turborempan hinta??

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
SammyWagon
Matalapaineturbo
Viestit: 151
Liittynyt: Ke Touko 19, 2004 17:55
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja SammyWagon »

Ei ainakaan vuosi sitten enään huolinut vanhaa turboa vaihdossa tuolla ProCarservicellä. Tulee kuulemma kaikenlaisia romuttamolta haettuja föönejä vaihdossa. En tiedä miten nykyään.
EX: 9-3 SC 1.9 TIDS Vector (updated)
EX: og 900s (updated)
#3046
Moukarimies
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 22:53
Paikkakunta: Lapua/Vaasa, FI

Nyt se meni sököksi meilläkin!

Viesti Kirjoittaja Moukarimies »

Hei!

Kotoväellä kans hajosi 9-5 2,0t:stä turbo n.137tkm kohdalla. Oireena perinteinen savutus. Tänään tuli tuomio Rengastien Saab-huollosta, 1000€ ei välttämättä riitä koko projektin hoitamiseen. Ei voi mitään, kun ei itse osaa.
Vaikea käsittää, kuinka Saabiin ollaan onnistuttu asentamaan noin heikkoja ahtimia. Olisko ollu halpoja ostaa....
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

TD04 kirjoitti:Eikä se turbo välttämättä noissa kilometreissä vielä hajoa omalla oli ajettu jo 330tkm kunnes pamahti.
Taitaa liittyä suurimmaksi osaksi turbojen kestävyys siihen, miten niitä käytetään. Kestäähän joillakin koneetkin 400tkm ja toisilla 100tkm.
Moukarimies
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 22:53
Paikkakunta: Lapua/Vaasa, FI

Viesti Kirjoittaja Moukarimies »

Taitaa liittyä suurimmaksi osaksi turbojen kestävyys siihen, miten niitä käytetään. Kestäähän joillakin koneetkin 400tkm ja toisilla 100tkm.
Kuinkahan sitä Saabin turboa sitten pitäisi käyttää, että sen saisi kestämään?
On nimittäin kokemusta aika monenlaisista ahdetuista moottoreista (traktorit, puimurit ja dieselautot) eikä yksikään turbo ole ennen tätä särkynyt. Tuolla 9-5:lla on ajettu lähinnä kaupunkiajoa, eikä sille ole annettu erityisesti kenkää, koska se on ollut naisen käytössä. Anyway, nyt on uusi turbo ja kärry ei enää savuta. Seinäjoen Rengastien Saab-korjaamolla oli potilaana samaan aikaan 9-5, johon oli tullut reikä mäntään. Oli ilmeisesti savuttanut aika komeasti.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Taitaa vika olla lähinnä Garrettin GT17:ssa joka on täysi susi kuin niinkään itse autossa. Eipä noita levinneitä Mitsun valmistamia ahtimia ole pahemmin tullut vastaan. Jopa vanhat Garrettin T3:t ovat Saabeissa kestäneet 300-400tkm.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin