Hukkaportin päivitys
Hukkaportin päivitys
Rupiaa 15t hukkaportin kellon jousi väsymään, tutkailin logeja testi ajon päätteeksi uusien suuttimien asennuksen jälkeen ja huomasin että pwm pysyy 98% vain pari kolme sekuntia vaikka kaasu on pohjassa kokoajan, tippuu hiljalleen siihen 80% paikkeille ja samalla tietysti ahtopaineet karkaa sitten...
Ei kiva, tuntuu ärsyttävältä ajaessa, millaisia ratkaisuja porukka on tehnyt, suosiolla uusi aftermarket?
Pystyykö erikseen vaihtamaan kellon jousta jäykemmäksi? Tuntuu olevan melko yleinen ongelma kun ruvetaan pikku mitsua kiusaamaan 1.5bar ahdoilla
Ei kiva, tuntuu ärsyttävältä ajaessa, millaisia ratkaisuja porukka on tehnyt, suosiolla uusi aftermarket?
Pystyykö erikseen vaihtamaan kellon jousta jäykemmäksi? Tuntuu olevan melko yleinen ongelma kun ruvetaan pikku mitsua kiusaamaan 1.5bar ahdoilla
*T7 Stage 1/2 ohjelmoinnit* * BioPowerointi* *Porin seutu*
2005 9-5 2.0T Stage 2+ Käyttis
2007 9-3 SS 2.0t Vaimon rakkine
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
2005 9-5 2.0T Stage 2+ Käyttis
2007 9-3 SS 2.0t Vaimon rakkine
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
Re: Hukkaportin päivitys
Mie katsoisin ensin peruspaineet. Mitä on väsyneistä kelloista kokemusta, muissa turboissa, väsymys näkyy jo tuolla testillä. 9-3:n kanssa jaksoin pelleillä hukkaportin jousia ja lisäsin apujouset sinne vakioon. Sen seurauksena jouduin säätämään boostcalmap uudelleen. Ihan mie tiellä sitä hain säätöihin, eli että turbo herää kuten halusin, mutta että ei ammu ahdot yli.OlliHarju kirjoitti: ↑Ma Heinä 14, 2025 21:23Rupiaa 15t hukkaportin kellon jousi väsymään, tutkailin logeja testi ajon päätteeksi uusien suuttimien asennuksen jälkeen ja huomasin että pwm pysyy 98% vain pari kolme sekuntia vaikka kaasu on pohjassa kokoajan, tippuu hiljalleen siihen 80% paikkeille ja samalla tietysti ahtopaineet karkaa sitten...
Ei kiva, tuntuu ärsyttävältä ajaessa, millaisia ratkaisuja porukka on tehnyt, suosiolla uusi aftermarket?
Pystyykö erikseen vaihtamaan kellon jousta jäykemmäksi? Tuntuu olevan melko yleinen ongelma kun ruvetaan pikku mitsua kiusaamaan 1.5bar ahdoilla
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Hukkaportin päivitys
Mertmi kirjoitti: ↑Ti Elo 12, 2025 15:11Mie katsoisin ensin peruspaineet. Mitä on väsyneistä kelloista kokemusta, muissa turboissa, väsymys näkyy jo tuolla testillä. 9-3:n kanssa jaksoin pelleillä hukkaportin jousia ja lisäsin apujouset sinne vakioon. Sen seurauksena jouduin säätämään boostcalmap uudelleen. Ihan mie tiellä sitä hain säätöihin, eli että turbo herää kuten halusin, mutta että ei ammu ahdot yli.OlliHarju kirjoitti: ↑Ma Heinä 14, 2025 21:23Rupiaa 15t hukkaportin kellon jousi väsymään, tutkailin logeja testi ajon päätteeksi uusien suuttimien asennuksen jälkeen ja huomasin että pwm pysyy 98% vain pari kolme sekuntia vaikka kaasu on pohjassa kokoajan, tippuu hiljalleen siihen 80% paikkeille ja samalla tietysti ahtopaineet karkaa sitten...
Ei kiva, tuntuu ärsyttävältä ajaessa, millaisia ratkaisuja porukka on tehnyt, suosiolla uusi aftermarket?
