Tulpat

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
YSI-VIIS
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 07:18
Paikkakunta: Vantaa

Tulpat

Viesti Kirjoittaja YSI-VIIS »

Onko kokemusta eri sytytystulppien vaikutuksesta tehoon. Mikä tulppa sopii parhaiten matalapaine turboon. Luin vauhdin maailmasta jutun missä Volvo T nelosen tehot nousi 5,6 hv ja vääntö nousi 11,3Nm. Tulppa jolla teho nousi oli Iridium racing.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kannattaa pysyä valmistajan suosittelemissa NGK:n tulpissa, jos haluaa välittyä DI-kasetin poksahtamiselta ja muilta ongelmilta... Tehoa saa paremmin muilla konsteilla.

Eski
YSI-VIIS
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 07:18
Paikkakunta: Vantaa

Viri

Viesti Kirjoittaja YSI-VIIS »

Pelottaa vaan että miten laatikko ja kone kestää viritystä. Bsr viritystä olen ajatellut. Bsr on kyllä mitannut 9-5 T (vm98) koneesta vakiona 193 heppaa joten ei se 235 heppaa olisi siihen paljoa lisää. Vääntö nousee kyllä BSR:llä roimasti. Tietääkseni 9-5t ja T Saabissa on sama voimansiirto. Sitä en tiedä onko turbo sama. Eihän se viri kone mene rikki jos ajaa rauhallisesti mutta pitää sitä aina välillä vähän kokeilla. Onkohan noi viritetyt koneet yleensä kestänyt.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: Viri

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

j.suuronen kirjoitti:Pelottaa vaan että miten laatikko ja kone kestää viritystä. Bsr viritystä olen ajatellut. Bsr on kyllä mitannut 9-5 T (vm98) koneesta vakiona 193 heppaa joten ei se 235 heppaa olisi siihen paljoa lisää. Vääntö nousee kyllä BSR:llä roimasti. Tietääkseni 9-5t ja T Saabissa on sama voimansiirto. Sitä en tiedä onko turbo sama. Eihän se viri kone mene rikki jos ajaa rauhallisesti mutta pitää sitä aina välillä vähän kokeilla. Onkohan noi viritetyt koneet yleensä kestänyt.
Kyllä kestää jos fiksusti ajaa ja huoltaa. Saa sen vakio autonkin rikki. :) Itse ajoin n. 70 000KM BSR:n softapäivityksellä ja olin tosi tyytyväinen.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
YSI-VIIS
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 07:18
Paikkakunta: Vantaa

150tkm

Viesti Kirjoittaja YSI-VIIS »

Mulla on nyt 150tkm mittarissa ja ajattelin nyt hommata bsr virityksen. Mitenkähän kilometrit vaikuttaa palikoiden kestoon.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Re: 150tkm

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

j.suuronen kirjoitti:Mulla on nyt 150tkm mittarissa ja ajattelin nyt hommata bsr virityksen. Mitenkähän kilometrit vaikuttaa palikoiden kestoon.
Turbo hajoaa kilometrien myötä ei viristä (jos on garrett) ja laatikko ajotavasta riippuen. Muuten kestää kyllä normiajoa.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
YSI-VIIS
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 07:18
Paikkakunta: Vantaa

Ajotapa

Viesti Kirjoittaja YSI-VIIS »

Minkäläinen ajotapa rasittaa laatikkoa eniten. Itsellä tulee aika usein laitettua kaasu pohjaan kakkos vaihteella. Suditus tietenkin myös rasittaa ja jos vaihtaessa nostaa kytkimen nopeasti.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Kun autossa on riittävästi paukkua, niin ei kehtaa vielä kakkosella painaa kaasua pohjaan. Meinaan TCS valo alkaa loistaa mittaristossa ja kiihtyvyys muuttuu nykiväksi. Laatikon saa helpoiten pas2 kiihdyttämällä täydellä kaasulla pieniltä kierroksilta.
YSI-VIIS
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 07:18
Paikkakunta: Vantaa

Luistonesto

Viesti Kirjoittaja YSI-VIIS »

Mulla ei ole luistonestoa mutta täytyy sitten vaan malttaa mieltä sen kaasun kanssa.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
Vastaa Viestiin