katsastus
katsastus
Tänään koitti taas se aika vuodesta, kun Griffinin kohdalle tuli katsastus ajankohtaiseksi!
16.40 alkoi katsastus ja läpihän se meni hyvin, hieman meinasi vaan madallus ja helmat tuottaa dynamometrissä vaikeuksia, abaut sentti jäi väliä ettei ottanut kiinni.
Hyvin ovat Koni/Eibach säilyttäneet tehonsa kuuden vuoden aikana! Nimittäin katsastusmies kysyi, että olenko vaihtanut iskarit viikonloppuna, koska arvot olivat abaut 90% edessä sekä takana. Mitään klappia tai muuta ei alustasta löytynyt, mittarissa nyt 279tkm, eikä ikinä ole vaihdettu mitään muuta kuin edestä koiranluut nyt kesällä.
Että tällainen tarina tällä kertaa.
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
AC kirjoitti:Heittämällä meni kans läpi tos syyskuus, vaikka inssimies ei uskonu H&R:n TÜV-lappuja ensin.
Tosin huomenna aamusta pitää soitella Metron pikahuoltoon aikaa, kun Check Engine palaa
Onko sun autosta muuten tota pakosarjaa vaihdettu/parsittu koskaan?
Takimmaiselle eli turbottomalle ei ole koskaan tehty ilmeisesti mitään.
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Joo, mäkin kävin 9-5:sen katsastamassa ihan ex-tempore, kun noi poliisit tuolla tien päällä asiasta ystävällisesti muistuttivat:
lappu
(Poika synty jsut niihin aikoihin, kun olis pitäny katsastella. En olis kyllä varmaan ennen ens kesää muistanu
)
lappu
(Poika synty jsut niihin aikoihin, kun olis pitäny katsastella. En olis kyllä varmaan ennen ens kesää muistanu
antti | 9-5 -98 | #2303
Aika nätisti olet hymyillyt Janinalle kun vain 5 päiväsakkoa! Opiskeluaikoina muistaakseni 20 päiväsakkoa kun oli jäänyt katsastus pitkäksi. Noh, sullahan ei ollut paljoa kyllä myöhässä.ankeskit kirjoitti:Joo, mäkin kävin 9-5:sen katsastamassa ihan ex-tempore, kun noi poliisit tuolla tien päällä asiasta ystävällisesti muistuttivat:
lappu
![]()
(Poika synty jsut niihin aikoihin, kun olis pitäny katsastella. En olis kyllä varmaan ennen ens kesää muistanu)
P.S: Onko puoliso ruotsiksi Make, vai onko kyseessä rekisteröity parisuhde?
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Ei tarvinnu ite Janinalle hymyillä, kun oltiin pojan (alle 3 kk) kanssa kahdestaan liikenteessä -- poika hoiti sen puolen. 8 päiväsakkoa olis kuulemma ollu taulukon mukaan. Ja kilvet olis kanssa kuulunu ottaa pois. Sain pitää kilvet, kun lupasimme ajella suoraan katsastukseenpeinu kirjoitti:Aika nätisti olet hymyillyt Janinalle kun vain 5 päiväsakkoa! Opiskeluaikoina muistaakseni 20 päiväsakkoa kun oli jäänyt katsastus pitkäksi. Noh, sullahan ei ollut paljoa kyllä myöhässä.ankeskit kirjoitti:Joo, mäkin kävin 9-5:sen katsastamassa ihan ex-tempore, kun noi poliisit tuolla tien päällä asiasta ystävällisesti muistuttivat:
lappu
![]()
(Poika synty jsut niihin aikoihin, kun olis pitäny katsastella. En olis kyllä varmaan ennen ens kesää muistanu)
P.S: Onko puoliso ruotsiksi Make, vai onko kyseessä rekisteröity parisuhde?
