katsastus

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

katsastus

Viesti Kirjoittaja LR »

Tänään koitti taas se aika vuodesta, kun Griffinin kohdalle tuli katsastus ajankohtaiseksi! :) 16.40 alkoi katsastus ja läpihän se meni hyvin, hieman meinasi vaan madallus ja helmat tuottaa dynamometrissä vaikeuksia, abaut sentti jäi väliä ettei ottanut kiinni. :D Hyvin ovat Koni/Eibach säilyttäneet tehonsa kuuden vuoden aikana! Nimittäin katsastusmies kysyi, että olenko vaihtanut iskarit viikonloppuna, koska arvot olivat abaut 90% edessä sekä takana. Mitään klappia tai muuta ei alustasta löytynyt, mittarissa nyt 279tkm, eikä ikinä ole vaihdettu mitään muuta kuin edestä koiranluut nyt kesällä. 8) Että tällainen tarina tällä kertaa.
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Heittämällä meni kans läpi tos syyskuus, vaikka inssimies ei uskonu H&R:n TÜV-lappuja ensin.

Tosin huomenna aamusta pitää soitella Metron pikahuoltoon aikaa, kun Check Engine palaa :(

Onko sun autosta muuten tota pakosarjaa vaihdettu/parsittu koskaan?
BMW 320dA Coupe LCI
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

AC kirjoitti:Heittämällä meni kans läpi tos syyskuus, vaikka inssimies ei uskonu H&R:n TÜV-lappuja ensin.

Tosin huomenna aamusta pitää soitella Metron pikahuoltoon aikaa, kun Check Engine palaa :(

Onko sun autosta muuten tota pakosarjaa vaihdettu/parsittu koskaan?

Takimmaiselle eli turbottomalle ei ole koskaan tehty ilmeisesti mitään.
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
ankeskit
"Saabisti"
Viestit: 88
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 16:29
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ankeskit »

Joo, mäkin kävin 9-5:sen katsastamassa ihan ex-tempore, kun noi poliisit tuolla tien päällä asiasta ystävällisesti muistuttivat:

lappu

:oops:

(Poika synty jsut niihin aikoihin, kun olis pitäny katsastella. En olis kyllä varmaan ennen ens kesää muistanu ;) )
antti | 9-5 -98 | #2303
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tami »

Saabille tuli täälläkin leima otteeseen puolituntia sitten. Ilman huomautuksia ja inssi vielä syynäsi melko tarkasti joka paikan läpi. Hieno homma !
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

ankeskit kirjoitti:Joo, mäkin kävin 9-5:sen katsastamassa ihan ex-tempore, kun noi poliisit tuolla tien päällä asiasta ystävällisesti muistuttivat:

lappu

:oops:

(Poika synty jsut niihin aikoihin, kun olis pitäny katsastella. En olis kyllä varmaan ennen ens kesää muistanu ;) )
Aika nätisti olet hymyillyt Janinalle kun vain 5 päiväsakkoa! Opiskeluaikoina muistaakseni 20 päiväsakkoa kun oli jäänyt katsastus pitkäksi. Noh, sullahan ei ollut paljoa kyllä myöhässä.

P.S: Onko puoliso ruotsiksi Make, vai onko kyseessä rekisteröity parisuhde? ;)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
ankeskit
"Saabisti"
Viestit: 88
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 16:29
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ankeskit »

peinu kirjoitti:
ankeskit kirjoitti:Joo, mäkin kävin 9-5:sen katsastamassa ihan ex-tempore, kun noi poliisit tuolla tien päällä asiasta ystävällisesti muistuttivat:

lappu

:oops:

(Poika synty jsut niihin aikoihin, kun olis pitäny katsastella. En olis kyllä varmaan ennen ens kesää muistanu ;) )
Aika nätisti olet hymyillyt Janinalle kun vain 5 päiväsakkoa! Opiskeluaikoina muistaakseni 20 päiväsakkoa kun oli jäänyt katsastus pitkäksi. Noh, sullahan ei ollut paljoa kyllä myöhässä.

P.S: Onko puoliso ruotsiksi Make, vai onko kyseessä rekisteröity parisuhde? ;)
Ei tarvinnu ite Janinalle hymyillä, kun oltiin pojan (alle 3 kk) kanssa kahdestaan liikenteessä -- poika hoiti sen puolen. 8 päiväsakkoa olis kuulemma ollu taulukon mukaan. Ja kilvet olis kanssa kuulunu ottaa pois. Sain pitää kilvet, kun lupasimme ajella suoraan katsastukseen :D

Joku ruotsia paremmin osaava vastanne tuohon Make-juttuun :?: :?:
antti | 9-5 -98 | #2303
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

ankeskit kirjoitti:
peinu kirjoitti:
ankeskit kirjoitti:Joo, mäkin kävin 9-5:sen katsastamassa ihan ex-tempore, kun noi poliisit tuolla tien päällä asiasta ystävällisesti muistuttivat:

lappu

:oops:

(Poika synty jsut niihin aikoihin, kun olis pitäny katsastella. En olis kyllä varmaan ennen ens kesää muistanu ;) )
Aika nätisti olet hymyillyt Janinalle kun vain 5 päiväsakkoa! Opiskeluaikoina muistaakseni 20 päiväsakkoa kun oli jäänyt katsastus pitkäksi. Noh, sullahan ei ollut paljoa kyllä myöhässä.

