Koni Sport
Koni Sport
Olen vaihtamassa Aero Wagoniin -00 sarjan Koni Sport iskareita. Joten kysymys kuuluu onko kokemusta mille tasolle jäykkyys kannattaa säätää.
Löysinkin taso lienee selkeä jäykennys alkuperäsiin verrattuna. Autolla ajettu noin 134000 km. Takaiskarit jo kerran vaihdettu 45000 km kohdalla. Ei tarttis tulla mikään kivireki mutta tukeva kuitenkin.
Löysinkin taso lienee selkeä jäykennys alkuperäsiin verrattuna. Autolla ajettu noin 134000 km. Takaiskarit jo kerran vaihdettu 45000 km kohdalla. Ei tarttis tulla mikään kivireki mutta tukeva kuitenkin.
Itselläni on H&R:n jouset ja takapäässä on Konin keltaiset. Etupäässä on vielä alkuperäiset, mutta tarkoitus tässä syksymmällä ne Koneihin vaihtaa.
Omasta mielestäni auto ei ole mikään "liian" kova. Kyllähän se alkuperäiseen on paljon kovempi, mutta henk.kohtaisesti tykkään jäykästä alustasta.
Itselläni on muistaakseni takapää säädetty n. puoleen väliin. tuntuu olevan aika sopiva noiden H&R:ien kanssa.
Omasta mielestäni auto ei ole mikään "liian" kova. Kyllähän se alkuperäiseen on paljon kovempi, mutta henk.kohtaisesti tykkään jäykästä alustasta.
Itselläni on muistaakseni takapää säädetty n. puoleen väliin. tuntuu olevan aika sopiva noiden H&R:ien kanssa.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Kokemuksia
Nyt on Koni Sportit alla. Siis vain iskarit vaihdettu. Ja Saabbi oli Aero -00
Jäykkyys säädettiin ensin puoliväliin. Tuntu heti tosi kovalta. Teiden epätasaisuudet tuntu tärinänä ja istuimen heijaamisena. Kun ei ole joustoa paljoakaan alustassa. Mutta mutkat meni tosi makeesti kun kallistelu väheni olellisti. Sekä 200 km/h matkavauhdissa ajo on tosi vakaata.
Mutta kun on kyse perheautosta ja ajaminen ei ole pelkkää mutkaa ja nopeta moottoritieajoa niin päädyn laskemaan jäykkyyden minimiin. Nyt on hyvä. Selkeä parannus alkuperäiseen muttei kuitenkaan liian jäykkä.
Jäykkyys säädettiin ensin puoliväliin. Tuntu heti tosi kovalta. Teiden epätasaisuudet tuntu tärinänä ja istuimen heijaamisena. Kun ei ole joustoa paljoakaan alustassa. Mutta mutkat meni tosi makeesti kun kallistelu väheni olellisti. Sekä 200 km/h matkavauhdissa ajo on tosi vakaata.
Mutta kun on kyse perheautosta ja ajaminen ei ole pelkkää mutkaa ja nopeta moottoritieajoa niin päädyn laskemaan jäykkyyden minimiin. Nyt on hyvä. Selkeä parannus alkuperäiseen muttei kuitenkaan liian jäykkä.
Re: Kokemuksia
Moi, oliko alkuperäiset, joista hankkiuduit eroon, kaasu Sachs:t? Kysyn, koska itselläni on vielä alla kyseiset ässät.Syre kirjoitti:Mutta kun on kyse perheautosta ja ajaminen ei ole pelkkää mutkaa ja nopeta moottoritieajoa niin päädyn laskemaan jäykkyyden minimiin. Nyt on hyvä. Selkeä parannus alkuperäiseen muttei kuitenkaan liian jäykkä.
Pete
#1891
Frostgrey kirjoitti:Itselläni on H&R:n jouset ja takapäässä on Konin keltaiset. Etupäässä on vielä alkuperäiset, mutta tarkoitus tässä syksymmällä ne Koneihin vaihtaa.
Omasta mielestäni auto ei ole mikään "liian" kova. Kyllähän se alkuperäiseen on paljon kovempi, mutta henk.kohtaisesti tykkään jäykästä alustasta.
Itselläni on muistaakseni takapää säädetty n. puoleen väliin. tuntuu olevan aika sopiva noiden H&R:ien kanssa.
Moro
Oletko pysynyt säädöissä, vai oletko muuttanut löysemmäksi? Olisi kiva itsellä säätää kerralla kuntoon.
Kaivellaas vanhaa topiccia ylös.
Kyselin PCS:ltä ja Pro&Streetiltä tuota Konin Sportkit-alusta, kummallakaan sitä ei ollut tarjolla. PCS:n ohjelmaan se ei kuulu ja Pro&Streetin mukaan sitä ei edes saa. Kumma kyllä PFS myy sellaista
Tuo alusta olisi vain kohtuuhintainen, kun Eibach Pro system on tonnin paikat ja Konit H&R jousilla hieman alle.
Vai onko tässä rajoittavana tekijänä 3.0t, kun ainakin yhden alustan kohdalla moinen rajoite mainitaan?
Kyselin PCS:ltä ja Pro&Streetiltä tuota Konin Sportkit-alusta, kummallakaan sitä ei ollut tarjolla. PCS:n ohjelmaan se ei kuulu ja Pro&Streetin mukaan sitä ei edes saa. Kumma kyllä PFS myy sellaista

Tuo alusta olisi vain kohtuuhintainen, kun Eibach Pro system on tonnin paikat ja Konit H&R jousilla hieman alle.
Vai onko tässä rajoittavana tekijänä 3.0t, kun ainakin yhden alustan kohdalla moinen rajoite mainitaan?
BMW 320dA Coupe LCI