Joku ruotsia paremmin osaava vastanne tuohon Make-juttuun
antti | 9-5 -98 | #2303
Myö kirjotellaan tuosta minimissään kymmentä, mut normaalisti 12 päiväsakkoa. Riippuu tietenkin asiakkaan yhteistyöhalukkuudesta...ankeskit kirjoitti:Ei tarvinnu ite Janinalle hymyillä, kun oltiin pojan (alle 3 kk) kanssa kahdestaan liikenteessä -- poika hoiti sen puolen. 8 päiväsakkoa olis kuulemma ollu taulukon mukaan. Ja kilvet olis kanssa kuulunu ottaa pois. Sain pitää kilvet, kun lupasimme ajella suoraan katsastukseenpeinu kirjoitti:Aika nätisti olet hymyillyt Janinalle kun vain 5 päiväsakkoa! Opiskeluaikoina muistaakseni 20 päiväsakkoa kun oli jäänyt katsastus pitkäksi. Noh, sullahan ei ollut paljoa kyllä myöhässä.ankeskit kirjoitti:Joo, mäkin kävin 9-5:sen katsastamassa ihan ex-tempore, kun noi poliisit tuolla tien päällä asiasta ystävällisesti muistuttivat:
lappu
![]()
(Poika synty jsut niihin aikoihin, kun olis pitäny katsastella. En olis kyllä varmaan ennen ens kesää muistanu)
P.S: Onko puoliso ruotsiksi Make, vai onko kyseessä rekisteröity parisuhde?![]()
Joku ruotsia paremmin osaava vastanne tuohon Make-juttuun![]()
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Pari viikkoa sitten kävin katsastaas Aeron. Ja HYLKY tuli ja ihan omasta syystä. Kun katsastus oli suoritettu sanoin inssille, mitä jos tarkistettas vielä kaikki takapään puslat ja kas kummaa kummaltakin puolen löytyi väljää siittä Opelin kantapäästä, joten voi se väljyys piillä muillakin vaikka leima napottaakin paperissa...
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
-
Trooper_75
- "Turbo"
- Viestit: 282
- Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14
Huomasitko tuota väljyyttä ajossa/ääninä? Mulla nimittäin muuttui auto talvirenkailla (205/55/16 Conti VW2) kuivalla asfaltilla huomattavan paljon löysemmän tuntuiseksi verrattuna kesärenkaisiin, joilla alusta tuntui olevan ihan timmissä kunnossa. Etenkin kun tekee väistön niin takapää tuntuu tulevan myöhässä ja paineita pitää korottaa reilusti yli suositellun (lähemmäksi 3.0 baaria). Johtuneeko pelkistä renkaista, joiden pitäisi olla kai hyvät luokassaan?KARELPA kirjoitti:Pari viikkoa sitten kävin katsastaas Aeron. Ja HYLKY tuli ja ihan omasta syystä. Kun katsastus oli suoritettu sanoin inssille, mitä jos tarkistettas vielä kaikki takapään puslat ja kas kummaa kummaltakin puolen löytyi väljää siittä Opelin kantapäästä, joten voi se väljyys piillä muillakin vaikka leima napottaakin paperissa...
9-5 NG Turbo4 Vector
-
Trooper_75
- "Turbo"
- Viestit: 282
- Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14
Joko oot vaihtanut nuo nivelet ja mitä kustanti? Mistä nuo taka-akselin osat yleensäkin kannattaa ostaa? Jämäköityikö auto paljon?KARELPA kirjoitti:Joo auto on hiukan uraherkempi ja huomasin sen kun vaihdoin talvipalloille, koska niillä ei ole uria yleensä tuntunut. Ne väljät osat oli ne nivelet siellä "olka"akselin yläpäässä. Puslat eivät olleet väljät, ainakaan katastusinssin mielestä
9-5 NG Turbo4 Vector
16. päivä pitäs vaihtua ja vaihdetaan muutkin puslat mm. etummaiset uretaanipusliin, joten ei vielä kokemustaTrooper_75 kirjoitti:Joko oot vaihtanut nuo nivelet ja mitä kustanti? Mistä nuo taka-akselin osat yleensäkin kannattaa ostaa? Jämäköityikö auto paljon?KARELPA kirjoitti:Joo auto on hiukan uraherkempi ja huomasin sen kun vaihdoin talvipalloille, koska niillä ei ole uria yleensä tuntunut. Ne väljät osat oli ne nivelet siellä "olka"akselin yläpäässä. Puslat eivät olleet väljät, ainakaan katastusinssin mielestä
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100