Koni Sport

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Syre
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 16:41

Koni Sport

Viesti Kirjoittaja Syre »

Olen vaihtamassa Aero Wagoniin -00 sarjan Koni Sport iskareita. Joten kysymys kuuluu onko kokemusta mille tasolle jäykkyys kannattaa säätää.
Löysinkin taso lienee selkeä jäykennys alkuperäsiin verrattuna. Autolla ajettu noin 134000 km. Takaiskarit jo kerran vaihdettu 45000 km kohdalla. Ei tarttis tulla mikään kivireki mutta tukeva kuitenkin.
Ysivee
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2004 16:54

Viesti Kirjoittaja Ysivee »

Eikö kellään ole kokemuksia Koneista? Itsekkin miettinyt Konien laittoa mutta tuleeko autosta liian "kivireki" vai just hyvä? Muita hyväksi koettuja merkkejä? Mitenkäs Saabin oma "sport" alusta, onko siitä mihinkään?
(kyseessä siis normi-Suabbi, ei Aero).
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Itselläni on H&R:n jouset ja takapäässä on Konin keltaiset. Etupäässä on vielä alkuperäiset, mutta tarkoitus tässä syksymmällä ne Koneihin vaihtaa.

Omasta mielestäni auto ei ole mikään "liian" kova. Kyllähän se alkuperäiseen on paljon kovempi, mutta henk.kohtaisesti tykkään jäykästä alustasta.

Itselläni on muistaakseni takapää säädetty n. puoleen väliin. tuntuu olevan aika sopiva noiden H&R:ien kanssa.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Syre
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 16:41

Kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Syre »

Nyt on Koni Sportit alla. Siis vain iskarit vaihdettu. Ja Saabbi oli Aero -00

Jäykkyys säädettiin ensin puoliväliin. Tuntu heti tosi kovalta. Teiden epätasaisuudet tuntu tärinänä ja istuimen heijaamisena. Kun ei ole joustoa paljoakaan alustassa. Mutta mutkat meni tosi makeesti kun kallistelu väheni olellisti. Sekä 200 km/h matkavauhdissa ajo on tosi vakaata.

Mutta kun on kyse perheautosta ja ajaminen ei ole pelkkää mutkaa ja nopeta moottoritieajoa niin päädyn laskemaan jäykkyyden minimiin. Nyt on hyvä. Selkeä parannus alkuperäiseen muttei kuitenkaan liian jäykkä.
Scarabee
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 13:14
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Scarabee »

Syre kirjoitti:Mutta kun on kyse perheautosta ja ajaminen ei ole pelkkää mutkaa ja nopeta moottoritieajoa niin päädyn laskemaan jäykkyyden minimiin. Nyt on hyvä. Selkeä parannus alkuperäiseen muttei kuitenkaan liian jäykkä.
Moi, oliko alkuperäiset, joista hankkiuduit eroon, kaasu Sachs:t? Kysyn, koska itselläni on vielä alla kyseiset ässät.

Pete
#1891
Syre
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 16:41

Kokemusta

Viesti Kirjoittaja Syre »

Joo alla oli Sachsit. Edessä alkuperäiset ja takana jo kerran vaihdetut.
Meni takuuseen kun toinen rupes vuotamaan.
Sabaman
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2005 09:22
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sabaman »

Frostgrey kirjoitti:Itselläni on H&R:n jouset ja takapäässä on Konin keltaiset. Etupäässä on vielä alkuperäiset, mutta tarkoitus tässä syksymmällä ne Koneihin vaihtaa.

Omasta mielestäni auto ei ole mikään "liian" kova. Kyllähän se alkuperäiseen on paljon kovempi, mutta henk.kohtaisesti tykkään jäykästä alustasta.

Itselläni on muistaakseni takapää säädetty n. puoleen väliin. tuntuu olevan aika sopiva noiden H&R:ien kanssa.


Moro
Oletko pysynyt säädöissä, vai oletko muuttanut löysemmäksi? Olisi kiva itsellä säätää kerralla kuntoon.
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Kaivellaas vanhaa topiccia ylös.

Kyselin PCS:ltä ja Pro&Streetiltä tuota Konin Sportkit-alusta, kummallakaan sitä ei ollut tarjolla. PCS:n ohjelmaan se ei kuulu ja Pro&Streetin mukaan sitä ei edes saa. Kumma kyllä PFS myy sellaista :roll:
Tuo alusta olisi vain kohtuuhintainen, kun Eibach Pro system on tonnin paikat ja Konit H&R jousilla hieman alle.

Vai onko tässä rajoittavana tekijänä 3.0t, kun ainakin yhden alustan kohdalla moinen rajoite mainitaan?
BMW 320dA Coupe LCI
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Omassa Griffinissä on Konin iskarit ja Eibachin jouset, joten ainakin Konin iskareita saa 3.0t malliin. :D
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Vastaa Viestiin