Ilmeisesti lastutusfirmat suojaavat softansa niin hyvin, ettei asiaa ainakaan Techillä pääse tutkimaan. Löytyisikö tieto ohjausboxiin kurkistamalla
Mistä tunnistaa lastutetun 2,3t:n
Mistä tunnistaa lastutetun 2,3t:n
Kun tässä nyt taas palstolle ollaan palattu, niin kysyisin, onko mitää keino selvittää jälkikäteen onko edellinen omistaja(t) lastuttaneet autoa. Epäilys heräsi tässä taannoin, kun koeajoin muutamaa -01 Aeroa ja isäukkoni 3.0 V6:sta. Eroa ei vanhaan 2,3t automaattiini tuntunut olevan kovinkaan kummoisesti. Kaikki testatut auto olivat myös automaatteja. Kiihdyttäessä moottoritien rampilla ei eroja pahemmin, ainakaan perstuntumalla, syntynyt. Löytyisikö erot vasta tuolla lain pimeämmän puolen nopeuksissa....
Ilmeisesti lastutusfirmat suojaavat softansa niin hyvin, ettei asiaa ainakaan Techillä pääse tutkimaan. Löytyisikö tieto ohjausboxiin kurkistamalla
....
Ilmeisesti lastutusfirmat suojaavat softansa niin hyvin, ettei asiaa ainakaan Techillä pääse tutkimaan. Löytyisikö tieto ohjausboxiin kurkistamalla
9-5 2.3t Wagon -99 + TD04HL-15T + Aero sw
Kyllä oma LPT(170hv) ainakin muuttui aika lailla kun siihen vaihdettiin Aeron (230hv) boksi. Eroa on kuin yöllä ja päivällä
Yksi vaihto ehto on virittää jokin paine mittari konepellin raosta vaikka tuulilasi pyyhkimeen kiinni, sitten vaan koeajolle ja jos ahtopaineet nousee yli 0.5bar on autossa viriboksi tai jotain häikkää. Boksi on myös suht helppo kaivaa esille ja katsoa löytyykö siitä minkään viriputkan tarraa tai leimaa
Yksi vaihto ehto on virittää jokin paine mittari konepellin raosta vaikka tuulilasi pyyhkimeen kiinni, sitten vaan koeajolle ja jos ahtopaineet nousee yli 0.5bar on autossa viriboksi tai jotain häikkää. Boksi on myös suht helppo kaivaa esille ja katsoa löytyykö siitä minkään viriputkan tarraa tai leimaa
Saab 9-3 TTID Vector 2008
En tiedä onko tuossa se oma ahtomittari koetaulussa, 9-3 matalapaineessahan sitä ei ole, mutta jos on se mittari niin meneekö se punaisen puolelle kun kunnolla kiihdyttää? Jos menee niin joko lastu tai vikaa. Eli yleensä lastu
Mutta sitä lähin arvuuttamaan että mikä ahdin tuossa 2.3t (170hv) on? Eikai garrett 17?
Mutta sitä lähin arvuuttamaan että mikä ahdin tuossa 2.3t (170hv) on? Eikai garrett 17?
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
#2742
ng900 Turbo
Täh
Mulle juuri lastutettiin -98 2,3t ja ei sitä muusta huomaa ku että meno haluja jatkuu kierroksillakin.Paineet ei noussu yli 0.5 eli painemittarilla ei eroja huomaa.Kuka niitä pokseja vaihtaa ku pelkällä ohjelmalla pärjää.
Hardeh
Hardeh