Check Engine, magneettiventtiili
Check Engine, magneettiventtiili
Check Engine valohan se taas syttyi. Metroauto analyseerasi vian syyksi magneettiventtiilin ja uusi venttiili saapuu torstaina. Onkohan jotain syytä epäillä, että tuo venttiilin vaihto voisi olla turha, ts. kyseessä olisi joku pienempi vika kuin venttiilin viallisuus?
Onko joitain toiminteita, joita kannattaisi tuolla pellin alla itsekseen kokeilla?
Onko joitain toiminteita, joita kannattaisi tuolla pellin alla itsekseen kokeilla?
antti | 9-5 -98 | #2303
Re: Check Engine, magneettiventtiili
Muistaakseni tuo vena kustansi jotain 30e ja sen vaihtaa itse muutamassa minuutissa, käsiä sotkematta.ankeskit kirjoitti:Check Engine valohan se taas syttyi. Metroauto analyseerasi vian syyksi magneettiventtiilin ja uusi venttiili saapuu torstaina. Onkohan jotain syytä epäillä, että tuo venttiilin vaihto voisi olla turha, ts. kyseessä olisi joku pienempi vika kuin venttiilin viallisuus?
En haaskaisi aikaa turhaan pähkäilyyn, kun kerran vikakoodikin on tiedossa. Itse vaihdoin tuon ihan varmuuden vuoksi, kun oli ongelmia ahtojen kanssa

No tietty ne 3 venttiililtä lähtevää letkua voi syynätä läpi, ja irroittaa se sähköliitin hapettumien tarkistamiseksi.
Kuluva osahan tuo on, että vika voi oikeesti olla siinä.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Ok, tämä selvä. Vaihtoon siis.
Hintaa ystävämme Metro-Auto sanoi osalla olevan 78 tai 87 euroa (siis minä en muista, kyllä ne sen hinnan tiesi
).
Sanoivat vielä, että se vikakoodi ei nollaannu osan vaihdolla, vaan pitää taas pulittaa se 20 euroa siitä nollauksesta. Eikö se tosiaan nollaannu akun kaapelilla?
Hintaa ystävämme Metro-Auto sanoi osalla olevan 78 tai 87 euroa (siis minä en muista, kyllä ne sen hinnan tiesi

Sanoivat vielä, että se vikakoodi ei nollaannu osan vaihdolla, vaan pitää taas pulittaa se 20 euroa siitä nollauksesta. Eikö se tosiaan nollaannu akun kaapelilla?
antti | 9-5 -98 | #2303
Hups, minä sekoilinankeskit kirjoitti:Ok, tämä selvä. Vaihtoon siis.
Hintaa ystävämme Metro-Auto sanoi osalla olevan 78 tai 87 euroa (siis minä en muista, kyllä ne sen hinnan tiesi).

Venttiili nyt vaihdettu ja homma pelaa. Akun kaapelin irroituksella häipyi vikavalokin. Hintaa metroautossa ko. osalla oli tingittynä 71 euroa.

Tämä oli kyllä lähes totta -- Vaihtamiseen meni noin kolme minuuttia, mutta kädet kyllä likastui! Onkohan mulla jotenkin poikkeuksellisen likaisia osia tuolla konehuoneessa.Termos kirjoitti:Muistaakseni tuo vena kustansi jotain 30e ja sen vaihtaa itse muutamassa minuutissa, käsiä sotkematta.

antti | 9-5 -98 | #2303
Nääh, kädet on ollu likaiset vasta sitten, kun kolmen saunasession jälkeen vielä näkyy surureunat kynsien allaankeskit kirjoitti:Venttiili nyt vaihdettu ja homma pelaa. Akun kaapelin irroituksella häipyi vikavalokin. Hintaa metroautossa ko. osalla oli tingittynä 71 euroa.
Tämä oli kyllä lähes totta -- Vaihtamiseen meni noin kolme minuuttia, mutta kädet kyllä likastui! Onkohan mulla jotenkin poikkeuksellisen likaisia osia tuolla konehuoneessa.Termos kirjoitti:Muistaakseni tuo vena kustansi jotain 30e ja sen vaihtaa itse muutamassa minuutissa, käsiä sotkematta.

Ok, no tuon määritelmän mukaan ei sitten kädetkään edes likastuneet!Termos kirjoitti: Nääh, kädet on ollu likaiset vasta sitten, kun kolmen saunasession jälkeen vielä näkyy surureunat kynsien alla.

antti | 9-5 -98 | #2303
magneetti venttiili
moi! voisiko joku kertoa, että missä tarkalleen se magnetti venttiili on? bensapumpun vaihdon jälkeen syttyi "check engine" valo, otin akun johdon pois 15min, valo lähti pois mutta tuli pian takaisin. Pitääkö mennä korjaamolle? vai pitääkö akun olla kauemmin irti, että nollaantuu?