Vetonivelen tukilaakeri (oli ehjä) Mikä kolisee?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Subonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
Paikkakunta: Alavus

Vetonivelen tukilaakeri (oli ehjä) Mikä kolisee?

Viesti Kirjoittaja Subonaattori »

Apukuskinpuolella oleva vetarin tukilaakeri on väliä ja kolisee moottorijarrulla.
Onko kukaan joutunut vaihtaa?
Ei löydy ainakaan motonetistä ootteko hakenu laakeriliikkeestä vai saabilta
Mitä maksaa?
En viitiny pyhävaatteet päällä kontia alle onko paha vaihtaa?
Viimeksi muokannut Subonaattori, Pe Syys 22, 2006 19:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
nef
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 13:39
Paikkakunta: Porvoo, hamari

Viesti Kirjoittaja nef »

terve!
Oletko tarkistanut että se ei ole moottorin alapuoleinen tukivarrenkumi joka on loppu? (vaihdelaatiokon kohdalla suoraan moottorin alla)
silloin pääsee moottori hölskymään jarrutuksessa.
Lisäksi kannattaa tarkistaa koska alapallonivel ja iskarit on vaihdettu, mulla loppu meteli kun vaihdoin alusta sarjan auttoon johon kuului uusi alapallo nivel.

se tukilaakerisysteemi on sika kallis
YT.
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
Subonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Subonaattori »

Joo nyt ryömin auton alle laakeri on ehjä.
Vika on jossain muualla. Kuuluu välillä aika sairas kolina moottorijarrutuksessa ja välillä kun auto rullaa vapaalla. Normaalissa vedossa ei kuulu mitään, mutta kuin oikein polkasee niin kuuluu taas erilaista ääntä sellaista rominaa.
En kyllä keksi mistä äänet tulee.
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
konTomi
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Tammi 22, 2007 09:37
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja konTomi »

Subonaattori kirjoitti:Joo nyt ryömin auton alle laakeri on ehjä.
Vika on jossain muualla. Kuuluu välillä aika sairas kolina moottorijarrutuksessa ja välillä kun auto rullaa vapaalla. Normaalissa vedossa ei kuulu mitään, mutta kuin oikein polkasee niin kuuluu taas erilaista ääntä sellaista rominaa.
En kyllä keksi mistä äänet tulee.

Minulla -00 9-5 2.3t ja ihan sama vika, eli kun päästää kaasun ja auto alkaa hidastua kuuluu tuollainen romina/jumpsutus lähinnä etuvasemmalta.

Lisäksi takaa kuuluu kuopissa narskahtelua/kolahtelua... Pitää kai alkaa tarkistaa koiranluita ja vastaavia.
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Subonaattori kirjoitti:
Lisäksi takaa kuuluu kuopissa narskahtelua/kolahtelua... Pitää kai alkaa tarkistaa koiranluita ja vastaavia.
Normaali vika. Takana puslat rikki.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Sairas95
Matalapaineturbo
Viestit: 188
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 22:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Sairas95 »

Vaihdettuani taakse farkun jouset ja iskarit (käytetyt -03), en ole sen jälkeen kuullut korokkeiden ylityksessä edestä enää kolahduksia. Jo ostaessani auton, vasen takaiskunvaimennin vuoti, mutta viime kesän katsastuksessa oli sama teholtaan, kuin oikea. Auton asento muuttui jousien vaihdossa niin, että edestä on 10 mm matalampi ja takaa tehtaan arvoissa. Alunperin oli takaa 30 mm tehtaan arvoa matalampi, eli perä roikkui. Tästä tuli vain mieleen, että ilmeisesti auton asentomuutos vaikutti noihin kolinoiden häipymiseen? Toukokuun lopussa pääsee katsastukseen ja näkee onko vaimennus muuten nyt tasainen
9-5 2.3 MY2008
konTomi
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Tammi 22, 2007 09:37
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja konTomi »

Mikähän tuohon etupään jumpsutukseen avuksi? Kuuluu pienemmissä nopeuksissa todella voimakkaasti kun päästää kaasun tai polkee jarrua.
konTomi
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Tammi 22, 2007 09:37
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja konTomi »

Heh, loppuivat jumpsutukset ja täryytykset kun väänsi rengaspultit kiinni, olivat löystyneet reippaasti kuukauden aikana. Onneksi ei käynyt tämän pahemmin. 8)

Kaikkea sitä...
juhanahm
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Su Touko 13, 2007 21:17

vanne löysällä

Viesti Kirjoittaja juhanahm »

Eli vikana oli, että edessä kolisee vapaalla ja rengas pultithan ne olivat huonosti kiinni länsiauton jäljiltä. Niin ennen oli 900I 8v ja tuli vaihdettua 95 farkuun vm 2000 toivottavasti pelittää. Ainakin huoltohistorian mukaan suurin osa tällä forumilla kerrotuista vioista on korjattu. ajovalon pyyhkijän moottoria vielä odottelen, sillä sen vaihto kuuluu vielä kauppaan.
Vastaa Viestiin