Tyyppiviat ovat tekniikan osalta samat kuin muissakin 9-5 malleissa (eli iskarit, puslat, sytytyskasetit ja pienet vesivuodot siellä täällä).
Moottorin osalla jotkut katsovat heikkoudeksi jakohihnan, mutta eipä se ainakaan rallata kuten nelarien jakoketjut ja huolto-ohjelman mukaisesti vaihdettuna toimii ihan hienosti.
Omallani ajettu kohta 165 tkm eikä koneelle ole tarvinnut tehdä mitään. Ainoastaan koneen kyljessä olevan peitelevyn tiiviste vaihdettiin nyt keväällä. Tiiviste oli kovettunut ja alkoi tihkuttaa öljyä. Peitelevyn paikalla lienee jossakin toisessa, samaa lohkoa hyödyntävässä moottorikonstruktiossa öljynsuodatin.
Etumaisen lohkon sytkäkasetti meni mykäksi talvella. Nyt on yksi varakasetti aina tavaratilan alalokerossa mukana.
Pakoputken etuputkistosta ja sen ominaisuuksista/heikkoudesta ja korjaustavoista on ollut juttua toisaalla. Putken takaosien vaihdostakin ja vaihtoehtoisista tavoista on täällä jo aiemmin keskusteltu - ei kannata tuhlata rahaa V6 -originaalipönttöihin.
Tyytyväinen olen autooni ollut. Jos jotakin kielteistä täytyy sanoa, niin se on bensankulutus. Aerolla saisi kyytiä pienemmällä kulutuksella.
