femman akku

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24618
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: femman akku

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

hyvin samanäköinen juu .

no hyvä et akku kunnolla kiinni...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Kiertomäntä
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: To Marras 28, 2019 11:08
Paikkakunta: Rauma

Re: femman akku

Viesti Kirjoittaja Kiertomäntä »

Samannäköinen palikka löytyy täältäkin minkä Juho laittoi. Ja remmi löytyy. Mahtaako kellään olla parempaa tietoa miksi remmillä on menty vain hetken aikaa tai miksi moinen on ylipäätään koettu tarpeelliseksi jos ennen ja jälkeen on pärjätty hyvin ilmankin?
Patavitonen - '02 9-5 SC Aero
Talviautona: '02 9-5 2.0t
Avatar
Audiojack
"Viggen"
Viestit: 578
Liittynyt: Ma Joulu 07, 2015 19:45
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Re: femman akku

Viesti Kirjoittaja Audiojack »

Kiertomäntä kirjoitti:
Ti Elo 17, 2021 17:34
Samannäköinen palikka löytyy täältäkin minkä Juho laittoi. Ja remmi löytyy. Mahtaako kellään olla parempaa tietoa miksi remmillä on menty vain hetken aikaa tai miksi moinen on ylipäätään koettu tarpeelliseksi jos ennen ja jälkeen on pärjätty hyvin ilmankin?
Saab on todennut jossain vaiheessa turvallisuustesteissään, että jos savanninorsu juoksee huippunopeudella auton vasempaan etukulmaan sopivasti, niin akun kiinnitys on 3% tapauksista riittämätön ja saattaa aiheuttaa vaaratilanteen. Täytyy siis olla jykevämpi kiinnitys.

No, tovin kuluttua General Motors on tarkastanut kirjanpitoaan ja todennut, että jokainen remmi on firmalle 5 senttiä liian kallis, palataan halvempaan järjestelmään.
Bapsu
"Hölösuu"
Viestit: 1113
Liittynyt: Su Syys 11, 2016 00:00
Paikkakunta: Hämeenlinna & Tampere

Re: femman akku

Viesti Kirjoittaja Bapsu »

Audiojack kirjoitti:
Ti Elo 17, 2021 18:10
Kiertomäntä kirjoitti:
Ti Elo 17, 2021 17:34
Samannäköinen palikka löytyy täältäkin minkä Juho laittoi. Ja remmi löytyy. Mahtaako kellään olla parempaa tietoa miksi remmillä on menty vain hetken aikaa tai miksi moinen on ylipäätään koettu tarpeelliseksi jos ennen ja jälkeen on pärjätty hyvin ilmankin?
Saab on todennut jossain vaiheessa turvallisuustesteissään, että jos savanninorsu juoksee huippunopeudella auton vasempaan etukulmaan sopivasti, niin akun kiinnitys on 3% tapauksista riittämätön ja saattaa aiheuttaa vaaratilanteen. Täytyy siis olla jykevämpi kiinnitys.

No, tovin kuluttua General Motors on tarkastanut kirjanpitoaan ja todennut, että jokainen remmi on firmalle 5 senttiä liian kallis, palataan halvempaan järjestelmään.
Vaikee ylipäänsä ymmärtää miksi esim leimalla se akun kiinnitys on niin turvallisuuden kannalta tärkeää. Esim turvavöitä ei tarkasteta, mutta akkuhan ei saa olla irti. Koneessakaan ei tarvitse olla öljyä eikä jarrunestepöntössä jarrunestettä...

Se akku ei lähe yhtään mihkään sieltä kolarissakaan koska se ei saa otettua vauhtia ennen konepeltiä. Toki se nyt jollakin hyvä on olla kiinni, mutta ei se ketään tapa jos se vähän liikkuu, koska ei se sieltä läpi tulee. Ja jos tulee niin sieltä tulee jo isompaakin palikkaa ulos siinä kohtaa.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85

Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Avatar
Juho80
"Hirsch"
Viestit: 751
Liittynyt: La Touko 24, 2003 11:39

Re: femman akku

Viesti Kirjoittaja Juho80 »

Bapsu kirjoitti:
Ti Elo 17, 2021 21:53
Vaikee ylipäänsä ymmärtää miksi esim leimalla se akun kiinnitys on niin turvallisuuden kannalta tärkeää. Esim turvavöitä ei tarkasteta, mutta akkuhan ei saa olla irti. Koneessakaan ei tarvitse olla öljyä eikä jarrunestepöntössä jarrunestettä...
OT, mutta jarrunestettäkin on alettu 20.12.2019 alkaen arvosteluperusteissa tutkimaan tarkemmin:

1.1.10 Jarrunestesäiliö ja pakkassuojanestesäiliö ja nesteiden määrä.
Silmämääräisesti
Jarrunestettä alle minimimäärän.
Hylätty / Korj.keh
Säiliön kansi puuttuu.
Korjauskehotus

1.8 Jarruneste
Silmämääräinen tarkastus. Tarvittaessa säiliön kansi voidaan avata.
Jarruneste likaista tai saostunutta.
Hylätty/ Ajokielto
https://www.traficom.fi/sites/default/f ... usteet.pdf
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Avatar
Audiojack
"Viggen"
Viestit: 578
Liittynyt: Ma Joulu 07, 2015 19:45
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Re: femman akku

Viesti Kirjoittaja Audiojack »

Bapsu kirjoitti:
Ti Elo 17, 2021 21:53
Se akku ei lähe yhtään mihkään sieltä kolarissakaan koska se ei saa otettua vauhtia ennen konepeltiä. Toki se nyt jollakin hyvä on olla kiinni, mutta ei se ketään tapa jos se vähän liikkuu, koska ei se sieltä läpi tulee. Ja jos tulee niin sieltä tulee jo isompaakin palikkaa ulos siinä kohtaa.
Tärkeintä on tietysti se, että navat eivät mene oikosulkuun mitään metallipintaa vasten.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5815
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: femman akku

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Bapsu kirjoitti:
Ti Elo 17, 2021 21:53
Vaikee ylipäänsä ymmärtää miksi esim leimalla se akun kiinnitys on niin turvallisuuden kannalta tärkeää. Esim turvavöitä ei tarkasteta, mutta akkuhan ei saa olla irti. Koneessakaan ei tarvitse olla öljyä eikä jarrunestepöntössä jarrunestettä...
En tiedä johtuuko pärstäkertoimesta vai mistä, mutta kyllä vyöt revitään joka kerta ainakin kun itse käytän Saabeja leimalla.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Vastaa Viestiin