olen kirjoittanut tänne vähän aikaisemmin turbon vaihdosta..
nyt sen jälkeen on tullut uusi ongelma.
kun nollaa vika koodit
- auto lähtee käyntiin
- tyhjäkäynnillä hienosti
- kun kaasua painelee, mutta ei jätä paikalleen pelaa hyvin
- kun kaasua pitää tasakaasulla, auto sammuu, tätä tekee muutaman kerran kunnes check engine-valo syttyy ja moottorin ohjaus menee pois päältä.
epäilen kaasuläpän toimivuutta. olen yrittänyt puhdistaa sen mutta se ei ole auttanut. mitä siitä pitää puhdistaa?
tietääkö kukaan missä siinä kotelossa on asentotunnistin?
kaasuvaijerin puolella vai sen mustan kopan sisässä jossa on käämitys?
KIITOS VASTAUKSISTA
kaivattas pikasta tietoa
kaivattas pikasta tietoa
NG9-5 vector Tid -11 9-5 1.9TiDS -06, 9-3ss tid vector, 900i -84(ehkämyynnissä),MB Viano
Läppäkotelossa on 2 asentoanturia. Toinen on kaasuvaijerin puoleisessa päässä ja se mittaa kaasupolkimen asennon. Toinen anturi on vastakkaisella puolella (käämityksen puolella) läppäkoteloa mitaten läpän asennon. Läppäkotelossa ei ole muuta puhdistettavaa kuin läppä itsessään ja ilmanvirtauskanava ("kurkku"). Käännä läppää varovasti läpän akselivivusta ja puhdista paikat pehmeällä liuottimeen kastetulla kankaalla. Virta pitää olla katkaistuna tai muuten läppäkotelo menee limp home -tilaan. Likainen läppä saattaa takerrella kurkussa ja aiheuttaa vikakoodin P1261, joten jos turbo on syytänyt moskaista öljyä pitempään on tämä yksi mahdollinen syy. Läppäkotelon toiminnasta tulee kyllä muitakin vikakoodeja, joten vikavaihtoehtoja on enemmänkin. Mitenkäs muuten on perusahtopaineet säädetty?
Minkä ikäinen
Vanhemmissa läppäkoteloissa oli ongelmia, jos öljyä pääsi läppäkotelolle. Uudemmissa on ilmeisesti parempi suojaus, mutta ei se öljy todennäköisesti niissäkään auta asiaa. Jos mahdollista, niin kokeile toisella läppäkotelolla.
Haulla löytyy todennäköisesti enemmänkin asiasta.
Haulla löytyy todennäköisesti enemmänkin asiasta.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx