Hieno se ainakin on, ilmastoidut nahkapenkit ja kaikki
Ostin 9-5 3.0t wagonin, mielipiteitä?
-
saab-mamma
- "Koeajolla"
- Viestit: 4
- Liittynyt: To Kesä 08, 2006 19:43
- Paikkakunta: Mynis
Ostin 9-5 3.0t wagonin, mielipiteitä?
Siis tuollainen vm -99 tuli hankittua, kertokaas vähän tästä laitteesta. Onko tyyppivikoja ym.?
Hieno se ainakin on, ilmastoidut nahkapenkit ja kaikki
Hieno se ainakin on, ilmastoidut nahkapenkit ja kaikki
-
turbosaapas
- "Kaasari"
- Viestit: 10
- Liittynyt: To Kesä 08, 2006 21:24
- Paikkakunta: Kankaanpää
Tässä nyt olen vuoden päivät ajellut 3.0t vagonilla ja vieläkin on suu aamulla hymyssä kun autoa starttailen. Ehdottomasti hyvä kaara ja penkint ovat tosiaan parasta mitä löytyy.
Jossakin vaiheessa pitää vaihtaa pakoputkea, iskareita ja alustan osia, mutta ilmeisesti niitä vanhentuu muissakin menopeleissä
Jossakin vaiheessa pitää vaihtaa pakoputkea, iskareita ja alustan osia, mutta ilmeisesti niitä vanhentuu muissakin menopeleissä
Saabismista ei tule krapulaa
Tyyppiviat ovat tekniikan osalta samat kuin muissakin 9-5 malleissa (eli iskarit, puslat, sytytyskasetit ja pienet vesivuodot siellä täällä). 
Moottorin osalla jotkut katsovat heikkoudeksi jakohihnan, mutta eipä se ainakaan rallata kuten nelarien jakoketjut ja huolto-ohjelman mukaisesti vaihdettuna toimii ihan hienosti.
Omallani ajettu kohta 165 tkm eikä koneelle ole tarvinnut tehdä mitään. Ainoastaan koneen kyljessä olevan peitelevyn tiiviste vaihdettiin nyt keväällä. Tiiviste oli kovettunut ja alkoi tihkuttaa öljyä. Peitelevyn paikalla lienee jossakin toisessa, samaa lohkoa hyödyntävässä moottorikonstruktiossa öljynsuodatin.
Etumaisen lohkon sytkäkasetti meni mykäksi talvella. Nyt on yksi varakasetti aina tavaratilan alalokerossa mukana.
Pakoputken etuputkistosta ja sen ominaisuuksista/heikkoudesta ja korjaustavoista on ollut juttua toisaalla. Putken takaosien vaihdostakin ja vaihtoehtoisista tavoista on täällä jo aiemmin keskusteltu - ei kannata tuhlata rahaa V6 -originaalipönttöihin.
Tyytyväinen olen autooni ollut. Jos jotakin kielteistä täytyy sanoa, niin se on bensankulutus. Aerolla saisi kyytiä pienemmällä kulutuksella.
Moottorin osalla jotkut katsovat heikkoudeksi jakohihnan, mutta eipä se ainakaan rallata kuten nelarien jakoketjut ja huolto-ohjelman mukaisesti vaihdettuna toimii ihan hienosti.
Omallani ajettu kohta 165 tkm eikä koneelle ole tarvinnut tehdä mitään. Ainoastaan koneen kyljessä olevan peitelevyn tiiviste vaihdettiin nyt keväällä. Tiiviste oli kovettunut ja alkoi tihkuttaa öljyä. Peitelevyn paikalla lienee jossakin toisessa, samaa lohkoa hyödyntävässä moottorikonstruktiossa öljynsuodatin.
Etumaisen lohkon sytkäkasetti meni mykäksi talvella. Nyt on yksi varakasetti aina tavaratilan alalokerossa mukana.
Pakoputken etuputkistosta ja sen ominaisuuksista/heikkoudesta ja korjaustavoista on ollut juttua toisaalla. Putken takaosien vaihdostakin ja vaihtoehtoisista tavoista on täällä jo aiemmin keskusteltu - ei kannata tuhlata rahaa V6 -originaalipönttöihin.
