Check Engine, magneettiventtiili

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
ankeskit
"Saabisti"
Viestit: 88
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 16:29
Paikkakunta: Lempäälä

Check Engine, magneettiventtiili

Viesti Kirjoittaja ankeskit »

Check Engine valohan se taas syttyi. Metroauto analyseerasi vian syyksi magneettiventtiilin ja uusi venttiili saapuu torstaina. Onkohan jotain syytä epäillä, että tuo venttiilin vaihto voisi olla turha, ts. kyseessä olisi joku pienempi vika kuin venttiilin viallisuus?

Onko joitain toiminteita, joita kannattaisi tuolla pellin alla itsekseen kokeilla?
antti | 9-5 -98 | #2303
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2578
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Check Engine, magneettiventtiili

Viesti Kirjoittaja Termos »

ankeskit kirjoitti:Check Engine valohan se taas syttyi. Metroauto analyseerasi vian syyksi magneettiventtiilin ja uusi venttiili saapuu torstaina. Onkohan jotain syytä epäillä, että tuo venttiilin vaihto voisi olla turha, ts. kyseessä olisi joku pienempi vika kuin venttiilin viallisuus?

Onko joitain toiminteita, joita kannattaisi tuolla pellin alla itsekseen kokeilla?
Muistaakseni tuo vena kustansi jotain 30e ja sen vaihtaa itse muutamassa minuutissa, käsiä sotkematta.

En haaskaisi aikaa turhaan pähkäilyyn, kun kerran vikakoodikin on tiedossa. Itse vaihdoin tuon ihan varmuuden vuoksi, kun oli ongelmia ahtojen kanssa :wink:

No tietty ne 3 venttiililtä lähtevää letkua voi syynätä läpi, ja irroittaa se sähköliitin hapettumien tarkistamiseksi.
Kuluva osahan tuo on, että vika voi oikeesti olla siinä.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
ankeskit
"Saabisti"
Viestit: 88
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 16:29
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ankeskit »

Ok, tämä selvä. Vaihtoon siis.

Hintaa ystävämme Metro-Auto sanoi osalla olevan 78 tai 87 euroa (siis minä en muista, kyllä ne sen hinnan tiesi :wink: ).

Sanoivat vielä, että se vikakoodi ei nollaannu osan vaihdolla, vaan pitää taas pulittaa se 20 euroa siitä nollauksesta. Eikö se tosiaan nollaannu akun kaapelilla?
antti | 9-5 -98 | #2303
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Nollaantuu kyllä, valon pitäisi myös häipyä itsekseen jollei 5:teen starttiin ole vikaa :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2578
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

ankeskit kirjoitti:Ok, tämä selvä. Vaihtoon siis.

Hintaa ystävämme Metro-Auto sanoi osalla olevan 78 tai 87 euroa (siis minä en muista, kyllä ne sen hinnan tiesi :wink: ).
Hups, minä sekoilin :oops:. Kyllähän se hinta oli tosiaan 80 euron kieppeillä.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

PCS:llä mankkuvenan listahinta on 45 euroa.

Eski
ankeskit
"Saabisti"
Viestit: 88
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 16:29
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Check Engine, magneettiventtiili

Viesti Kirjoittaja ankeskit »

Venttiili nyt vaihdettu ja homma pelaa. Akun kaapelin irroituksella häipyi vikavalokin. Hintaa metroautossa ko. osalla oli tingittynä 71 euroa.
Termos kirjoitti:Muistaakseni tuo vena kustansi jotain 30e ja sen vaihtaa itse muutamassa minuutissa, käsiä sotkematta.
Tämä oli kyllä lähes totta -- Vaihtamiseen meni noin kolme minuuttia, mutta kädet kyllä likastui! Onkohan mulla jotenkin poikkeuksellisen likaisia osia tuolla konehuoneessa. :lol:
antti | 9-5 -98 | #2303
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2578
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Check Engine, magneettiventtiili

Viesti Kirjoittaja Termos »

ankeskit kirjoitti:Venttiili nyt vaihdettu ja homma pelaa. Akun kaapelin irroituksella häipyi vikavalokin. Hintaa metroautossa ko. osalla oli tingittynä 71 euroa.
Termos kirjoitti:Muistaakseni tuo vena kustansi jotain 30e ja sen vaihtaa itse muutamassa minuutissa, käsiä sotkematta.
Tämä oli kyllä lähes totta -- Vaihtamiseen meni noin kolme minuuttia, mutta kädet kyllä likastui! Onkohan mulla jotenkin poikkeuksellisen likaisia osia tuolla konehuoneessa. :lol:
Nääh, kädet on ollu likaiset vasta sitten, kun kolmen saunasession jälkeen vielä näkyy surureunat kynsien alla :lol: .
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
ankeskit
"Saabisti"
Viestit: 88
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 16:29
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Check Engine, magneettiventtiili

Viesti Kirjoittaja ankeskit »

Termos kirjoitti: Nääh, kädet on ollu likaiset vasta sitten, kun kolmen saunasession jälkeen vielä näkyy surureunat kynsien alla :lol: .
Ok, no tuon määritelmän mukaan ei sitten kädetkään edes likastuneet! :D
antti | 9-5 -98 | #2303
veke
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Touko 05, 2006 10:58

magneetti venttiili

Viesti Kirjoittaja veke »

moi! voisiko joku kertoa, että missä tarkalleen se magnetti venttiili on? bensapumpun vaihdon jälkeen syttyi "check engine" valo, otin akun johdon pois 15min, valo lähti pois mutta tuli pian takaisin. Pitääkö mennä korjaamolle? vai pitääkö akun olla kauemmin irti, että nollaantuu?
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Kyllä 15min riittää. Vikakoodien lukeminen lienee seuraavaksi vuorossa.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Vastaa Viestiin