Öljynpaine valo ja nakutus
Re: Öljynpaine valo ja nakutus
Tuo femman öljytaso. Kuinka tarkastetaan oikeaoppisesti, laittamalla tikku/korkki vain "huulille" vaiko painamalla korkin jousia vasten alas (kuin laittaisit korkin kiinni)?
9-5 aero sedan man -04
r.i.p. 9-5 aero sedan man -05
ex. 9-3 aero sedan man -05 "19t-6"
r.i.p. 9-5 aero sedan man -05
ex. 9-3 aero sedan man -05 "19t-6"
Re: Öljynpaine valo ja nakutus
Ei se mittatikku sen syvemmälle mene vaikka jousi painuu kasaan 

9-5 2.3tA -00 527tkm
9000CD 2.3TA -92 524tkm
9000CD 2.3TA -92 524tkm
Re: Öljynpaine valo ja nakutus
Itse painasen sen verran että on hahlot kohikkain kun muuten se näyttää väärin sen lukitus klipsun verran.
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Öljynpaine valo ja nakutus
Kasasin kerran koneen miljoonalaatikoista missä oli -94-> turbo tonnarin, alkupään femman kaksiosaisella imusarjalla ja -02-> femman koneen osia.
Kasaan laittaessa huomasin öljytikun putken ja suppilon väliin jäävän normaalia isompi rako, osa suppilon o-renkaasta näkyi kun normaallisti tehtaan jäliltä on raoton ainakin omassa.
Muiden koneissa nähnyt samaa ettei suppilo aivan istu siinä missä alkuperäinen t7 tehtaalta tullut.
En tutkinut tarkemmin minkä noista ed.mainituista luovuttajan osista heitto tuli, mut sen verran oli heittoa, että pistin t7 koneesta kaikki.
Enkä kahtonut olisiko tikun näyttämä ollut oikea, mutta voisin kuvitella yläpään heittäessä senttejä ei öljymäärä olisi ollut oikea.
Jos noita joku rakentelee t5/t7 hiluista niin ainakin öljyt koneeseen laittaessa kotsoo meneekö sinne se ~4.5l lähelle tikun näyttäessä ylärajaa.
Liekkö aiemmin kukaan pistänyt merkille omista koneista miten syvällä suppilo on putkessa ja onko t5 ja t7 tikku saman pituinen.
Litra liikaa koneessa ei tee mitään, mutta litran vajaus saattaapi tehä.
Kasaan laittaessa huomasin öljytikun putken ja suppilon väliin jäävän normaalia isompi rako, osa suppilon o-renkaasta näkyi kun normaallisti tehtaan jäliltä on raoton ainakin omassa.
Muiden koneissa nähnyt samaa ettei suppilo aivan istu siinä missä alkuperäinen t7 tehtaalta tullut.
En tutkinut tarkemmin minkä noista ed.mainituista luovuttajan osista heitto tuli, mut sen verran oli heittoa, että pistin t7 koneesta kaikki.
Enkä kahtonut olisiko tikun näyttämä ollut oikea, mutta voisin kuvitella yläpään heittäessä senttejä ei öljymäärä olisi ollut oikea.
Jos noita joku rakentelee t5/t7 hiluista niin ainakin öljyt koneeseen laittaessa kotsoo meneekö sinne se ~4.5l lähelle tikun näyttäessä ylärajaa.
Liekkö aiemmin kukaan pistänyt merkille omista koneista miten syvällä suppilo on putkessa ja onko t5 ja t7 tikku saman pituinen.
Litra liikaa koneessa ei tee mitään, mutta litran vajaus saattaapi tehä.
Re: Öljynpaine valo ja nakutus
Juuri katsoin öljypinnan ja seisonut pari tuntia ennen katsomista. Lisäsin 0,5l ja venttasin sen 15min ja katsoin 3x pyyhkien tikkua kuten tapanani ollut niin ylärajassa nyt taas on. Painanut ja kiertänyt varmuudeksi öljykorkin kiinni mittausten välissä aina saabeissa .
Lisättävä yleensä 8-10tkm vaihtovälillä noin 1l, nyt venakopantiiviste lisäksi alkanut mehiä niin uusii sen.
Lisättävä yleensä 8-10tkm vaihtovälillä noin 1l, nyt venakopantiiviste lisäksi alkanut mehiä niin uusii sen.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01