Porukka otti vähän liikaa lämpöä tuosta koneen kireydestä, mikä ei ollut se pointti tässä ketjussa. Onhan se kone aluksi vähän jäykkä jos on ollut yli 6kk ilman öljyä. Mielenkiintoista että keskutelu kääntyi jo laakereiden hiomiseen. .
Vika on kuitenkin nyt selvinnyt, eli bensalinjoissa oli vanhaa ja seisonutta bensaa/viinaa ja sinne kun sai uutta tilalle niin alkoi taas kone käymään.
Eli viimeinen arvaus osui melko lähelle.
Vaihdoitko sekä runkolaakerit että kiertokankien laakerit? Toivottavasti olisi kampiakseli kunnossa, eikä alkaisi syömään laakeriliuskoista pinnoitteita. Varmaan kannattaa aika pian vaihtaa uudet öljyt niin näkee tuleeko metallihippua öljyn mukana.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vaihdoitko sekä runkolaakerit että kiertokankien laakerit? Toivottavasti olisi kampiakseli kunnossa, eikä alkaisi syömään laakeriliuskoista pinnoitteita. Varmaan kannattaa aika pian vaihtaa uudet öljyt niin näkee tuleeko metallihippua öljyn mukana.
Jep, toivotaan. Vaihdoin runkolaakerit, kiertokankien laakerit ja päittäis laakerit.
Mie tein vastaavanlaisen rempan pari vuotta sitten. Vanhat laakerit oli aika huonossa hapessa,varsinkin runkolaakerit. Ja niistä keskimäinen,joka oli päässy jo pyörähtämään pukissaan.. No laitoin ihan testimielessä kaikki uudet laakerit,et miten pitkään kestää. Laitoin öp-mittarin konehuoneeseen, josta voi seurata kehitystä. Kestihän nuo vajaat 10tkm,ennenkuin rupes taas öp-valo vilkkumaan ja paineet lähes nollassa tyhjäkäynnillä.