Nykiminen

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Ysivee
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2004 16:54

Nykiminen

Viesti Kirjoittaja Ysivee »

9-5 2.3t, 2003, 40.000km, manuaali

Eli kun lähdetään liikkeelle kylmällä koneella, noin minuutin ajon jälkeen tulee "nykimiskohtaus", joka kestää 1-2s. Nykiminen ei tapahdu läheskään joka kerta vaan aivan satunnaisesti - sekä kesällä että talvella. Lämpimällä koneella ilmiötä ei ole.
Nykiminen vähän samanlaista kuin vanhassa 99:ssä kylmänä lähdettäessä, eli semmosia teräviä nykäyksiä. Ilmiö kestää siis todellakin vain sekunnin-kaks mutta ärsyttävää se on...
Ilmiö ollut kesästä asti, muita vikoja ei ole (ei savuuta tms.).

Mitään arvioita syistä....boxi menossa?
pellar05
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: La Elo 28, 2004 21:07
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pellar05 »

luultavasti DI Boxi menossa...tosin ysi femma saabissa
mahdollisuuksia on huru mycke..

Ollut 4kk Volvo V70 D5 -02 ja 20.000 km takana
EI MITÄÄN VIKAA ja kulkee vähällä löböllä

- ai niin - jänis rikkoi sumuvalon´, kun juoksi alle...
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1353
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: Nykiminen

Viesti Kirjoittaja koistha »

Ysivee kirjoitti: Mitään arvioita syistä....boxi menossa?
Mites tulpat ? Jos olet ajanut samoilla tulpilla kaikki 40000 kilsaa, niin niiden vaihtoa voisi kokeilla, sarja maksaa kertaluokkka 20 euroa tarvikeliikkeestä haettuna.
Toinen tyypillinen syy nykimiseen on ollut kampiakselin asentoanturi.
Minulla nyki auto kesällä kiihdytytettäessä voimakkaasti ja syy oli ilmeisesti lievästi kanittava hukkaportin tangon nivel - sen kun rasvasin, niin ei ole nykinyt enää.
pellar05 kirjoitti: Ollut 4kk Volvo V70 D5 -02 ja 20.000 km takana
EI MITÄÄN VIKAA ja kulkee vähällä löböllä
Nooh, seuraavassa huollossa vaihtavat taas koiranluut edestä ja sitten seuraavassa taas uudestaan ja .... :lol:
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

pellar05 kirjoitti: Ollut 4kk Volvo V70 D5 -02 ja 20.000 km takana
EI MITÄÄN VIKAA ja kulkee vähällä löböllä
Ootas kun tulee talvi...

Niin ja 9-5:n nykiminen voi johtua myös läppäkotelosta. Uusi maksaa 800 euroa, joten kannattanee ensin kokeilla se di-kasetti ja tulpat.

Eski
Urkki
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: La Loka 16, 2004 01:50

Viesti Kirjoittaja Urkki »

Kampiakselin asentoanturi asettuu myös ensimmäisten vaihdettavien kärkipaikalle tässä tapauksessa vaatimattomalla 100e hinnalla.

Omaan anturiongelmaan hetki lähdön jälkeen ilmaantuvat "päätä rattiin"-nykäykset sopivat täysin, tosin anturiongelma on palstan mukaan muillakin lisäksi aiheuttanut käynnistymisongelmia, erityisesti lämpimällä moottorilla.
Ysivee
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2004 16:54

Viesti Kirjoittaja Ysivee »

Kiitokset vastauksista!

Auto on huollettu ohjelman mukaan, eli viimeksi 30.000km huolto. En muista huolto-ohjelmaa ulkoa, mutta lienee tulpat kertaalleen vaihdettu...vai?

Pitää vissiin käydä liikkeessä itkemässä ja ujuttaa vian etsintä ja korjaus takuun piikkiin.
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1353
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

Ysivee kirjoitti: Auto on huollettu ohjelman mukaan, eli viimeksi 30.000km huolto. En muista huolto-ohjelmaa ulkoa, mutta lienee tulpat kertaalleen vaihdettu...vai?
Tulpat vaihdetaan ohjelman mukaan ensimmäisen kerran 50000 km:n huollossa ja sen jälkeen 60000 km:n välein.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Vastaa Viestiin