
Vastaus tehtaalta
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Todella hieno homma,että laittavat koneen kuntoon "takuuna", rauhoittaa itseänikin, vaikka vasta 70t lasissa. Ilmeisesti laittavat uuden puolimoottorin ja vanhaan kanteen uudet venttiilit ainakin imupuolelle, vai oliko kansikin saanut siipeen. Ja työhän se on kallista, siitähän tuo kokonaishinta tulee. Saat varmaan jonkinlaisen diagnoosin tapahtumien kulusta, mikä koneen hajotti, olisi kiinnostava kuulla, mikä rikkoi noinkin vähän ajetun koneen.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Minulla viime kesältä vastaava kokemus, ja silloin ei GM Finland tullut yhtään vastaan. Kaiken kaikkiaan n. 4500 eur lasku.
http://www.kotikone.fi/pasi.karell/Mant ... kassa.html
http://www.kotikone.fi/pasi.karell/Mant ... kassa.html
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Kannen vaihto
Joo, puolimoottori tulee uutena. Eivät vielä ensimmäisen tutkimusten aikana lähteneet tarkemmin selvittämään kannen kuntoa. Sanoivat, että se pitää koestaa ja tarkastaa kunnolla ennekuin käyttävät mahdollisesti vanhaa kantta. Hinta-arvio sisälsi kuitenkin uuden turbon, koska eivät pystyisi muuten antamaan 2 vuoden takuuta.joukolainen kirjoitti:Todella hieno homma,että laittavat koneen kuntoon "takuuna", rauhoittaa itseänikin, vaikka vasta 70t lasissa. Ilmeisesti laittavat uuden puolimoottorin ja vanhaan kanteen uudet venttiilit ainakin imupuolelle, vai oliko kansikin saanut siipeen. Ja työhän se on kallista, siitähän tuo kokonaishinta tulee. Saat varmaan jonkinlaisen diagnoosin tapahtumien kulusta, mikä koneen hajotti, olisi kiinnostava kuulla, mikä rikkoi noinkin vähän ajetun koneen.
Mitenhän muuten on. Pitäiskö pyytää samalla, että päivittävät moottorisoftan vai tuleeko se päivitettyä automaattisesti kun laittavat uudet kamat autoon? Mitenhän on vielä tuon vaihdelaatikon laita...Olisikohan vioittunut samalla kun moottori posahti? Pitäisikö sekin tarkistuttaa?
Miksei mutta eiköhän lähtökohtaisesti koneiden pidä kestää se sama 500-700tkm kuin vanhempienkin mallien, jolloin ei mitään takuita tarvittaisi. Ja on tuo melko hyvää bisnestä korjaamoillekin kun pitää käyttää jokaisessa huollossa monta vuotta vanhaa autoa vaikka itse tekisi samat hommat aivan yhtä hyvin jossei paremminkin.Eski kirjoitti:Voihan sen ajatella myös niin päin, että millään muulla Saabin moottorilla ei ole tällaista pitkää takuuta, kuin näillä loistavilla Trionic7-koneilla...
Eski
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Ettei vaan nyt olis viallinen mäntä ollut? Eikös T7:koissa ole heikot männät?KARELPA kirjoitti:Minulla viime kesältä vastaava kokemus, ja silloin ei GM Finland tullut yhtään vastaan. Kaiken kaikkiaan n. 4500 eur lasku.
http://www.kotikone.fi/pasi.karell/Mant ... kassa.html
T. Pasi
99T-museopeli