Tulpat
Tulpat
Onko kokemusta eri sytytystulppien vaikutuksesta tehoon. Mikä tulppa sopii parhaiten matalapaine turboon. Luin vauhdin maailmasta jutun missä Volvo T nelosen tehot nousi 5,6 hv ja vääntö nousi 11,3Nm. Tulppa jolla teho nousi oli Iridium racing.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
Viri
Pelottaa vaan että miten laatikko ja kone kestää viritystä. Bsr viritystä olen ajatellut. Bsr on kyllä mitannut 9-5 T (vm98) koneesta vakiona 193 heppaa joten ei se 235 heppaa olisi siihen paljoa lisää. Vääntö nousee kyllä BSR:llä roimasti. Tietääkseni 9-5t ja T Saabissa on sama voimansiirto. Sitä en tiedä onko turbo sama. Eihän se viri kone mene rikki jos ajaa rauhallisesti mutta pitää sitä aina välillä vähän kokeilla. Onkohan noi viritetyt koneet yleensä kestänyt.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
Re: Viri
Kyllä kestää jos fiksusti ajaa ja huoltaa. Saa sen vakio autonkin rikki.j.suuronen kirjoitti:Pelottaa vaan että miten laatikko ja kone kestää viritystä. Bsr viritystä olen ajatellut. Bsr on kyllä mitannut 9-5 T (vm98) koneesta vakiona 193 heppaa joten ei se 235 heppaa olisi siihen paljoa lisää. Vääntö nousee kyllä BSR:llä roimasti. Tietääkseni 9-5t ja T Saabissa on sama voimansiirto. Sitä en tiedä onko turbo sama. Eihän se viri kone mene rikki jos ajaa rauhallisesti mutta pitää sitä aina välillä vähän kokeilla. Onkohan noi viritetyt koneet yleensä kestänyt.

Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Re: 150tkm
Turbo hajoaa kilometrien myötä ei viristä (jos on garrett) ja laatikko ajotavasta riippuen. Muuten kestää kyllä normiajoa.j.suuronen kirjoitti:Mulla on nyt 150tkm mittarissa ja ajattelin nyt hommata bsr virityksen. Mitenkähän kilometrit vaikuttaa palikoiden kestoon.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Ajotapa
Minkäläinen ajotapa rasittaa laatikkoa eniten. Itsellä tulee aika usein laitettua kaasu pohjaan kakkos vaihteella. Suditus tietenkin myös rasittaa ja jos vaihtaessa nostaa kytkimen nopeasti.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
Luistonesto
Mulla ei ole luistonestoa mutta täytyy sitten vaan malttaa mieltä sen kaasun kanssa.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.