Ajatuksia Saabin vaihduttua 9000 griffin -> 9-5 aero

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Laukkuapina
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Ke Heinä 19, 2006 16:24
Paikkakunta: Helsinki

Volvon kontti

Viesti Kirjoittaja Laukkuapina »

Volvo S80 ei menny edes 16" vanteet renkaineen peräkonttiin. Kontti on pitkä, mutta matala.
Tota olen itsekkin ihmetelly, että noin yleinen auto taksipiireissä ja kolmea normaalia matkalaukkua et saa konttiin mahtumaan.

Saattaa kuskit punastella, kun ei voi asiakkaita ottaa kyytiin, kun ei matkatavarat mahdu mukaan. :lol:
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1857
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

Jaahas, nyt pitäis jostain saada taakse keskimmäiselle paikalle niskatuki. Kyllähän turvallisessa Saabissa pitää myös keskipaikalla olla niskatuki siltä varalta että joku posauttaa perään. Laitoin mä oikein ostoilmoituksenkin tuonne, mutta ajattelin että jos jollain olis vinkkiä purkamosta jossa voisi olla. Ilmeisesti reunapaikkojen niskatuki ei keskelle sovi?

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1857
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

9-5T kirjoitti:
mikan kirjoitti:Jaahas, nyt pitäis jostain saada taakse keskimmäiselle paikalle niskatuki. Kyllähän turvallisessa Saabissa pitää myös keskipaikalla olla niskatuki siltä varalta että joku posauttaa perään. Laitoin mä oikein ostoilmoituksenkin tuonne, mutta ajattelin että jos jollain olis vinkkiä purkamosta jossa voisi olla. Ilmeisesti reunapaikkojen niskatuki ei keskelle sovi?

t. Mika
Sopii ja ehkä ei mutta korimalli?
Edelleen siis kyseessä tämä mun sedan aero vm.00. Sori, oli itselle itsestäänselvyys. :oops:

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1857
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Läppävika

Viesti Kirjoittaja mikan »

Jaahas, ensimmäiset ongelmat on sitten kohdattu. Eli ilmeisen yleinen kaasuläppävika joka aiheutti limbhome-tilan. Automaatti on aika ikävä ajaa kun ei ole tyhjäkäyntiä, mutta tulipa harjoiteltua vasemman jalan jarruttamista.
Metro-autossa oli hieman kiirettä, joten auto oli siellä 2 päivää. Resetoivat läpän ja laittoivat ohjelmistoon päivityksen jossa on laajemmat toleranssit. Kustannuksia tuli reilu 90 euroa. Saas nähdä kuinka pitkään tuo auttaa vai meneekö läppäkotelo vaihtoon.

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Läppäkotelon voi resetoida itsekin:
http://photo.platonoff.com/Auto/2004100 ... _reset.jpg

Eski
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1857
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

Joo, huomasin kyllä. Siinä kävi vaan niin että kun se aamulla alkoi temppuilemaan niin vein sen samantien metro-autoon. Sitten myöhemmin löysin nuo ohjeet netistä. Toivotaan että en tule ohjeita tarvitsemaan.

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, kuten olen useamman kerran täällä maininnut, minun Aeroon on edellisen omistajan aikana tehty tuo läppäkotelon toleranssin laajennus ja sen jälkeen ei ole limputtanut (itse olen ajanut noin 30K).

Eski
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1857
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

Ensi kokemukset Aerosta ja Nokian RSi kitkoista talviolosuhteissa. Tampereella oli eilen ja yöllä tullut lunta sen verran että saappaan varsi riitti juuri ja juuri meidän pihassa. Aamulla oli lähtö Helsinkiin kuuden aikaan. Joten ei muuta kuin auto käyntiin, harjalla lumet päältä pois, automaatti winter-asentoon ja liikkeelle. Saabihan kulki kivasta ja kitkat tuntuu lumessa pitävän erittäin hyvin. Hieman oli kuitenkin jännitystä kun taisin olla ensimmäisenä liikkeellä meidän pikkuteillä ja ihan tarkkaan ei tiennyt missä tie menee. Risteyksiin ei arvannut pysähtyä vaan piti vetää käännökset vauhdilla. Hienosti kuitenkin selvisi eikä vaaran paikkoja ollut kuin parissa kohtaa kun tuuli oli kasannut niin ison kinoksen että lumet lensi tuulilasiin ja tiellä pysyminen oli vähän niin ja näin. Mutta kun ei kaasusta hellittänyt ja antoi mennä, niin menihän se. Täytyy todeta että on tuo Saab talviauto!

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Vastaa Viestiin