Pystyykö erikseen vaihtamaan kellon jousta jäykemmäksi? Tuntuu olevan melko yleinen ongelma kun ruvetaan pikku mitsua kiusaamaan 1.5bar ahdoilla
Juu boostcalmappia hienosäädin uudessa ohjelmassa, vika selkis, oli jollaki tavalla sytytystulpat päässy huonoksi. Olihan ne jo 10tkm ajettu. Nyt rokkaa normaalisti

*T7 Stage 1/2 ohjelmoinnit* * BioPowerointi* *Porin seutu*
2005 9-5 2.0T Stage 2+ Käyttis
2007 9-3 SS 2.0t Vaimon rakkine
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
2005 9-5 2.0T Stage 2+ Käyttis
2007 9-3 SS 2.0t Vaimon rakkine
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
Re: Hukkaportin päivitys
Mua kiinnostaa kanssa mistä sais mitsuun uuden vakioperuspaineille säädetyn kellon, kopio tai aito.
Saab 9-5 Aero 2000
9-5 vector 2003
900 2.0 -89
9000 2.0tA -89
9000 2.3iA -90
9000 2.0t -98
9-3seA 2001
9000 Aero -96
9000 2.0t -97
9000 2.0t -96
9-5 vector 2003
900 2.0 -89
9000 2.0tA -89
9000 2.3iA -90
9000 2.0t -98
9-3seA 2001
9000 Aero -96
9000 2.0t -97
9000 2.0t -96
Re: Hukkaportin päivitys
https://www.ebay.com/itm/391723881214
+ 11€ postikulut ei paha.
Tuskin suomesta saa, ainakaan yhtä halvalla? Ja voisin olettaa että on säädetty tehtaan arvojen mukaan ehkä?
+ 11€ postikulut ei paha.
Tuskin suomesta saa, ainakaan yhtä halvalla? Ja voisin olettaa että on säädetty tehtaan arvojen mukaan ehkä?
*T7 Stage 1/2 ohjelmoinnit* * BioPowerointi* *Porin seutu*
2005 9-5 2.0T Stage 2+ Käyttis
2007 9-3 SS 2.0t Vaimon rakkine
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
2005 9-5 2.0T Stage 2+ Käyttis
2007 9-3 SS 2.0t Vaimon rakkine
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
Re: Hukkaportin päivitys
Tarkasta säätö. Eihän sitä voi luottaa lainkaan. Jousen jäykkyys lienee oikein...OlliHarju kirjoitti: ↑Ma Syys 22, 2025 20:24https://www.ebay.com/itm/391723881214
+ 11€ postikulut ei paha.
Tuskin suomesta saa, ainakaan yhtä halvalla? Ja voisin olettaa että on säädetty tehtaan arvojen mukaan ehkä?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Hukkaportin päivitys
Tilasitko?OlliHarju kirjoitti: ↑Ma Syys 22, 2025 20:24https://www.ebay.com/itm/391723881214
+ 11€ postikulut ei paha.
Tuskin suomesta saa, ainakaan yhtä halvalla? Ja voisin olettaa että on säädetty tehtaan arvojen mukaan ehkä?
Taidan laittaa tulemaan tuon
Saab 9-5 Aero 2000
9-5 vector 2003
900 2.0 -89
9000 2.0tA -89
9000 2.3iA -90
9000 2.0t -98
9-3seA 2001
9000 Aero -96
9000 2.0t -97
9000 2.0t -96
9-5 vector 2003
900 2.0 -89
9000 2.0tA -89
9000 2.3iA -90
9000 2.0t -98
9-3seA 2001
9000 Aero -96
9000 2.0t -97
9000 2.0t -96
Re: Hukkaportin päivitys
En tilannut kun oma auto tuli kuntoon sytkäkassun vaihdolla. Oireet vain viittasi kuoleentuneeseen hukkaportin kellonjouseen. Ei ilmeisesti tasantäyskaasulla jaksanut enään antaa kelvollista kipinää ja seurauksena ecu laski ilmamassapyyntiä jonka myötä myös pwm tippui.009baas kirjoitti: ↑Ke Loka 01, 2025 09:06Tilasitko?OlliHarju kirjoitti: ↑Ma Syys 22, 2025 20:24https://www.ebay.com/itm/391723881214
+ 11€ postikulut ei paha.
Tuskin suomesta saa, ainakaan yhtä halvalla? Ja voisin olettaa että on säädetty tehtaan arvojen mukaan ehkä?
