Ohjauksesta

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Jorma
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 01:09
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Jorma »

Yksi juttu näin talven/kevään jälkeen on tietty myös tien kunto. Tuppaa olemaan uria semmoisissa paikoissa, joissa vielä syksyllä oli tasaista.
Sitten jos tassut on eri levyiset kuin talvella niin ei ehkä osu niin hyvin uriin.
9-3 SC 1.8t -06
mattiruu
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Loka 20, 2003 14:14

Viesti Kirjoittaja mattiruu »

Taitaa oikealle vieminen olla ominaista kaikille saabeille,
joissa on edessä joustintuet (900ng ja 9-3 tekivät nimittäin
ihan samaa). Jos vetely kovasti kiusaa, niin kannattaa laittaa
oikeaan etukulmaan aina vähiten kulunut rengas ja vastaavasti
vasempaan etukulmaan kaikista eniten kulunut rengas. Lisäksi
voi oikealla puolella pitää aavistuksen kovempaa rengaspainetta.
9-5:en kuluttaa eniten juuri oikean puolen eturengasta. Jos ajaa
paljon, joutuu renkaiden mulkkaamisen tekemään parikin kertaa
kesässä.
barum
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 13:50

Viesti Kirjoittaja barum »

´02 9-5 Wagonin kulku rauhoittui huomattavasti kun ET muuttui alkup. 49 mm --> 35 mm, ennen hieman yliherkkä ohjaustuntuma parani merkittävästi, samoin täyskaasukiihdytyksissä vetely pieneni murto-osaan, ellei jopa kadonnut kokonaan. Autossa on siis Saabin sporttialusta (=Aeron alusta).

-barum
Georgios Nikolakaros
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 21:13

Viesti Kirjoittaja Georgios Nikolakaros »

´02 9-5 Wagonin kulku rauhoittui huomattavasti kun ET muuttui alkup. 49 mm --> 35 mm, ennen hieman yliherkkä ohjaustuntuma parani merkittävästi..
Mitä se ET on? voiko samaa muutosta tehdä -99 malliin?
T. Georgios
Georgios Nikolakaros
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 21:13

Viesti Kirjoittaja Georgios Nikolakaros »

Nyt säädettiin ohjauskulmat ja ajotuntuma kyllä parani melkoisesti. Edelleen parantamisen varaa on, onko se ET-säätö iso homma?

T. Georgios
ossipentti
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Kesä 20, 2005 10:55

Ohjaus

Viesti Kirjoittaja ossipentti »

Entisessä 9-5 tuntui suht voimakasta vetoa pientareen suuntaan, jota uudessa aerossa ei ole havaittavissa. Ei ole tietoa mistä tämä johtuu mutta pidän lähtökohtana pitää ratista kiinni, jolloin asialla ei ole juuri merkitystä niin kauan, kuin ei kuluta suotta renkaita(näin käynyt) tai ei nukahda rattiin. Silloinkin tosin onneksi vie metsään, ei toisen kaistalle.
Georgios Nikolakaros
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 21:13

Viesti Kirjoittaja Georgios Nikolakaros »

Ei, tuonko sinulle vanteet joissa on ET38(17"X7,5") kohtuu hinnalla. ET muuttuu vain toisilla vanteilla tai vanteen ja navan väliin laitettavilla välipaloilla.
Kiitos tarjouksesta mutta nykyvanteet ovat varsin hyväkuntoisia. Voidaanko ne välipalat ostaa varaosaliikeestä? T. Georgios
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Mikäli olen oikein ymmärtänyt, nämä välipalat eivät ole lainsäädännön mukaisia, elleivät ne ole tarkoitettu juuri kyseiseen autoon kyseisten vanteiden kanssa. Saabin kanssa tarkoittanee sitä, että et saa laillisesti laittaa niitä välipaloja ainakaan auton omien vanteiden alle.


Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Vastaa Viestiin