IC:n puhdistus

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Sdanger
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:51

IC:n puhdistus

Viesti Kirjoittaja Sdanger »

(-vm99 150thk 2t)Turbo meni tilaukseen ja nyt olen putsannut kaikki putket öljystä. (Vielä öljyloukku puhdistusta vaille.)

Mutta, mutta mitenkä on IC:n irroitus ja puhdistus???
Kannattaako sitä ylipäätään irrottaa turbon vaihdossa. Jos kannattaa onko vinkkejä puhdistusaineesta tai purkamisesta ylipäätään rookie-remonttimiehelle.

Ilmanputsari kannattaa kaiketi myös vaihtaa.
viides menossa 99,2x900,9-5, 9-5Aero
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Cooleri kannattaa putsata, jos sinne on päässyt öljyä. Putsaaminen tapahtuu irroittamalla kenno ja reilusti liuotinpesuainetta sisään...

Ilmansuodatin ja moottoriöljyt pitää vaihtaa aina turboremontin yhteydessä.

Eski
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

PCS:llä ainakin väittivät, että Saabin ohjeiden mukaan se pitää vaihtaa.

Eski
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

9-5T kirjoitti:
Eski kirjoitti: Ilmansuodatin ja moottoriöljyt pitää vaihtaa aina turboremontin yhteydessä.

Eski
Miksi suodatin pitää sinusta vaihtaa?
Noh, ihan järkevältä tuo kuulostaa ainakin :roll:
Olettaen ettei sitä ole äskettäin vaihdettu..
The Black 9-5
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 14:02
Paikkakunta: Wilppula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja The Black 9-5 »

Miksi suodatin pitää sinusta vaihtaa?
Neljänkympin säästö Noin 800-1000egen remontissahan kannatta AINA! hehehhe :lol:

Kerralla kuntoon! varsinkin jos suodin on vanha!
A.K.A JETPILOT 9-5 -98
Ice blue metallic 9-5 Vector Wagon -08
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

No jos on aivan yyberlikainen ja vanha suodatin niin saattaa sieltä päästä enemmän likaa läpi kuin jos suodatin on ihan uusi ja toimiva. Ja muistaakseni se ahdin on siinä hieman putsarin jälkeen :D
Eli on mun mielestä ainakin jossain määrin tuohon turboon yhteydessä ja etenkin kun ei montaa kymppiä maksa niin hyvin sen voi samalla vaihtaa : )
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Nojoo, ei tästä tarvitse riidellä. Kukaan ei sitä filsua pakota vaihtamaan ;) Eikä varmaan ketään haittaa jos joku sen vaihtaa turborempan yhteydessä : )
9-2XT
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Helmi 19, 2007 22:09

Viesti Kirjoittaja 9-2XT »

pade kirjoitti:Nojoo, ei tästä tarvitse riidellä. Kukaan ei sitä filsua pakota vaihtamaan ;) Eikä varmaan ketään haittaa jos joku sen vaihtaa turborempan yhteydessä : )
OT: Olen tässä jo vähän kauemman aikaa seuraillut tätä foorumia ja eräs asia on pannut valitettavan usein merkille. Eli tämän nimimerkki 9-5T:n suhtautuminen asioihin. Joka asiassa pitää olla oikeassa ja joka topicciin pitää sanoa sanansa ja yleensä vastaukset on Ei, Kyllä tai jotain vastaavaa yhdellä sanalla töksäyttelyä joka ei vastaa varsinaiseen kysymykseen.
En ihmettele tuota kirjoitettujen viestien määrää kun taso on tuollainen...
Anteeksi.
Viimeksi muokannut 9-2XT, Ma Helmi 19, 2007 22:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-2XT
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Helmi 19, 2007 22:09

Viesti Kirjoittaja 9-2XT »

