kaivattas pikasta tietoa

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
saraan02
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: To Maalis 17, 2005 20:56

kaivattas pikasta tietoa

Viesti Kirjoittaja saraan02 »

olen kirjoittanut tänne vähän aikaisemmin turbon vaihdosta..

nyt sen jälkeen on tullut uusi ongelma.

kun nollaa vika koodit

- auto lähtee käyntiin
- tyhjäkäynnillä hienosti
- kun kaasua painelee, mutta ei jätä paikalleen pelaa hyvin
- kun kaasua pitää tasakaasulla, auto sammuu, tätä tekee muutaman kerran kunnes check engine-valo syttyy ja moottorin ohjaus menee pois päältä.

epäilen kaasuläpän toimivuutta. olen yrittänyt puhdistaa sen mutta se ei ole auttanut. mitä siitä pitää puhdistaa?
tietääkö kukaan missä siinä kotelossa on asentotunnistin?
kaasuvaijerin puolella vai sen mustan kopan sisässä jossa on käämitys?

KIITOS VASTAUKSISTA
NG9-5 vector Tid -11 9-5 1.9TiDS -06, 9-3ss tid vector, 900i -84(ehkämyynnissä),MB Viano
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Millaisia vikakoodeja Tech antoi, kun auto nollattiin?
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
saraan02
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: To Maalis 17, 2005 20:56

Viesti Kirjoittaja saraan02 »

muistaakseni kaasuläppävika/tyhjäkäynnin askelmoottori
NG9-5 vector Tid -11 9-5 1.9TiDS -06, 9-3ss tid vector, 900i -84(ehkämyynnissä),MB Viano
mattiruu
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Loka 20, 2003 14:14

Viesti Kirjoittaja mattiruu »

Läppäkotelossa on 2 asentoanturia. Toinen on kaasuvaijerin puoleisessa päässä ja se mittaa kaasupolkimen asennon. Toinen anturi on vastakkaisella puolella (käämityksen puolella) läppäkoteloa mitaten läpän asennon. Läppäkotelossa ei ole muuta puhdistettavaa kuin läppä itsessään ja ilmanvirtauskanava ("kurkku"). Käännä läppää varovasti läpän akselivivusta ja puhdista paikat pehmeällä liuottimeen kastetulla kankaalla. Virta pitää olla katkaistuna tai muuten läppäkotelo menee limp home -tilaan. Likainen läppä saattaa takerrella kurkussa ja aiheuttaa vikakoodin P1261, joten jos turbo on syytänyt moskaista öljyä pitempään on tämä yksi mahdollinen syy. Läppäkotelon toiminnasta tulee kyllä muitakin vikakoodeja, joten vikavaihtoehtoja on enemmänkin. Mitenkäs muuten on perusahtopaineet säädetty?
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Minkä ikäinen

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Vanhemmissa läppäkoteloissa oli ongelmia, jos öljyä pääsi läppäkotelolle. Uudemmissa on ilmeisesti parempi suojaus, mutta ei se öljy todennäköisesti niissäkään auta asiaa. Jos mahdollista, niin kokeile toisella läppäkotelolla.

Haulla löytyy todennäköisesti enemmänkin asiasta.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Vastaa Viestiin