Rupiaa 15t hukkaportin kellon jousi väsymään, tutkailin logeja testi ajon päätteeksi uusien suuttimien asennuksen jälkeen ja huomasin että pwm pysyy 98% vain pari kolme sekuntia vaikka kaasu on pohjassa kokoajan, tippuu hiljalleen siihen 80% paikkeille ja samalla tietysti ahtopaineet karkaa sitten...
Ei kiva, tuntuu ärsyttävältä ajaessa, millaisia ratkaisuja porukka on tehnyt, suosiolla uusi aftermarket?
Pystyykö erikseen vaihtamaan kellon jousta jäykemmäksi? Tuntuu olevan melko yleinen ongelma kun ruvetaan pikku mitsua kiusaamaan 1.5bar ahdoilla
Hukkaportin päivitys
Hukkaportin päivitys
2005 9-5 2.0T Stage 2+
2007 9-3 SS 1.8t
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
2007 9-3 SS 1.8t
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
Re: Hukkaportin päivitys
Mie katsoisin ensin peruspaineet. Mitä on väsyneistä kelloista kokemusta, muissa turboissa, väsymys näkyy jo tuolla testillä. 9-3:n kanssa jaksoin pelleillä hukkaportin jousia ja lisäsin apujouset sinne vakioon. Sen seurauksena jouduin säätämään boostcalmap uudelleen. Ihan mie tiellä sitä hain säätöihin, eli että turbo herää kuten halusin, mutta että ei ammu ahdot yli.OlliHarju kirjoitti: ↑Ma Heinä 14, 2025 21:23Rupiaa 15t hukkaportin kellon jousi väsymään, tutkailin logeja testi ajon päätteeksi uusien suuttimien asennuksen jälkeen ja huomasin että pwm pysyy 98% vain pari kolme sekuntia vaikka kaasu on pohjassa kokoajan, tippuu hiljalleen siihen 80% paikkeille ja samalla tietysti ahtopaineet karkaa sitten...
Ei kiva, tuntuu ärsyttävältä ajaessa, millaisia ratkaisuja porukka on tehnyt, suosiolla uusi aftermarket?
Pystyykö erikseen vaihtamaan kellon jousta jäykemmäksi? Tuntuu olevan melko yleinen ongelma kun ruvetaan pikku mitsua kiusaamaan 1.5bar ahdoilla
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Hukkaportin päivitys
Mertmi kirjoitti: ↑Ti Elo 12, 2025 15:11Mie katsoisin ensin peruspaineet. Mitä on väsyneistä kelloista kokemusta, muissa turboissa, väsymys näkyy jo tuolla testillä. 9-3:n kanssa jaksoin pelleillä hukkaportin jousia ja lisäsin apujouset sinne vakioon. Sen seurauksena jouduin säätämään boostcalmap uudelleen. Ihan mie tiellä sitä hain säätöihin, eli että turbo herää kuten halusin, mutta että ei ammu ahdot yli.OlliHarju kirjoitti: ↑Ma Heinä 14, 2025 21:23Rupiaa 15t hukkaportin kellon jousi väsymään, tutkailin logeja testi ajon päätteeksi uusien suuttimien asennuksen jälkeen ja huomasin että pwm pysyy 98% vain pari kolme sekuntia vaikka kaasu on pohjassa kokoajan, tippuu hiljalleen siihen 80% paikkeille ja samalla tietysti ahtopaineet karkaa sitten...
Ei kiva, tuntuu ärsyttävältä ajaessa, millaisia ratkaisuja porukka on tehnyt, suosiolla uusi aftermarket?
Pystyykö erikseen vaihtamaan kellon jousta jäykemmäksi? Tuntuu olevan melko yleinen ongelma kun ruvetaan pikku mitsua kiusaamaan 1.5bar ahdoilla
Juu boostcalmappia hienosäädin uudessa ohjelmassa, vika selkis, oli jollaki tavalla sytytystulpat päässy huonoksi. Olihan ne jo 10tkm ajettu. Nyt rokkaa normaalisti

2005 9-5 2.0T Stage 2+
2007 9-3 SS 1.8t
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
2007 9-3 SS 1.8t
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t