Tyytyväinen olen autooni ollut. Jos jotakin kielteistä täytyy sanoa, niin se on bensankulutus. Aerolla saisi kyytiä pienemmällä kulutuksella.
Volvo XC60 T8 AWD Long Range Plus Dark -24
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Ex: Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Ex: Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Tyytyväinen olen omaan Griffiniin, ei valittamista eikä suurempia ongelmia.
Ihan kivasti tuntuu liikkuvan, edellinen omistaja on ilmeisesti tehnyt jotain kulkupuolelle, koska tehoa abaut 250Hv... 
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-
saab-mamma
- "Koeajolla"
- Viestit: 4
- Liittynyt: To Kesä 08, 2006 19:43
- Paikkakunta: Mynis
Onneksi myyjä tekee ennen luovutusta ison huollon, johon kuuluu juurikin tuo jakohihnan vaihto.
Mistäs tuollaisen sytkäkasetin saisi edullisimmin? Entä pakoputken?
Kun nyt vaan saisi sen kärryn äkkiä. Ei millään jaksaisi odottaa ensi viikkoon
Mistäs tuollaisen sytkäkasetin saisi edullisimmin? Entä pakoputken?
Kun nyt vaan saisi sen kärryn äkkiä. Ei millään jaksaisi odottaa ensi viikkoon
Saab 9-5 3.0t Wagon -99
Saab 900s 2.0T -94
muistoissa:
Saab 900 2.0 -88
Saab 99 GL -80
Saab 99 turbo -80
Saab 900s 2.0T -94
muistoissa:
Saab 900 2.0 -88
Saab 99 GL -80
Saab 99 turbo -80
Sytytyskasetteja saa edukkaimmin kolariautoista. Eli kannatta kysellä autovahinkokeskuksesta ja purkaamoilta. Käytetty kasetti ei tietysti välttämättä kestä yhtä kauan kuin uusi. Uutena kasetit ovat melko hinnakkaita. Pro-Carserviceltä J-kylästä saa kasetit merkkiliikettä edullisemmin.
Mikäli kaseteissa ei ole mitään vikaa, niin kannattaa odotella takaisinkutsukampanjaa ensi syksyyn. En tiedä, vaihdetaanko tuolloin toimivatkin kasetit vai ei, mutta syksyllähän tuo selvinnee. Itsellä mielenkiintoista saada tietää, kuinka suhtaudutaan, kun kasetit on rikkoutumisen takia jo vaihdettu.
Pakoputken takimmaiseksi äänenvaimentimeksi käy sama pönttö kuin nelareihin. Tarvikkeena saa huomattavasti alkup. V6-pönttöä halvemmalla. Jos joutuu vaihtamaan koko puolisarjan, kannattaa päivittää putki saman tien vapaammin hengittäväksi ja tutustua Speedparts ja BSR -tuotteisiin alkuperäisosien asemesta.
Mikäli kaseteissa ei ole mitään vikaa, niin kannattaa odotella takaisinkutsukampanjaa ensi syksyyn. En tiedä, vaihdetaanko tuolloin toimivatkin kasetit vai ei, mutta syksyllähän tuo selvinnee. Itsellä mielenkiintoista saada tietää, kuinka suhtaudutaan, kun kasetit on rikkoutumisen takia jo vaihdettu.
Pakoputken takimmaiseksi äänenvaimentimeksi käy sama pönttö kuin nelareihin. Tarvikkeena saa huomattavasti alkup. V6-pönttöä halvemmalla. Jos joutuu vaihtamaan koko puolisarjan, kannattaa päivittää putki saman tien vapaammin hengittäväksi ja tutustua Speedparts ja BSR -tuotteisiin alkuperäisosien asemesta.
Volvo XC60 T8 AWD Long Range Plus Dark -24
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Ex: Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Ex: Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
En minäkään tiedä / keksi, mitään syytä miksi kasettien takaisinkutsu ei koske MY99 ja'98 -autoja !!? Samalta linjaltahan kasetit ovat lähtöisin... heh.9-5 3.0t kirjoitti:En tiedä mitään syytä ettei koskisi. Samalta linjalta ne kasetit on lähtöisin.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752