P.S: Onko puoliso ruotsiksi Make, vai onko kyseessä rekisteröity parisuhde? ;)
Ei tarvinnu ite Janinalle hymyillä, kun oltiin pojan (alle 3 kk) kanssa kahdestaan liikenteessä -- poika hoiti sen puolen. 8 päiväsakkoa olis kuulemma ollu taulukon mukaan. Ja kilvet olis kanssa kuulunu ottaa pois. Sain pitää kilvet, kun lupasimme ajella suoraan katsastukseen :D

Joku ruotsia paremmin osaava vastanne tuohon Make-juttuun :?: :?:
Myö kirjotellaan tuosta minimissään kymmentä, mut normaalisti 12 päiväsakkoa. Riippuu tietenkin asiakkaan yhteistyöhalukkuudesta...;)
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
ankeskit
"Saabisti"
Viestit: 88
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 16:29
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ankeskit »

hz81 kirjoitti: Joo,
Myö kirjotellaan tuosta minimissään kymmentä, mut normaalisti 12 päiväsakkoa. Riippuu tietenkin asiakkaan yhteistyöhalukkuudesta...;)
No katohan! Halvalla pääsin sitte ;)
antti | 9-5 -98 | #2303
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Pari viikkoa sitten kävin katsastaas Aeron. Ja HYLKY tuli ja ihan omasta syystä. Kun katsastus oli suoritettu sanoin inssille, mitä jos tarkistettas vielä kaikki takapään puslat ja kas kummaa kummaltakin puolen löytyi väljää siittä Opelin kantapäästä, joten voi se väljyys piillä muillakin vaikka leima napottaakin paperissa...
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Trooper_75
"Turbo"
Viestit: 280
Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14

Viesti Kirjoittaja Trooper_75 »

KARELPA kirjoitti:Pari viikkoa sitten kävin katsastaas Aeron. Ja HYLKY tuli ja ihan omasta syystä. Kun katsastus oli suoritettu sanoin inssille, mitä jos tarkistettas vielä kaikki takapään puslat ja kas kummaa kummaltakin puolen löytyi väljää siittä Opelin kantapäästä, joten voi se väljyys piillä muillakin vaikka leima napottaakin paperissa...
Huomasitko tuota väljyyttä ajossa/ääninä? Mulla nimittäin muuttui auto talvirenkailla (205/55/16 Conti VW2) kuivalla asfaltilla huomattavan paljon löysemmän tuntuiseksi verrattuna kesärenkaisiin, joilla alusta tuntui olevan ihan timmissä kunnossa. Etenkin kun tekee väistön niin takapää tuntuu tulevan myöhässä ja paineita pitää korottaa reilusti yli suositellun (lähemmäksi 3.0 baaria). Johtuneeko pelkistä renkaista, joiden pitäisi olla kai hyvät luokassaan?
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Joo auto on hiukan uraherkempi ja huomasin sen kun vaihdoin talvipalloille, koska niillä ei ole uria yleensä tuntunut. Ne väljät osat oli ne nivelet siellä "olka"akselin yläpäässä. Puslat eivät olleet väljät, ainakaan katastusinssin mielestä
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Trooper_75
"Turbo"
Viestit: 280
Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14

Viesti Kirjoittaja Trooper_75 »

KARELPA kirjoitti:Joo auto on hiukan uraherkempi ja huomasin sen kun vaihdoin talvipalloille, koska niillä ei ole uria yleensä tuntunut. Ne väljät osat oli ne nivelet siellä "olka"akselin yläpäässä. Puslat eivät olleet väljät, ainakaan katastusinssin mielestä
Joko oot vaihtanut nuo nivelet ja mitä kustanti? Mistä nuo taka-akselin osat yleensäkin kannattaa ostaa? Jämäköityikö auto paljon?
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Trooper_75 kirjoitti:
KARELPA kirjoitti:Joo auto on hiukan uraherkempi ja huomasin sen kun vaihdoin talvipalloille, koska niillä ei ole uria yleensä tuntunut. Ne väljät osat oli ne nivelet siellä "olka"akselin yläpäässä. Puslat eivät olleet väljät, ainakaan katastusinssin mielestä
Joko oot vaihtanut nuo nivelet ja mitä kustanti? Mistä nuo taka-akselin osat yleensäkin kannattaa ostaa? Jämäköityikö auto paljon?
16. päivä pitäs vaihtua ja vaihdetaan muutkin puslat mm. etummaiset uretaanipusliin, joten ei vielä kokemusta
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Vastaa Viestiin