
Öljyä kuluu?
Juu onhan siellä cobrassakin pientä huohotusjälkeä, mutta öljyä tulee läppäkotelolle sen verran reippaasti, että 99% varmuudella se johtuu ahtimesta. Asia varmistuu sitten, kun ottaa ahtimen irti, jos on ehjä, niin laitetaan takaisin... Olenpa nyt pari kertaa vaihtanut öljyt 5000km välein, niin eipä tarvitse lisätäFrostgrey kirjoitti:Ootko Eski tsekannut, ettei tuo öljy tule sieltä huohotus systeemin läpi, eli turbon imuputki(cobra) on kuiva

Erään turbohuollon suositus turbon kesäöljyksi oli Valvolinen 20W50.
Eski
Enpä meinannut kuitenkaan Aeroon GT17:sta laittaa
Mitsun hinta SP:llä on 5700 kr eli noin 615 euroa, mutta siihen tulee lisäkuluja mm. vanha ahdin on lähetettävä takaisin Ruotsiin, joten tuohon hintaan ahdinta ei saa. SP:n jälleenmyyjä Suomessa on ProcarService, joten suoraan tilaaminen SP.ltä ei onnistu.
Eski

Eski
Hommasin sittenkin tehdasuuden TD04HL-15T:n Saabin merkkihuollosta. Listahinta Mitsulle on 897 euroa ja vanhaa ahdinta ei tarvitse palauttaa. PCS/Speedpartsilla hinta on suunnilleen sama, mutta vanha ahdin pitää palauttaa SP:lle ja uusi ahdin on kunnostettu eikä tehdasuusi... Saas nähdä loppuuko öljynsyönti, kun saa puhaltimen vaihdettua...

Eski

Eski
Oletko varma, että se oli uusi, eikä kunnostettu..? Kunnostettavaksi ne sen vanhan öljypuhaltimen haluaa (tosin GT17:a ei kunnosteta). Tehdasuudet Mitsut maksaa tänä päivänä joka paikassa 1000-1600 euroa, paitsi Saabilla. Jos ja kun tuo oma Mitsu ei ole ihan finaalissa, sen joku ostanee vielä kunnostettavaksi tai johonkin pelto-korollaan 
Eski

Eski
Tässäkin viestiketjussa on ollut juttua Saabin männistä, niin en muuten ota enää kantaa niihin, mutta lukasin=katselin kuvat, syyskuun HotRod-lehdestä. Siinä oli juttu miten tehdään auto, jossa viikolla 1000 hv ja viilonloppuisin 1500 hv. Männän puristusalue n. 29 mm korkea ja puristusrenkaiden korkeus n. 1,6 mm, että silleen.
Asiasta vielä, Di-kasetin vaihdon jälkeen näyttää pakoputken pää olevan puhtaampi. Tosin vaihdoin joku aika sitten myös Aeron boxin, mutta näytti myös jo ennen sitä vaaleammalta. Tästä herääkin kysymys, josko DI-kasetin "huono" toiminta aiheuttaisi näitä ongelmia. Jos joidenkin kasetit menevät tässä vaihtoon, niin olisi mielenkiintoista kuulla muidenkin kokemuksia.
Asiasta vielä, Di-kasetin vaihdon jälkeen näyttää pakoputken pää olevan puhtaampi. Tosin vaihdoin joku aika sitten myös Aeron boxin, mutta näytti myös jo ennen sitä vaaleammalta. Tästä herääkin kysymys, josko DI-kasetin "huono" toiminta aiheuttaisi näitä ongelmia. Jos joidenkin kasetit menevät tässä vaihtoon, niin olisi mielenkiintoista kuulla muidenkin kokemuksia.
9-5 2.3 MY2008
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Itsellä vaihdettiin heinäkuun lopussa 70 tkm huollossa kasetti ja vanhakin toimi ilman ongelmia. Ainoa huomio on parempi ahtaminen alempana, eli ei emmi, vaan hyökkää saman tien jo alle 2000 rpm, pienen pienet nykäykset ovat poissa. Teki tätä vain pitkässä maantieajossa eli lämpötila on vaikuttanut asiaan. Tulee kumma fiilinki, kun lukee muiden ongelmista ja itsellä auto pelaa kuin kello, ei mitään valittamista edes huollossa. Kumma juttu.




900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Näin ainakin muistaisin silloin jostain lukeeni ja oli se ainakin ihan uuden näköinen(tuskin kunnostettuakaan tuosta erottaaEski kirjoitti:Oletko varma, että se oli uusi, eikä kunnostettu..? Kunnostettavaksi ne sen vanhan öljypuhaltimen haluaa (tosin GT17:a ei kunnosteta). Tehdasuudet Mitsut maksaa tänä päivänä joka paikassa 1000-1600 euroa, paitsi Saabilla. Jos ja kun tuo oma Mitsu ei ole ihan finaalissa, sen joku ostanee vielä kunnostettavaksi tai johonkin pelto-korollaan
Eski


Saab 9-3 TTID Vector 2008
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Turbiinitkin näyttäisivät olevan suht hyvässä kunnossa. Toisin kun meikäläisen T25:ssa, jonka vaihdoin noin vuosi sitten T25/28:iin. Orkkisahtimessa oli selviä urautumia turbiinin siivissäEski kirjoitti:No niin, nyt on uusi puhallin paikallaan. Eipä tuo vanhakaan kovin huonolta näyttänyt. Pakopesäkin ihan kuiva:
Eski

#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Taitaa olla yhtä monta mielipidettä, kun on sanojaakin. Yhdessä turbohuollossa kerrottiin, että garret hajoaa joko heti(alle 70tkm) tai sitten vasta paljon myöhemmin(yli 200tkm).Noista on monia tarinoita eräs turbohuolto väitti että garretilla 100000km on maksimi(olen ajanut esim. 50000km hajosi mutta 180000km, 250000km jäivät ehjäksi ja nytkin on 200000km ahtimella jo takana eikä ongelmaa ole tosin ajattelin vaihtaa varmuuden vuoksi)
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e