IC:n puhdistus
IC:n puhdistus
(-vm99 150thk 2t)Turbo meni tilaukseen ja nyt olen putsannut kaikki putket öljystä. (Vielä öljyloukku puhdistusta vaille.)
Mutta, mutta mitenkä on IC:n irroitus ja puhdistus???
Kannattaako sitä ylipäätään irrottaa turbon vaihdossa. Jos kannattaa onko vinkkejä puhdistusaineesta tai purkamisesta ylipäätään rookie-remonttimiehelle.
Ilmanputsari kannattaa kaiketi myös vaihtaa.
Mutta, mutta mitenkä on IC:n irroitus ja puhdistus???
Kannattaako sitä ylipäätään irrottaa turbon vaihdossa. Jos kannattaa onko vinkkejä puhdistusaineesta tai purkamisesta ylipäätään rookie-remonttimiehelle.
Ilmanputsari kannattaa kaiketi myös vaihtaa.
viides menossa 99,2x900,9-5, 9-5Aero
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 179
- Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 14:02
- Paikkakunta: Wilppula
- Viesti:
No jos on aivan yyberlikainen ja vanha suodatin niin saattaa sieltä päästä enemmän likaa läpi kuin jos suodatin on ihan uusi ja toimiva. Ja muistaakseni se ahdin on siinä hieman putsarin jälkeen ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Eli on mun mielestä ainakin jossain määrin tuohon turboon yhteydessä ja etenkin kun ei montaa kymppiä maksa niin hyvin sen voi samalla vaihtaa : )
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Eli on mun mielestä ainakin jossain määrin tuohon turboon yhteydessä ja etenkin kun ei montaa kymppiä maksa niin hyvin sen voi samalla vaihtaa : )
OT: Olen tässä jo vähän kauemman aikaa seuraillut tätä foorumia ja eräs asia on pannut valitettavan usein merkille. Eli tämän nimimerkki 9-5T:n suhtautuminen asioihin. Joka asiassa pitää olla oikeassa ja joka topicciin pitää sanoa sanansa ja yleensä vastaukset on Ei, Kyllä tai jotain vastaavaa yhdellä sanalla töksäyttelyä joka ei vastaa varsinaiseen kysymykseen.pade kirjoitti:Nojoo, ei tästä tarvitse riidellä. Kukaan ei sitä filsua pakota vaihtamaanEikä varmaan ketään haittaa jos joku sen vaihtaa turborempan yhteydessä : )
En ihmettele tuota kirjoitettujen viestien määrää kun taso on tuollainen...
Anteeksi.
Viimeksi muokannut 9-2XT, Ma Helmi 19, 2007 22:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Niin jäi, mutta jos siihen haluat vastauksen niiin itse ainakin sen vaihtaisin varsinkin jos merkkihuollossa niin tekevät ja suosittavat, tuskin tuulesta temmattu tuokaan on. Vertauksesi siitä että eturengas on lähempänä suodatinta kuin ahdin kuvaa ilmeisen hyvin tietotaitoasi tästä ja monesta muusta jo täällä aiemmin huomioimistasi asioista.9-5T kirjoitti:Mielipiteesi suodattimen vaihdosta jäi hiukan epäselväksi vaikka kirjoituksesi oli noinkin pitkä.9-2XT kirjoitti:Olen tässä jo vähän kauemman aikaa seuraillut tätä foorumia ja eräs asia on pannut valitettavan usein merkille. Eli tämän nimimerkki 9-5T:n suhtautuminen asioihin. Joka asiassa pitää olla oikeassa ja joka topicciin pitää sanoa sanansa ja yleensä vastaukset on Ei, Kyllä tai jotain vastaavaa yhdellä sanalla töksäyttelyä joka ei vastaa varsinaiseen kysymykseen.
En ihmettele tuota kirjoitettujen viestien määrää kun taso on tuollainen...
Anteeksi.
OT: Onko käyttäytymisesi mielestäsi täällä foorumilla asiallista?
En vähättele tietotasoasi, päinvastoin mutta sitä ilmeisesti pystyisi käyttämään hiemen asiallisemmin ja asiantuntevammin.
-
- "Viggen"
- Viestit: 643
- Liittynyt: Su Loka 23, 2005 21:22
- Paikkakunta: Honkajoki
Ihan asiallisesti: Minäkin olen samaa mieltä 9-5T kanssa suodattimesta. Kyllä pitää olla tosi paha turbovaurio, että se rikkoo suodattimen, onhan siinä välissä tuo AMM:kin.Joni Tervalahti kirjoitti:Ja asiaan kiitos!
Siitä välijäähdyttimestä vielä. Jos sinne jää öljyä poistuuko se sieltä ikinä ajettaessa vai haittaako vain ilman virtausta?
sefo
Voisko ajatuksena olla että 1/100'000 turbon rikkoutumisesta johtuu suodattimesta, että pääsee jotain suurempaa jostain syystä läpi tms. eli sekin vaihtoehto eliminoidaan...onhan se suodatin aika tärkeä osa, ei kovinkaan suuria "tavaroita" tarvi mennä läpi että siipi vaurioituu -> epätasapainoon -> menee rikki kokonaan ajan kanssasefo kirjoitti:Ihan asiallisesti: Minäkin olen samaa mieltä 9-5T kanssa suodattimesta. Kyllä pitää olla tosi paha turbovaurio, että se rikkoo suodattimen, onhan siinä välissä tuo AMM:kin.Joni Tervalahti kirjoitti:Ja asiaan kiitos!
Siitä välijäähdyttimestä vielä. Jos sinne jää öljyä poistuuko se sieltä ikinä ajettaessa vai haittaako vain ilman virtausta?
sefo
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Teoreettista joo, mutta saattaa se rotta mennä sinne putsariin ja syyä paperiin reijän...
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Varmistin asian Rikulta ja ohje ei ollutkaan Saabilta, vaan Speedpartsilta:
http://www.speedparts.se/arkiv/anvisnin ... sturbo.pdf
Tuskin mikään turbovaurio ilmanputsaria varsinaisesti rikkoo, mutta tukossa oleva suodatin päästää paskaa turbolle, joten sikäli suodattimen vaihto kannattaisi tehdä etenkin turbovehkeissä vähän useamminkin kuin huolto-ohjelmassa vaaditaan... Erään turbohuollon mukaan yksi syy turbovikoihin on nimenomaan liian pitkät putsarien vaihtovälit.
Eski
http://www.speedparts.se/arkiv/anvisnin ... sturbo.pdf
Tuskin mikään turbovaurio ilmanputsaria varsinaisesti rikkoo, mutta tukossa oleva suodatin päästää paskaa turbolle, joten sikäli suodattimen vaihto kannattaisi tehdä etenkin turbovehkeissä vähän useamminkin kuin huolto-ohjelmassa vaaditaan... Erään turbohuollon mukaan yksi syy turbovikoihin on nimenomaan liian pitkät putsarien vaihtovälit.
Eski