9-5 V6:n huolto/korjaus Oulussa
-
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14
9-5 V6:n huolto/korjaus Oulussa
En löytänyt haulla... Eli etsinnässä kohtuuhintainen paja Oulussa tai lähialueella, joka OSAA korjata 9-5:sta. Mieluiten siis myös tuota 3.0 V6-konetta. Pitäisi vaihtaa jossain vaiheessa yksi hieman ääntävä etupyöränlaakeri ja samalla tutkia mistä kone tihkuttaa hieman nestettä (ilm. öljyä) alleen. Kiitos!
Vihjeenä voin kertoa, että öljy tihkuu tod.näk. joko öljynlauhduttimen putken liitosbanjosta, joka ajan kuluun tuppaa hiukan löystymään (kiristyksen kanssa oltava tarkkana). Toinen mahd. tiputuspaikka on lohkon etukyljessä olevan aukon peitelevyn O-rengas, joka kovettuu ajan kuluessa ja menettää tiivistävyytensä (helppo joskin ahdas vaihtaa). Aukossa tod.näk. öljynsuodatin jossakin toisessa GMn samaa lohkoa hyödyntävässä moottorikonstruktiossa.
Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Oma saappi oli etupyörän laakerin vaihdossa Nikusella Limingantullissa pari viikkoa sitten. Oliko muistaakseni 1 tai 1,5 h töitä ja laakereitahan on sitten eri hintaisia. Hyvä tuli. Samalla pajalla vaihdatin aikaisemmin öljyt, kun tuli 10 tkm täyteen.
Aineen voi kiertää kaukaa.
AutoÅströmistä ei vielä ole kokemuksia, seuraavan huoltokirjamerkinnän ajattelin hakea sieltä.
Aineen voi kiertää kaukaa.
AutoÅströmistä ei vielä ole kokemuksia, seuraavan huoltokirjamerkinnän ajattelin hakea sieltä.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
-
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14
Anteeksi, että mainitsen, mutta kun toimittajatkin kirjoittelevat samalla tavalla. Eli autoissa ja ei todennäköisesti missään ole öljynlauhduttimia, koska lauhduttaminen tarkoittaa höyryn muuttamista nesteeksi. Esim. ilmastoinnissa on, koska siinä oikeasti lauhdutetaan höyrystä takaisin nesteeksi. Autoissa ja vastaavissa öljyä vain jäähdytetän.9-5 3.0t kirjoitti:Vihjeenä voin kertoa, että öljy tihkuu tod.näk. joko öljynlauhduttimen putken liitosbanjosta
9-5 2.3 MY2008
:D:DSairas95 kirjoitti:Anteeksi, että mainitsen, mutta kun toimittajatkin kirjoittelevat samalla tavalla. Eli autoissa ja ei todennäköisesti missään ole öljynlauhduttimia, koska lauhduttaminen tarkoittaa höyryn muuttamista nesteeksi. Esim. ilmastoinnissa on, koska siinä oikeasti lauhdutetaan höyrystä takaisin nesteeksi. Autoissa ja vastaavissa öljyä vain jäähdytetän.9-5 3.0t kirjoitti:Vihjeenä voin kertoa, että öljy tihkuu tod.näk. joko öljynlauhduttimen putken liitosbanjosta
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
-
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14
Auto kävi tänään huollossa ja syyksi tuohon öljyn lievään tihkumiseen havaittiin juuri tuon aukon tiivisterengas. Ko. paikassa sanoivat, että turbo pitäisi irroittaa, jotta tiivisteen saa vaihdettua... Mutta eikös tuohon pysty näppäräsorminen asentaja muutenkin vai? Jos on vinkkiä Oulun seudulta firmasta, jossa homma onnistuu helpoiten, niin viestiä tännepäin kiitos9-5 3.0t kirjoitti: Toinen mahd. tiputuspaikka on lohkon etukyljessä olevan aukon peitelevyn O-rengas, joka kovettuu ajan kuluessa ja menettää tiivistävyytensä (helppo joskin ahdas vaihtaa). Aukossa tod.näk. öljynsuodatin jossakin toisessa GMn samaa lohkoa hyödyntävässä moottorikonstruktiossa.