"check engine" -merkkivalo
-
- "Kaasari"
- Viestit: 22
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 18:05
"check engine" -merkkivalo
Moro!
Pari päivää sitten maantieajossa syttyi "check engine" -merkkivalo palamaan. Ajossa ei tuntunut mitään erikoista, kun kotiin aattelin kuitenkin ajaa, n. 150 km. Kuinkas herkkä tuo on syttymään, lähinnä kiinnostaa mitä kaikkea se kontrolloi?
Pitää kai Metro-Autoon tietokoneen päähän auto viedä, vai onko muita mahdollisuuksia?
Kertokaa kokemuksia mitä teillä oli vikaa, onko jotain mallille 2.0t vm. -98 tyyppillistä ongelmaa?
Pari päivää sitten maantieajossa syttyi "check engine" -merkkivalo palamaan. Ajossa ei tuntunut mitään erikoista, kun kotiin aattelin kuitenkin ajaa, n. 150 km. Kuinkas herkkä tuo on syttymään, lähinnä kiinnostaa mitä kaikkea se kontrolloi?
Pitää kai Metro-Autoon tietokoneen päähän auto viedä, vai onko muita mahdollisuuksia?
Kertokaa kokemuksia mitä teillä oli vikaa, onko jotain mallille 2.0t vm. -98 tyyppillistä ongelmaa?
Tossa yleismaailmallista listaa, mikä saattaa ton CE / MIL valon sytyttää.
http://www.obd-codes.com/trouble_codes/index.php
Eiköhän tuokin ihan tolla elm:n muuntimella kuittaantuisi ja selviäisi häiriön syy. Vaan onhan merkkihuollon tech aina varmin ja paras ratkaisu.
http://www.obd-codes.com/trouble_codes/index.php
Eiköhän tuokin ihan tolla elm:n muuntimella kuittaantuisi ja selviäisi häiriön syy. Vaan onhan merkkihuollon tech aina varmin ja paras ratkaisu.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 22
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 18:05
Re: "check engine" -merkkivalo
"2.3t:ssä syttyi ilmamassamittarin takia tosin"
Olisiko mahdollista ilmamassamittarin vai onko se joku -anturi rikkoontuminen?
Joskus on ollut tehoissa aivan pientä aaltoilua olevan, elikkä reilussa vauhdissa kiihdyttäessä tuntuu joskus että empii vaikka kaasupoljinta painaa ihan kunnolla. Vai onkohan vaan pienen koneen tunnuspiirteitä
Olisiko mahdollista ilmamassamittarin vai onko se joku -anturi rikkoontuminen?
Joskus on ollut tehoissa aivan pientä aaltoilua olevan, elikkä reilussa vauhdissa kiihdyttäessä tuntuu joskus että empii vaikka kaasupoljinta painaa ihan kunnolla. Vai onkohan vaan pienen koneen tunnuspiirteitä

-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 179
- Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 14:02
- Paikkakunta: Wilppula
- Viesti:
Tarkista nyt ainakin että ilmamassamittarin liitin on kunnossa. CRC 5-56:tta liittimeen ja kiinni nii ei oo ainakaan siitä kii. Mun tonnarissa oli kerran kosketushäiriö kysiesessä liittimessä ja ce-valo syttyili, tehot hävis(varotoimenpide). Kyllä siinä 9-5:ssäkin on ilmamassamittari tai vastaava.
Saab 9000 CD T16 1990
Saab 9-5 Griffin 1999
Saab 9-5 Griffin 1999
No nyt se selvis miksi tyhjäkäynti hävis .läppämoottorilla täysi pwm kiinni asennossa. läppämoottorin säätö , limp-home. oli minulla se letku siitä päältä pois mutten huomannu tai tajunnu katsoa että se on täysin kiinni.pajunen3 kirjoitti:Tarkista nyt ainakin että ilmamassamittarin liitin on kunnossa. CRC 5-56:tta liittimeen ja kiinni nii ei oo ainakaan siitä kii. Mun tonnarissa oli kerran kosketushäiriö kysiesessä liittimessä ja ce-valo syttyili, tehot hävis(varotoimenpide). Kyllä siinä 9-5:ssäkin on ilmamassamittari tai vastaava.
Mulla on Check Engine valo kohta vuoden ajan silloin tällöin jäänyt palamaan starttauksen jälkeen. Yleensä pitemmän yhtämittaisen ajon jälkeen tauon jälkeen startatessa jää loimottamaan.Voi jäädä tosin ihan koska vaankin. Sitten x määrän starttausten jälkeen taas häviää. Ajossa ei huomaa mitään eroa. Koskaan ei ole syttynyt ajaessa. Odotan innolla DI-boksin vaihtokutsua, nähdäkseni häipyykö ilmiö.
voima on turvallisuutta
9-5 Aero autom. -2000 nykyään ex
VW Golf GTI DSG -05
Suzuki GSX-R 1000 -08
9-5 Aero autom. -2000 nykyään ex
VW Golf GTI DSG -05
Suzuki GSX-R 1000 -08
Mulla oli kanssa keväällä pari kertaa tuota check engine merkkivalon palamisongelmaa, vaikka auto toimi ihan ok. Merkkivalo syttyi pari kertaa kun pienen pysäyksen jölkeen lähti uudellen liikkeelle. Sammui sitten x määrän käynnistyksen jälkeen. Viimeksi kun auto oli takaluukun lukon korjauksessa Metro-Autossa niin vaihtoivat autoon samalla moottorin termostaatin, kun kuulemma takerteleva termarikin voi aiheuttaa merkkivalon syttymisen. Ainakaan reilun kuukauden aikana ei ole merkkivaloa enää syttynyt.
-Tommi
-Tommi
#906
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
vika
tietääkö joku jotain tälläisesta kun auto sammui ja varoitusvalot syttyi (check engine ja check gearbox) sen jälkeen auto ei lähtenyt käyntiin, ihan kuin akku olisi loppu, tarkistin mittarilla akun jännitteen se oli 12.8V mutta kun samaan aikaan yritti startata autoa jännite tippui 8 volttiin.. kokeilin myös toista akkua mutta se ei vaikuttanut mitään.
olisin kiitollinen vihjeistä.
T: masentunut saabisti
olisin kiitollinen vihjeistä.
T: masentunut saabisti