Taidan laittaa tulemaan tuon
Tarkista asennuksen jälkeen peruspaine, ajamalla sekä painamalla jarrua ja kaasu pohjaan ja opensid auki jos on ja tsekkaa Pinl arvo, pitäs olla abaut 1400 luokkaa eli 0.4bar
*T7 Stage 1/2 ohjelmoinnit* * BioPowerointi* *Porin seutu*
2005 9-5 2.0T Stage 2+ Käyttis
2007 9-3 SS 2.0t Vaimon rakkine
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
2005 9-5 2.0T Stage 2+ Käyttis
2007 9-3 SS 2.0t Vaimon rakkine
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
Re: Hukkaportin päivitys
Joo tiedetään peruspaineenmittaus.
Laitoin ton tulemaan, jospa sais ne puuttuvat 30hp ja 50nm takaisin.
Laitoin ton tulemaan, jospa sais ne puuttuvat 30hp ja 50nm takaisin.
Saab 9-5 Aero 2000
9-5 vector 2003
900 2.0 -89
9000 2.0tA -89
9000 2.3iA -90
9000 2.0t -98
9-3seA 2001
9000 Aero -96
9000 2.0t -97
9000 2.0t -96
9-5 vector 2003
900 2.0 -89
9000 2.0tA -89
9000 2.3iA -90
9000 2.0t -98
9-3seA 2001
9000 Aero -96
9000 2.0t -97
9000 2.0t -96
Re: Hukkaportin päivitys
Ilmoita miten kävi!
*T7 Stage 1/2 ohjelmoinnit* * BioPowerointi* *Porin seutu*
2005 9-5 2.0T Stage 2+ Käyttis
2007 9-3 SS 2.0t Vaimon rakkine
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
2005 9-5 2.0T Stage 2+ Käyttis
2007 9-3 SS 2.0t Vaimon rakkine
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
Re: Hukkaportin päivitys
Juu. Pwm on maksimit ja vähän venytettiin hukkaporin tankoa ja saatiin 100mg/l lisää mutta jää vielä pyynnöistä. Ainakin hyvä veikkaus että se on toi hukkaportti eikä esim. tukeentunut katti/putkisto.
Saab 9-5 Aero 2000
9-5 vector 2003
900 2.0 -89
9000 2.0tA -89
9000 2.3iA -90
9000 2.0t -98
9-3seA 2001
9000 Aero -96
9000 2.0t -97
9000 2.0t -96
9-5 vector 2003
900 2.0 -89
9000 2.0tA -89
9000 2.3iA -90
9000 2.0t -98
9-3seA 2001
9000 Aero -96
9000 2.0t -97
9000 2.0t -96
Re: Hukkaportin päivitys
Jossei muuten niin halpa ainakin kokeilla.
*T7 Stage 1/2 ohjelmoinnit* * BioPowerointi* *Porin seutu*
2005 9-5 2.0T Stage 2+ Käyttis
2007 9-3 SS 2.0t Vaimon rakkine
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
2005 9-5 2.0T Stage 2+ Käyttis
2007 9-3 SS 2.0t Vaimon rakkine
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
Re: Hukkaportin päivitys
Peruspainetta parempi ensin on säätää hukkiksen aloittamaan liikkeensä 350-400mbar hujakoilla ja 500-600mbar pitäisi jo olla aika lailla auki (huom. turbon kannattaa olla silloin lämmin). Jos on löysä tai liian tiukka, siinä on taas oma hommansa, ja saattaa Trionic tehdä omia korjaustemppuja.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Hukkaportin päivitys
Viisaasti sanottu.Shadow_Fi kirjoitti: ↑To Loka 02, 2025 14:01Peruspainetta parempi ensin on säätää hukkiksen aloittamaan liikkeensä 350-400mbar hujakoilla ja 500-600mbar pitäisi jo olla aika lailla auki (huom. turbon kannattaa olla silloin lämmin). Jos on löysä tai liian tiukka, siinä on taas oma hommansa, ja saattaa Trionic tehdä omia korjaustemppuja.
*T7 Stage 1/2 ohjelmoinnit* * BioPowerointi* *Porin seutu*
2005 9-5 2.0T Stage 2+ Käyttis
2007 9-3 SS 2.0t Vaimon rakkine
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
2005 9-5 2.0T Stage 2+ Käyttis
2007 9-3 SS 2.0t Vaimon rakkine
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t