Ajatuksia Saabin vaihduttua 9000 griffin -> 9-5 aero

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1857
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

Joo, huomasin kyllä. Siinä kävi vaan niin että kun se aamulla alkoi temppuilemaan niin vein sen samantien metro-autoon. Sitten myöhemmin löysin nuo ohjeet netistä. Toivotaan että en tule ohjeita tarvitsemaan.

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, kuten olen useamman kerran täällä maininnut, minun Aeroon on edellisen omistajan aikana tehty tuo läppäkotelon toleranssin laajennus ja sen jälkeen ei ole limputtanut (itse olen ajanut noin 30K).

Eski
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1857
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

Ensi kokemukset Aerosta ja Nokian RSi kitkoista talviolosuhteissa. Tampereella oli eilen ja yöllä tullut lunta sen verran että saappaan varsi riitti juuri ja juuri meidän pihassa. Aamulla oli lähtö Helsinkiin kuuden aikaan. Joten ei muuta kuin auto käyntiin, harjalla lumet päältä pois, automaatti winter-asentoon ja liikkeelle. Saabihan kulki kivasta ja kitkat tuntuu lumessa pitävän erittäin hyvin. Hieman oli kuitenkin jännitystä kun taisin olla ensimmäisenä liikkeellä meidän pikkuteillä ja ihan tarkkaan ei tiennyt missä tie menee. Risteyksiin ei arvannut pysähtyä vaan piti vetää käännökset vauhdilla. Hienosti kuitenkin selvisi eikä vaaran paikkoja ollut kuin parissa kohtaa kun tuuli oli kasannut niin ison kinoksen että lumet lensi tuulilasiin ja tiellä pysyminen oli vähän niin ja näin. Mutta kun ei kaasusta hellittänyt ja antoi mennä, niin menihän se. Täytyy todeta että on tuo Saab talviauto!

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Vastaa Viestiin