Vetonivelen tukilaakeri (oli ehjä) Mikä kolisee?
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
- Paikkakunta: Alavus
Vetonivelen tukilaakeri (oli ehjä) Mikä kolisee?
Apukuskinpuolella oleva vetarin tukilaakeri on väliä ja kolisee moottorijarrulla.
Onko kukaan joutunut vaihtaa?
Ei löydy ainakaan motonetistä ootteko hakenu laakeriliikkeestä vai saabilta
Mitä maksaa?
En viitiny pyhävaatteet päällä kontia alle onko paha vaihtaa?
Onko kukaan joutunut vaihtaa?
Ei löydy ainakaan motonetistä ootteko hakenu laakeriliikkeestä vai saabilta
Mitä maksaa?
En viitiny pyhävaatteet päällä kontia alle onko paha vaihtaa?
Viimeksi muokannut Subonaattori, Pe Syys 22, 2006 19:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
terve!
Oletko tarkistanut että se ei ole moottorin alapuoleinen tukivarrenkumi joka on loppu? (vaihdelaatiokon kohdalla suoraan moottorin alla)
silloin pääsee moottori hölskymään jarrutuksessa.
Lisäksi kannattaa tarkistaa koska alapallonivel ja iskarit on vaihdettu, mulla loppu meteli kun vaihdoin alusta sarjan auttoon johon kuului uusi alapallo nivel.
se tukilaakerisysteemi on sika kallis
Oletko tarkistanut että se ei ole moottorin alapuoleinen tukivarrenkumi joka on loppu? (vaihdelaatiokon kohdalla suoraan moottorin alla)
silloin pääsee moottori hölskymään jarrutuksessa.
Lisäksi kannattaa tarkistaa koska alapallonivel ja iskarit on vaihdettu, mulla loppu meteli kun vaihdoin alusta sarjan auttoon johon kuului uusi alapallo nivel.
se tukilaakerisysteemi on sika kallis
YT.
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
- Paikkakunta: Alavus
Joo nyt ryömin auton alle laakeri on ehjä.
Vika on jossain muualla. Kuuluu välillä aika sairas kolina moottorijarrutuksessa ja välillä kun auto rullaa vapaalla. Normaalissa vedossa ei kuulu mitään, mutta kuin oikein polkasee niin kuuluu taas erilaista ääntä sellaista rominaa.
En kyllä keksi mistä äänet tulee.
Vika on jossain muualla. Kuuluu välillä aika sairas kolina moottorijarrutuksessa ja välillä kun auto rullaa vapaalla. Normaalissa vedossa ei kuulu mitään, mutta kuin oikein polkasee niin kuuluu taas erilaista ääntä sellaista rominaa.
En kyllä keksi mistä äänet tulee.
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
Subonaattori kirjoitti:Joo nyt ryömin auton alle laakeri on ehjä.
Vika on jossain muualla. Kuuluu välillä aika sairas kolina moottorijarrutuksessa ja välillä kun auto rullaa vapaalla. Normaalissa vedossa ei kuulu mitään, mutta kuin oikein polkasee niin kuuluu taas erilaista ääntä sellaista rominaa.
En kyllä keksi mistä äänet tulee.
Minulla -00 9-5 2.3t ja ihan sama vika, eli kun päästää kaasun ja auto alkaa hidastua kuuluu tuollainen romina/jumpsutus lähinnä etuvasemmalta.
Lisäksi takaa kuuluu kuopissa narskahtelua/kolahtelua... Pitää kai alkaa tarkistaa koiranluita ja vastaavia.
Vaihdettuani taakse farkun jouset ja iskarit (käytetyt -03), en ole sen jälkeen kuullut korokkeiden ylityksessä edestä enää kolahduksia. Jo ostaessani auton, vasen takaiskunvaimennin vuoti, mutta viime kesän katsastuksessa oli sama teholtaan, kuin oikea. Auton asento muuttui jousien vaihdossa niin, että edestä on 10 mm matalampi ja takaa tehtaan arvoissa. Alunperin oli takaa 30 mm tehtaan arvoa matalampi, eli perä roikkui. Tästä tuli vain mieleen, että ilmeisesti auton asentomuutos vaikutti noihin kolinoiden häipymiseen? Toukokuun lopussa pääsee katsastukseen ja näkee onko vaimennus muuten nyt tasainen
9-5 2.3 MY2008
vanne löysällä
Eli vikana oli, että edessä kolisee vapaalla ja rengas pultithan ne olivat huonosti kiinni länsiauton jäljiltä. Niin ennen oli 900I 8v ja tuli vaihdettua 95 farkuun vm 2000 toivottavasti pelittää. Ainakin huoltohistorian mukaan suurin osa tällä forumilla kerrotuista vioista on korjattu. ajovalon pyyhkijän moottoria vielä odottelen, sillä sen vaihto kuuluu vielä kauppaan.