Vastapaine polttoaineljärjestelmän paluuletkussa? 9-5 T 2.0
Vastapaine polttoaineljärjestelmän paluuletkussa? 9-5 T 2.0
Jouduin jatkamaan paluuletkua bensatankkiin. Aluksi kaikki oli ok, mutta sitten asentamani välipätkä alkoi pullistumaan (Onneksi ei ehtinyt poksahtamaan). Onko letku liian heikko, vai ylläpitääkö järjestelmä aika kovaa painetta järjestelmässä?
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Vastapaine polttoaineljärjestelmän paluuletkussa? 9-5 T 2.0
miksi pitäny ranettaa=
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Vastapaine polttoaineljärjestelmän paluuletkussa? 9-5 T 2.0
Ei kyllä juurikaan saisi olla painetta paluulinjassa. Voisiko bensanpaineensäädin olla syyllinen.
Mieluummin käyttää 3min paluulinjan korjaukseen letkunpätkällä ja klemmareilla kun koko päivän bensaputkien vaihtamiseen auton alla, liekö tuo edes mahdollista.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: Vastapaine polttoaineljärjestelmän paluuletkussa? 9-5 T 2.0
Onko järjestelmässä jokin kytkin, joka pysäyttää pumpun, kun paluuletkussa on jokin painetaso saavutettu?
Re: Vastapaine polttoaineljärjestelmän paluuletkussa? 9-5 T 2.0
Ei ole painekytkintä. Pumppu käy moottorin käydessä jatkuvasti ja paineensäädin säätelee paluuletkuun kohti tankkia menevää virtausta niin, että bensakiskossa paine säilyy kuhunkin ajotilanteeseen (imusarjan paine) nähden sopivana.
https://saabwisonline.com/c6/9-5/2003/2 ... ription-4/
Paluuletkun virtaus kohti tankkia pitää olla kokolailla vapaa, jotta paineensäädin pystyy hoitamaan hommansa suunnitellulla tavalla. Esim. tankin kanteen tuleva bensalinjan kulmaliitin pitää paluupuolella olla nimenomaan paluupuolelle tarkoitettu ja siinä mahdollisesti oleva takaiskuventtiili pitää olla herkkäliikkeinen.
https://saabwisonline.com/c6/9-5/2003/2 ... ription-4/
Paluuletkun virtaus kohti tankkia pitää olla kokolailla vapaa, jotta paineensäädin pystyy hoitamaan hommansa suunnitellulla tavalla. Esim. tankin kanteen tuleva bensalinjan kulmaliitin pitää paluupuolella olla nimenomaan paluupuolelle tarkoitettu ja siinä mahdollisesti oleva takaiskuventtiili pitää olla herkkäliikkeinen.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Vastapaine polttoaineljärjestelmän paluuletkussa? 9-5 T 2.0
Kiitos. Nyt taisi ratketa ongelma. Oikeaa kulmaliitintä odotellessa....
Re: Vastapaine polttoaineljärjestelmän paluuletkussa? 9-5 T 2.0
Onko hyvää kikkaa, että miten paluuletkun saa tankkiin menevän liittimen päälle venytetyksi?
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Vastapaine polttoaineljärjestelmän paluuletkussa? 9-5 T 2.0
Eikö sopiva letku mee siihen ysikymppi kulmaan
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Vastapaine polttoaineljärjestelmän paluuletkussa? 9-5 T 2.0
Siis 8 mm sisähalkaisijaltaan oleva kumiletku siihen kulmaliittimen nysään ja kumiletkun toinen pää auton kovamuoviputken päälle, putkessa edelleen sisällä tukena sen katkenneen kulmaliittimen nysä, jotta putki ei painu kokoon letkunkiristintä kumiletkun päälle kiristäessä.
Joku on saanut puristettua sen kovamuoviputken suoraan siihen kulmaliittimen päälle lämmittämällä putkea, mutta on todella tarkka sopivasta lämmittämisestä, ei liian vähän eikä liikaa.
Joku on saanut puristettua sen kovamuoviputken suoraan siihen kulmaliittimen päälle lämmittämällä putkea, mutta on todella tarkka sopivasta lämmittämisestä, ei liian vähän eikä liikaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Vastapaine polttoaineljärjestelmän paluuletkussa? 9-5 T 2.0
Mä tein just noin ja hyvin toimi. RE85-kestävää letkua.jus kirjoitti: ↑To Tammi 27, 2022 16:06Siis 8 mm sisähalkaisijaltaan oleva kumiletku siihen kulmaliittimen nysään ja kumiletkun toinen pää auton kovamuoviputken päälle, putkessa edelleen sisällä tukena sen katkenneen kulmaliittimen nysä, jotta putki ei painu kokoon letkunkiristintä kumiletkun päälle kiristäessä.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Vastapaine polttoaineljärjestelmän paluuletkussa? 9-5 T 2.0
Mä ranetin:
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Vastapaine polttoaineljärjestelmän paluuletkussa? 9-5 T 2.0
No nyt on fiksun näköinen ranetus. Kerro lisää.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Vastapaine polttoaineljärjestelmän paluuletkussa? 9-5 T 2.0
Onkohan sukua tälle: https://www.festo.com/spc/fi_fi/SparePa ... rch=153033
viewtopic.php?p=893118#p893118
viewtopic.php?p=893118#p893118
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Vastapaine polttoaineljärjestelmän paluuletkussa? 9-5 T 2.0
Ebaysta noita ainakin löytyy hakusanalla "pneumatic connector"
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
Turbo-Saabisti #7815