9-5T kirjoitti:
9-2XT kirjoitti:Olen tässä jo vähän kauemman aikaa seuraillut tätä foorumia ja eräs asia on pannut valitettavan usein merkille. Eli tämän nimimerkki 9-5T:n suhtautuminen asioihin. Joka asiassa pitää olla oikeassa ja joka topicciin pitää sanoa sanansa ja yleensä vastaukset on Ei, Kyllä tai jotain vastaavaa yhdellä sanalla töksäyttelyä joka ei vastaa varsinaiseen kysymykseen.
En ihmettele tuota kirjoitettujen viestien määrää kun taso on tuollainen...
Anteeksi.
Mielipiteesi suodattimen vaihdosta jäi hiukan epäselväksi vaikka kirjoituksesi oli noinkin pitkä.
Niin jäi, mutta jos siihen haluat vastauksen niiin itse ainakin sen vaihtaisin varsinkin jos merkkihuollossa niin tekevät ja suosittavat, tuskin tuulesta temmattu tuokaan on. Vertauksesi siitä että eturengas on lähempänä suodatinta kuin ahdin kuvaa ilmeisen hyvin tietotaitoasi tästä ja monesta muusta jo täällä aiemmin huomioimistasi asioista.
OT: Onko käyttäytymisesi mielestäsi täällä foorumilla asiallista?
En vähättele tietotasoasi, päinvastoin mutta sitä ilmeisesti pystyisi käyttämään hiemen asiallisemmin ja asiantuntevammin.
Joni Tervalahti
"Viggen"
Viestit: 643
Liittynyt: Su Loka 23, 2005 21:22
Paikkakunta: Honkajoki

Viesti Kirjoittaja Joni Tervalahti »

Ja asiaan kiitos!
#2671
9-5 wagon 2.2tid 2004
tech2 ohjelmoinnit, vikakoodien luku jne. pohjois-satakunnassa 041 310 2313 tai yv
sefo
"Tuplakaasari"
Viestit: 90
Liittynyt: La Elo 19, 2006 19:36
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sefo »

Joni Tervalahti kirjoitti:Ja asiaan kiitos!
Ihan asiallisesti: Minäkin olen samaa mieltä 9-5T kanssa suodattimesta. Kyllä pitää olla tosi paha turbovaurio, että se rikkoo suodattimen, onhan siinä välissä tuo AMM:kin.

Siitä välijäähdyttimestä vielä. Jos sinne jää öljyä poistuuko se sieltä ikinä ajettaessa vai haittaako vain ilman virtausta?

sefo
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

sefo kirjoitti:
Joni Tervalahti kirjoitti:Ja asiaan kiitos!
Ihan asiallisesti: Minäkin olen samaa mieltä 9-5T kanssa suodattimesta. Kyllä pitää olla tosi paha turbovaurio, että se rikkoo suodattimen, onhan siinä välissä tuo AMM:kin.

Siitä välijäähdyttimestä vielä. Jos sinne jää öljyä poistuuko se sieltä ikinä ajettaessa vai haittaako vain ilman virtausta?

sefo
Voisko ajatuksena olla että 1/100'000 turbon rikkoutumisesta johtuu suodattimesta, että pääsee jotain suurempaa jostain syystä läpi tms. eli sekin vaihtoehto eliminoidaan...onhan se suodatin aika tärkeä osa, ei kovinkaan suuria "tavaroita" tarvi mennä läpi että siipi vaurioituu -> epätasapainoon -> menee rikki kokonaan ajan kanssa :)
Teoreettista joo, mutta saattaa se rotta mennä sinne putsariin ja syyä paperiin reijän... :wink:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Varmistin asian Rikulta ja ohje ei ollutkaan Saabilta, vaan Speedpartsilta:
http://www.speedparts.se/arkiv/anvisnin ... sturbo.pdf

Tuskin mikään turbovaurio ilmanputsaria varsinaisesti rikkoo, mutta tukossa oleva suodatin päästää paskaa turbolle, joten sikäli suodattimen vaihto kannattaisi tehdä etenkin turbovehkeissä vähän useamminkin kuin huolto-ohjelmassa vaaditaan... Erään turbohuollon mukaan yksi syy turbovikoihin on nimenomaan liian pitkät putsarien vaihtovälit.

Eski
Amiraali
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: La Loka 04, 2003 21:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Amiraali »

Sanompahan nyt minäkin ... Päivänselvää että putsarivaihdetaan tai vähintäänkin tarkistetaan ko: toimenpiteen ollessa kyseessä . :wink:
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Ehkä Saabin miehet haluavat myydä turboja ja huollot vaihtaa niitä... No nythän GT17:a saa Biltemasta halvalla, joten antaa mennä vaan :lol:

Eski
Vastaa Viestiin