turborempan hinta??
-
- Matalapaineturbo
-
- Matalapaineturbo
Nyt se meni sököksi meilläkin!
Hei!
Kotoväellä kans hajosi 9-5 2,0t:stä turbo n.137tkm kohdalla. Oireena perinteinen savutus. Tänään tuli tuomio Rengastien Saab-huollosta, 1000€ ei välttämättä riitä koko projektin hoitamiseen. Ei voi mitään, kun ei itse osaa.
Vaikea käsittää, kuinka Saabiin ollaan onnistuttu asentamaan noin heikkoja ahtimia. Olisko ollu halpoja ostaa....
Kotoväellä kans hajosi 9-5 2,0t:stä turbo n.137tkm kohdalla. Oireena perinteinen savutus. Tänään tuli tuomio Rengastien Saab-huollosta, 1000€ ei välttämättä riitä koko projektin hoitamiseen. Ei voi mitään, kun ei itse osaa.
Vaikea käsittää, kuinka Saabiin ollaan onnistuttu asentamaan noin heikkoja ahtimia. Olisko ollu halpoja ostaa....
-
- Matalapaineturbo
Kuinkahan sitä Saabin turboa sitten pitäisi käyttää, että sen saisi kestämään?Taitaa liittyä suurimmaksi osaksi turbojen kestävyys siihen, miten niitä käytetään. Kestäähän joillakin koneetkin 400tkm ja toisilla 100tkm.
On nimittäin kokemusta aika monenlaisista ahdetuista moottoreista (traktorit, puimurit ja dieselautot) eikä yksikään turbo ole ennen tätä särkynyt. Tuolla 9-5:lla on ajettu lähinnä kaupunkiajoa, eikä sille ole annettu erityisesti kenkää, koska se on ollut naisen käytössä. Anyway, nyt on uusi turbo ja kärry ei enää savuta. Seinäjoen Rengastien Saab-korjaamolla oli potilaana samaan aikaan 9-5, johon oli tullut reikä mäntään. Oli ilmeisesti savuttanut aika komeasti.
Taitaa vika olla lähinnä Garrettin GT17:ssa joka on täysi susi kuin niinkään itse autossa. Eipä noita levinneitä Mitsun valmistamia ahtimia ole pahemmin tullut vastaan. Jopa vanhat Garrettin T3:t ovat Saabeissa kestäneet 300-400tkm.
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com