Mikä voisi olla vikana?
Mikä voisi olla vikana?
Selläinen kuva:

Hei!
jos tarkoitat tuota huohotinletkun kulumista niin se muovikansi tekee tuollaista tuhoa joskus. Täällä foorumillla muistaakseni joku toinenkin tapaus tullut vastaan. Kannattaa tarkastaa onko kannessa ne pienet "jalat" ehjänä, etteti se painu liian alas...
jos tarkoitat tuota huohotinletkun kulumista niin se muovikansi tekee tuollaista tuhoa joskus. Täällä foorumillla muistaakseni joku toinenkin tapaus tullut vastaan. Kannattaa tarkastaa onko kannessa ne pienet "jalat" ehjänä, etteti se painu liian alas...
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
#1814
Se huohotinletku on kuin veitsella leikattu ja purkautunut ja hyvin öljyinen. Voiko sellaisella autolla edas ajaa?e0000333 kirjoitti:Hei!
jos tarkoitat tuota huohotinletkun kulumista niin se muovikansi tekee tuollaista tuhoa joskus. Täällä foorumillla muistaakseni joku toinenkin tapaus tullut vastaan. Kannattaa tarkastaa onko kannessa ne pienet "jalat" ehjänä, etteti se painu liian alas...
Kiitos
misfits kirjoitti:Se huohotinletku on kuin veitsella leikattu ja purkautunut ja hyvin öljyinen. Voiko sellaisella autolla edas ajaa?
Kiitos
No kyllähän tuohon ensitilassa kannattaa hankkia ehjä letku tilalle.
Unohtamatta tietenkään korjata vian aiheuttajaa. Muuten sama voi olla edessä taas uudelleen.
Mutta pientä pakollista ajoa voi toki ajaa, kun huolehtii ettei kone ainakaan ime roskia tuosta rikkonaisesta letkusta sisään. Eli teippiä, putkea ja letkuklemmareita vain väliaikaiseksi korjaukseksi ja hyvä tulee....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
#1814
Juu, ajaa voi minunkin mielestäni.e0000333 kirjoitti:
No kyllähän tuohon ensitilassa kannattaa hankkia ehjä letku tilalle.
Unohtamatta tietenkään korjata vian aiheuttajaa. Muuten sama voi olla edessä taas uudelleen.
Mutta pientä pakollista ajoa voi toki ajaa, kun huolehtii ettei kone ainakaan ime roskia tuosta rikkonaisesta letkusta sisään. Eli teippiä, putkea ja letkuklemmareita vain väliaikaiseksi korjaukseksi ja hyvä tulee....
Mutta kannattaa remontoida samalla koko huohotinsysteemi uusimman päivityksen osilla. Oliko satsin osanumero 55561200?
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Todennäköisesti liittyy tuohon samaan hommaan. Osta uusi huohotinpäivitys nyt ensimmäiseksi ja sitten tarkkailua.misfits kirjoitti:Aukosta mistä menee mootorinöljy sisään tulee myös valkoista savua kun mootori käy.
Onko se myös merkki jostain vakavasta rikkeestä?

Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Ennen minkään ostamista itse lähtisin tuossa tapauksessa liikkeelle silleen että ottaa selvää onko Virossa tämä sama ns. jatkettu moottoritakuu olemassa ja onko ko. autossa huoltokirja kunnossa eli takuu voimassa. Jos molemmat "kyllä" niin seuraavaksi tutkia onko esim. jakopää tai koko kone jo siinä kunnossa että sen voisi korjauttaa tuon takuun piikkiin. Pelkkä jakopäätyökin pitää sisällään huohotinpäivityksen.
Tämä vaan tuli mieleen kun noin aika huolestuttavia ovat nuo merkit. Saattaa siis olla isompiakin asioita koneen sisällä pielessä kuin muutama tukkeentunut letku.
Tämä vaan tuli mieleen kun noin aika huolestuttavia ovat nuo merkit. Saattaa siis olla isompiakin asioita koneen sisällä pielessä kuin muutama tukkeentunut letku.
9000CS 2,3
Selvältä huohotinongelmatapaukselta vaikuttaa. Ns. moottoritakuu on voimassa myös Virossa samoilla ehdoilla kuin meilläkin. Tietoa "takuusta" löytyy tuolta: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... &start=490
Eski
Eski