotta lähtee aamulla käyntiin..
Aluksi vaihdoin jo kaksi kertaa uuden akun, kunnes totesin että ei se vika akussa ole. Mittarilla huomaa että noin 20 minuuttia sammutuksen jälkeen alkaa kohtalaisen kova virransyönti, joka saattaa kestää tuntejakin. Talvet pakko pitää tolpassa yöt ylläpitolaturin päässä, jotta lähtee aamulla käyntiin..
Saab 9-5 Vector Hirsch 1.9TiD 2006
Saab 9-3 Cab 2.0t A 1999
Vanhat:
900 2.1 -92
900 2.0A -96
9-3 SE 2.0T -00
NG 9-3 2.2tid -04
Saab 9-3 Cab 2.0t A 1999
Vanhat:
900 2.1 -92
900 2.0A -96
9-3 SE 2.0T -00
NG 9-3 2.2tid -04
Re: Nopeat kysymykset 9-5
Originaali soitin paikallaan?
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
Re: Nopeat kysymykset 9-5
Joo, originaali Denson NAV on paikallaan.
Saab 9-5 Vector Hirsch 1.9TiD 2006
Saab 9-3 Cab 2.0t A 1999
Vanhat:
900 2.1 -92
900 2.0A -96
9-3 SE 2.0T -00
NG 9-3 2.2tid -04
Saab 9-3 Cab 2.0t A 1999
Vanhat:
900 2.1 -92
900 2.0A -96
9-3 SE 2.0T -00
NG 9-3 2.2tid -04
Re: Nopeat kysymykset 9-5
Joo, originaali Denson NAV on paikallaan.
Saab 9-5 Vector Hirsch 1.9TiD 2006
Saab 9-3 Cab 2.0t A 1999
Vanhat:
900 2.1 -92
900 2.0A -96
9-3 SE 2.0T -00
NG 9-3 2.2tid -04
Saab 9-3 Cab 2.0t A 1999
Vanhat:
900 2.1 -92
900 2.0A -96
9-3 SE 2.0T -00
NG 9-3 2.2tid -04
Re: Nopeat kysymykset 9-5
No sitten en voi auttaa.
Ainakin alkupään viiru femmoissa väylä jää päälle kuluttamaan virtaa jos originaali soitin irroitetaan ja asennetaan jälkiasennus soitin.
Ainakin alkupään viiru femmoissa väylä jää päälle kuluttamaan virtaa jos originaali soitin irroitetaan ja asennetaan jälkiasennus soitin.
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
Re: Nopeat kysymykset 9-5
Hei,
-06 9-5 viiru ilmottelee parista asiasta. Peruutustutka ei toimi, park assist failure tms. kun kytkee pakin. Autocomilla vikakoodit oli jokseenkin että short to ground kaikkiin neljään tunnistimeen. Elikkäs, mistä löytyy näitä yhdistävä liitin? Muita veikkauksia?
Ja, xenonien säätövikavalo palaa, näistä ei autocom löytänyt koodia, ei yhteyttä? Valot kuitenkin säätyy joten lukemani mukaan vika on etutunnistimessa. Kumman eturenkkaan takana se on?
Kiitos.
-06 9-5 viiru ilmottelee parista asiasta. Peruutustutka ei toimi, park assist failure tms. kun kytkee pakin. Autocomilla vikakoodit oli jokseenkin että short to ground kaikkiin neljään tunnistimeen. Elikkäs, mistä löytyy näitä yhdistävä liitin? Muita veikkauksia?
Ja, xenonien säätövikavalo palaa, näistä ei autocom löytänyt koodia, ei yhteyttä? Valot kuitenkin säätyy joten lukemani mukaan vika on etutunnistimessa. Kumman eturenkkaan takana se on?
Kiitos.
9-5 2.0t biopower wagon -06
Re: Nopeat kysymykset 9-5
Oletko koittanut nollata Densoa esim. irroittamalla sulakkeen hetkeksi? Muistaakseni sulake numero 9 kojelaudan päädyn keskuksessa.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Nopeat kysymykset 9-5
Tutkien liitin on käsittääkseni puskurin ja korin välissä, vaatii siis puskurin irroittamisen.Jyrmo kirjoitti: ↑Pe Elo 28, 2020 09:50Hei,
-06 9-5 viiru ilmottelee parista asiasta. Peruutustutka ei toimi, park assist failure tms. kun kytkee pakin. Autocomilla vikakoodit oli jokseenkin että short to ground kaikkiin neljään tunnistimeen. Elikkäs, mistä löytyy näitä yhdistävä liitin? Muita veikkauksia?
Ja, xenonien säätövikavalo palaa, näistä ei autocom löytänyt koodia, ei yhteyttä? Valot kuitenkin säätyy joten lukemani mukaan vika on etutunnistimessa. Kumman eturenkkaan takana se on?
Kiitos.
Mutta juu, suosittelen vahvasti, että hankkiudut Tech2 -testerin tykö tarkempien diagnoosien määrittämistä varten. Saatat säästyä aika mittavalta ruuvaamiselta
Edit: Niin, xenonien sensorit on vänkärin puolella.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Nopeat kysymykset 9-5
Kuinkas tuommoiseen, joka tuli hommattua tehdään seuraavat asiat?
1) Kompassin kalibrointi
2) Homelinkin nappulan opetus
Johdotus on kolme johtoa, joista yksi on maa, yksi virtalukon kautta tuleva +12v ja yksi on mikä? Näytti irrallaan testattuna toimivan kahdellakin johdolla.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Re: Nopeat kysymykset 9-5
Perusmallin automaattisesti himmenevälle taustapeilille tulee kolmannessa johdossa peruutusvalosignaali, niin varmaan tuossakin. Himmennys poistuu peruuttaessa. Minulla on kolmessa autossa tuo jälkiasennettuna ilman peruutusvalosignaalia, ei ole haitannut. Ilmeisesti peruuttelen tilanteissa, joissa peili ei ole muutenkaan himmennettynä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Nopeat kysymykset 9-5
Aivan. Enpä taida jaksaa vetää peruutusvalosignaalia peilille saakka. Kiitoksia!
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992