Öljynpaine valo ja nakutus

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Lupe-81
"Ruisku"
Viestit: 148
Liittynyt: Su Tammi 31, 2016 12:25
Paikkakunta: Vaasa

Re: Öljynpaine valo ja nakutus

Viesti Kirjoittaja Lupe-81 »

Tuo femman öljytaso. Kuinka tarkastetaan oikeaoppisesti, laittamalla tikku/korkki vain "huulille" vaiko painamalla korkin jousia vasten alas (kuin laittaisit korkin kiinni)?
9-5 aero sedan man -04
r.i.p. 9-5 aero sedan man -05
ex. 9-3 aero sedan man -05 "19t-6"
Janza
"Aero"
Viestit: 310
Liittynyt: Su Joulu 05, 2004 17:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Öljynpaine valo ja nakutus

Viesti Kirjoittaja Janza »

Ei se mittatikku sen syvemmälle mene vaikka jousi painuu kasaan :wink:
9-5 2.3tA -00 527tkm
9000CD 2.3TA -92 524tkm
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3134
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Öljynpaine valo ja nakutus

Viesti Kirjoittaja V-M »

Lupe-81 kirjoitti:
Ma Heinä 07, 2025 11:16
Tuo femman öljytaso. Kuinka tarkastetaan oikeaoppisesti, laittamalla tikku/korkki vain "huulille" vaiko painamalla korkin jousia vasten alas (kuin laittaisit korkin kiinni)?
Itse painasen sen verran että on hahlot kohikkain kun muuten se näyttää väärin sen lukitus klipsun verran.
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Monikossa
"Aero"
Viestit: 481
Liittynyt: Pe Maalis 08, 2024 16:21

Re: Öljynpaine valo ja nakutus

Viesti Kirjoittaja Monikossa »

Kasasin kerran koneen miljoonalaatikoista missä oli -94-> turbo tonnarin, alkupään femman kaksiosaisella imusarjalla ja -02-> femman koneen osia.
Kasaan laittaessa huomasin öljytikun putken ja suppilon väliin jäävän normaalia isompi rako, osa suppilon o-renkaasta näkyi kun normaallisti tehtaan jäliltä on raoton ainakin omassa.
Muiden koneissa nähnyt samaa ettei suppilo aivan istu siinä missä alkuperäinen t7 tehtaalta tullut.
En tutkinut tarkemmin minkä noista ed.mainituista luovuttajan osista heitto tuli, mut sen verran oli heittoa, että pistin t7 koneesta kaikki.
Enkä kahtonut olisiko tikun näyttämä ollut oikea, mutta voisin kuvitella yläpään heittäessä senttejä ei öljymäärä olisi ollut oikea.
Jos noita joku rakentelee t5/t7 hiluista niin ainakin öljyt koneeseen laittaessa kotsoo meneekö sinne se ~4.5l lähelle tikun näyttäessä ylärajaa.
Liekkö aiemmin kukaan pistänyt merkille omista koneista miten syvällä suppilo on putkessa ja onko t5 ja t7 tikku saman pituinen.
Litra liikaa koneessa ei tee mitään, mutta litran vajaus saattaapi tehä.
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3926
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Öljynpaine valo ja nakutus

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Juuri katsoin öljypinnan ja seisonut pari tuntia ennen katsomista. Lisäsin 0,5l ja venttasin sen 15min ja katsoin 3x pyyhkien tikkua kuten tapanani ollut niin ylärajassa nyt taas on. Painanut ja kiertänyt varmuudeksi öljykorkin kiinni mittausten välissä aina saabeissa .

Lisättävä yleensä 8-10tkm vaihtovälillä noin 1l, nyt venakopantiiviste lisäksi alkanut mehiä niin uusii sen.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
ranettaja
"Ruisku"
Viestit: 128
Liittynyt: Pe Helmi 14, 2020 20:00

Re: Öljynpaine valo ja nakutus

Viesti Kirjoittaja ranettaja »

Mielestäni yksi vaihtoehto käyttäjän onni.monni videossa esiintyvälle äänelle on nokka-akselin päässä koneen takapäässä eli kuljettajan puolella automaattivaihteisissa oleva alipainepumppu. Jos ison ruuvimeisselin kahvapään laittaa korvalle ja ruuvauskärkipään vuoroin alipainepumpulle ja vuoroin venttiilikopan kylkeen, niin saattaa selvitä kumpi on lähempänä äänen lähdettä. Minun autostani kuuluu samanlainen naputus ennen ja jälkeen täydellisen koneremontin, niin olen ajatellut äänen lähteeksi sitä alipainepumppua, ja jostain muistaakseni lukenutkin, että se saattaa naputtaa. Ja olen myös huonolla menestyksellä selvitellyt, saako jostain uutta. En ole kyllä tuota stetoskooppitestiä tehnyt.
Vastaa Viestiin