Mistä tunnistaa lastutetun 2,3t:n

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
luopape
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: La Helmi 12, 2005 08:28
Paikkakunta: Oulu

Mistä tunnistaa lastutetun 2,3t:n

Viesti Kirjoittaja luopape »

Kun tässä nyt taas palstolle ollaan palattu, niin kysyisin, onko mitää keino selvittää jälkikäteen onko edellinen omistaja(t) lastuttaneet autoa. Epäilys heräsi tässä taannoin, kun koeajoin muutamaa -01 Aeroa ja isäukkoni 3.0 V6:sta. Eroa ei vanhaan 2,3t automaattiini tuntunut olevan kovinkaan kummoisesti. Kaikki testatut auto olivat myös automaatteja. Kiihdyttäessä moottoritien rampilla ei eroja pahemmin, ainakaan perstuntumalla, syntynyt. Löytyisikö erot vasta tuolla lain pimeämmän puolen nopeuksissa.... :wink:

Ilmeisesti lastutusfirmat suojaavat softansa niin hyvin, ettei asiaa ainakaan Techillä pääse tutkimaan. Löytyisikö tieto ohjausboxiin kurkistamalla :)....
9-5 2.3t Wagon -99 + TD04HL-15T + Aero sw
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3725
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Kyllä oma LPT(170hv) ainakin muuttui aika lailla kun siihen vaihdettiin Aeron (230hv) boksi. Eroa on kuin yöllä ja päivällä :wink:

Yksi vaihto ehto on virittää jokin paine mittari konepellin raosta vaikka tuulilasi pyyhkimeen kiinni, sitten vaan koeajolle ja jos ahtopaineet nousee yli 0.5bar on autossa viriboksi tai jotain häikkää. Boksi on myös suht helppo kaivaa esille ja katsoa löytyykö siitä minkään viriputkan tarraa tai leimaa :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
luopape
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: La Helmi 12, 2005 08:28
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja luopape »

Hmm. täytynee vissiin kaivaa boxi esiin, kun mielestäni tuossa omassani erot oli kuin yö ja päivä kesällä täällä pohjoisessa :)
WIS:stä varmaan selvinnee boxin sijainti.... :idea:

(Täytyisi muuten muuttaa tuo allekirjoitus kun on jo vuoden ja 27tkm vanha:) )
9-5 2.3t Wagon -99 + TD04HL-15T + Aero sw
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3725
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Se boksi on akvaariossa apukuskin puolelle pyyhkimien alla olevan muovisuojoksen alla. Sen boksin mahtuu vaihtamaan kun raottaa sitä suojamuovia sielä apukuskin puolellta. Turhaan ei kannata pyyhkijöitä ruveta poistamaan :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
georges
"Aero"
Viestit: 378
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:47
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja georges »

En tiedä onko tuossa se oma ahtomittari koetaulussa, 9-3 matalapaineessahan sitä ei ole, mutta jos on se mittari niin meneekö se punaisen puolelle kun kunnolla kiihdyttää? Jos menee niin joko lastu tai vikaa. Eli yleensä lastu 8)

Mutta sitä lähin arvuuttamaan että mikä ahdin tuossa 2.3t (170hv) on? Eikai garrett 17?
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Petter »

Eikö tuo ahtopainemittari tullut 2,3t:oon vasta, kun teho muutui 185 hv?
Kyllä minusta aeron erottaa 2,3t:sta selvästi perstuntumallakin. Ahdin on normaalisti juuri tuo garret 2,3t:ssa käsittääkseni.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, 2.3 matalapaineturbossa on GT17.

Eski
hardeh
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Pe Helmi 24, 2006 21:19
Paikkakunta: Häijää

Täh

Viesti Kirjoittaja hardeh »

Mulle juuri lastutettiin -98 2,3t ja ei sitä muusta huomaa ku että meno haluja jatkuu kierroksillakin.Paineet ei noussu yli 0.5 eli painemittarilla ei eroja huomaa.Kuka niitä pokseja vaihtaa ku pelkällä ohjelmalla pärjää.

Hardeh
Vastaa Viestiin