9-5 V6:n huolto/korjaus Oulussa

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Trooper_75
"Turbo"
Viestit: 280
Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14

9-5 V6:n huolto/korjaus Oulussa

Viesti Kirjoittaja Trooper_75 »

En löytänyt haulla... Eli etsinnässä kohtuuhintainen paja Oulussa tai lähialueella, joka OSAA korjata 9-5:sta. Mieluiten siis myös tuota 3.0 V6-konetta. Pitäisi vaihtaa jossain vaiheessa yksi hieman ääntävä etupyöränlaakeri ja samalla tutkia mistä kone tihkuttaa hieman nestettä (ilm. öljyä) alleen. Kiitos!
9-5 3.0t
"Aero"
Viestit: 497
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 07:42
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja 9-5 3.0t »

Vihjeenä voin kertoa, että öljy tihkuu tod.näk. joko öljynlauhduttimen putken liitosbanjosta, joka ajan kuluun tuppaa hiukan löystymään (kiristyksen kanssa oltava tarkkana). Toinen mahd. tiputuspaikka on lohkon etukyljessä olevan aukon peitelevyn O-rengas, joka kovettuu ajan kuluessa ja menettää tiivistävyytensä (helppo joskin ahdas vaihtaa). Aukossa tod.näk. öljynsuodatin jossakin toisessa GMn samaa lohkoa hyödyntävässä moottorikonstruktiossa.
Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
NeroSaab
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: To Syys 11, 2003 17:09
Paikkakunta: Italia

Viesti Kirjoittaja NeroSaab »

terve,
munkin Aero tulee Ouluun joten innolla odottelen jos oululaiset voisi neuvoa sopivaa paikka jos tulee ongelmia.
Äidillä oli ennen kaks ysiysiä,
ja koko perhe päätti ettei enää koskaan...

Saab 9/2000 Aero Wagon Musta
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

No ei ainakaan Aineelle huoltoon. Mun äitiki tekee parempaa jälkeä huollossa ko ne toopet. 8O
Aki Peltola #1132
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1486
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja JKen »

Oma saappi oli etupyörän laakerin vaihdossa Nikusella Limingantullissa pari viikkoa sitten. Oliko muistaakseni 1 tai 1,5 h töitä ja laakereitahan on sitten eri hintaisia. Hyvä tuli. Samalla pajalla vaihdatin aikaisemmin öljyt, kun tuli 10 tkm täyteen.

Aineen voi kiertää kaukaa.

AutoÅströmistä ei vielä ole kokemuksia, seuraavan huoltokirjamerkinnän ajattelin hakea sieltä.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Trooper_75
"Turbo"
Viestit: 280
Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14

Viesti Kirjoittaja Trooper_75 »

Kiitokset vinkeistä, pitänee Nikusella käyttää kun kerran ovat saman homman tehneet hyvin.
Sairas95
Matalapaineturbo
Viestit: 188
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 22:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Sairas95 »

9-5 3.0t kirjoitti:Vihjeenä voin kertoa, että öljy tihkuu tod.näk. joko öljynlauhduttimen putken liitosbanjosta
Anteeksi, että mainitsen, mutta kun toimittajatkin kirjoittelevat samalla tavalla. Eli autoissa ja ei todennäköisesti missään ole öljynlauhduttimia, koska lauhduttaminen tarkoittaa höyryn muuttamista nesteeksi. Esim. ilmastoinnissa on, koska siinä oikeasti lauhdutetaan höyrystä takaisin nesteeksi. Autoissa ja vastaavissa öljyä vain jäähdytetän.
9-5 2.3 MY2008
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Sairas95 kirjoitti:
9-5 3.0t kirjoitti:Vihjeenä voin kertoa, että öljy tihkuu tod.näk. joko öljynlauhduttimen putken liitosbanjosta
Anteeksi, että mainitsen, mutta kun toimittajatkin kirjoittelevat samalla tavalla. Eli autoissa ja ei todennäköisesti missään ole öljynlauhduttimia, koska lauhduttaminen tarkoittaa höyryn muuttamista nesteeksi. Esim. ilmastoinnissa on, koska siinä oikeasti lauhdutetaan höyrystä takaisin nesteeksi. Autoissa ja vastaavissa öljyä vain jäähdytetän.
:D:D:D
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Washburn
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: Ti Touko 10, 2005 21:46

Viesti Kirjoittaja Washburn »

Oulun Aineelle ei kannata sortua menemään, ellei ole pakko. Ainut tech2 löytyy Oulusta mielestäni vain aineelta :? .
Saab 900s -94 2.3i
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Poy »

Washburn kirjoitti:Oulun Aineelle ei kannata sortua menemään, ellei ole pakko. Ainut tech2 löytyy Oulusta mielestäni vain aineelta :? .
Eikös AutoÅström ole kanssa virallinen saab merkki huoltopaikka?
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Washburn
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: Ti Touko 10, 2005 21:46

Viesti Kirjoittaja Washburn »

Ainiin taitaa myös löytyä sieltäkin, pääsi unohtumaan.
Saab 900s -94 2.3i
Trooper_75
"Turbo"
Viestit: 280
Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14

Viesti Kirjoittaja Trooper_75 »

9-5 3.0t kirjoitti: Toinen mahd. tiputuspaikka on lohkon etukyljessä olevan aukon peitelevyn O-rengas, joka kovettuu ajan kuluessa ja menettää tiivistävyytensä (helppo joskin ahdas vaihtaa). Aukossa tod.näk. öljynsuodatin jossakin toisessa GMn samaa lohkoa hyödyntävässä moottorikonstruktiossa.
Auto kävi tänään huollossa ja syyksi tuohon öljyn lievään tihkumiseen havaittiin juuri tuon aukon tiivisterengas. Ko. paikassa sanoivat, että turbo pitäisi irroittaa, jotta tiivisteen saa vaihdettua... Mutta eikös tuohon pysty näppäräsorminen asentaja muutenkin vai? Jos on vinkkiä Oulun seudulta firmasta, jossa homma onnistuu helpoiten, niin viestiä tännepäin kiitos 8)
Vastaa Viestiin