9-5 2.3t, 2003, 40.000km, manuaali
Eli kun lähdetään liikkeelle kylmällä koneella, noin minuutin ajon jälkeen tulee "nykimiskohtaus", joka kestää 1-2s. Nykiminen ei tapahdu läheskään joka kerta vaan aivan satunnaisesti - sekä kesällä että talvella. Lämpimällä koneella ilmiötä ei ole.
Nykiminen vähän samanlaista kuin vanhassa 99:ssä kylmänä lähdettäessä, eli semmosia teräviä nykäyksiä. Ilmiö kestää siis todellakin vain sekunnin-kaks mutta ärsyttävää se on...
Ilmiö ollut kesästä asti, muita vikoja ei ole (ei savuuta tms.).
Mitään arvioita syistä....boxi menossa?
Nykiminen
Re: Nykiminen
Mites tulpat ? Jos olet ajanut samoilla tulpilla kaikki 40000 kilsaa, niin niiden vaihtoa voisi kokeilla, sarja maksaa kertaluokkka 20 euroa tarvikeliikkeestä haettuna.Ysivee kirjoitti: Mitään arvioita syistä....boxi menossa?
Toinen tyypillinen syy nykimiseen on ollut kampiakselin asentoanturi.
Minulla nyki auto kesällä kiihdytytettäessä voimakkaasti ja syy oli ilmeisesti lievästi kanittava hukkaportin tangon nivel - sen kun rasvasin, niin ei ole nykinyt enää.
Nooh, seuraavassa huollossa vaihtavat taas koiranluut edestä ja sitten seuraavassa taas uudestaan ja ....pellar05 kirjoitti: Ollut 4kk Volvo V70 D5 -02 ja 20.000 km takana
EI MITÄÄN VIKAA ja kulkee vähällä löböllä

#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Kampiakselin asentoanturi asettuu myös ensimmäisten vaihdettavien kärkipaikalle tässä tapauksessa vaatimattomalla 100e hinnalla.
Omaan anturiongelmaan hetki lähdön jälkeen ilmaantuvat "päätä rattiin"-nykäykset sopivat täysin, tosin anturiongelma on palstan mukaan muillakin lisäksi aiheuttanut käynnistymisongelmia, erityisesti lämpimällä moottorilla.
Omaan anturiongelmaan hetki lähdön jälkeen ilmaantuvat "päätä rattiin"-nykäykset sopivat täysin, tosin anturiongelma on palstan mukaan muillakin lisäksi aiheuttanut käynnistymisongelmia, erityisesti lämpimällä moottorilla.
Tulpat vaihdetaan ohjelman mukaan ensimmäisen kerran 50000 km:n huollossa ja sen jälkeen 60000 km:n välein.Ysivee kirjoitti: Auto on huollettu ohjelman mukaan, eli viimeksi 30.000km huolto. En muista huolto-ohjelmaa ulkoa, mutta lienee tulpat kertaalleen vaihdettu...vai?
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79