Lukitus/Hälyytin
Lukitus/Hälyytin
Mikä toiminta on 9-5 (vm-98 ) Saabissa kun painaa kauko-ohjaimesta ovet kaksi kertaa lukkoon ja auto tööttää. Mikä on ero jos painaa vain kerran. Kerran mulla jäi lapset odottamaan autoon ja painoin kaksi kertaa ohjainta. Hetken päästä alkoi helvetillinen ulvonta. Sitten ajattelin että painan vain kerran lukkoon. Sama huuto alkoi taas hetken päästä. Saattoi olla että pienempi marakatti veti oven kahvasta.
Viimeksi muokannut YSI-VIIS, La Touko 26, 2007 08:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
Joo
Niin mä vähän ajattelinkin että ovet menevät lukkoon niin että niitä ei saa auki sisältä. Täytyy tutkia onko mahdollista saada tutka myös pois toiminnasta sillä 3 ja 4 vuotiasta on aika hankala pitää paikoillaa edes 10 sekuntia saati 5 min. Onko kaikissa malleissa myös sisätutka. Mä en ole tiennytkään että mullakin on.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
Lasinrikkotunnistimen saa kytkettyä pois toiminnasta kun painaa Night Panel nappia tovin aikaa jolloin SIDiin ilmestyy teksti DOOR ALARM ONLY. Tätä tehtäessä avain ei saa olla virtalukossa.
Hälytin on aktivoitava kolmen minuutin kuluessa tai muuten lasinrikkotunnistin aktivoituu taas hälytystä kytkettäessä.
Hälytin on aktivoitava kolmen minuutin kuluessa tai muuten lasinrikkotunnistin aktivoituu taas hälytystä kytkettäessä.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Lukitus/Hälyytin
YSI-VIIS kirjoitti:Mikä toiminta on 9-58(vm-98) Saabissa kun painaa kauko-ohjaimesta ovet kaksi kertaa lukkoon ja auto tööttää. Mikä on ero jos painaa vain kerran. Kerran mulla jäi lapset odottamaan autoon ja painoin kaksi kertaa ohjainta. Hetken päästä alkoi helvetillinen ulvonta. Sitten ajattelin että painan vain kerran lukkoon. Sama huuto alkoi taas hetken päästä. Saattoi olla että pienempi marakatti veti oven kahvasta.

Tai voihan perheen tietysti poistaa ajoneuvosta myös rikottujen ikkunoiden kautta

Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Onko sama
Onko lasinrikkotunnistin sama kuin liikkeentunnistin?mike kirjoitti:Lasinrikkotunnistimen saa kytkettyä pois toiminnasta kun painaa Night Panel nappia tovin aikaa jolloin SIDiin ilmestyy teksti DOOR ALARM ONLY. Tätä tehtäessä avain ei saa olla virtalukossa.
Hälytin on aktivoitava kolmen minuutin kuluessa tai muuten lasinrikkotunnistin aktivoituu taas hälytystä kytkettäessä.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
Lasinrikkotunnistin reagoi akustisiin juttuihin eli on tavallaan mikrofoni jonka kautta hälytin seuraa tiettyä taajuusaluetta. Ilmeisesti vekara autossa pystyy tuottamaan sopivalla taajuudella olevaa ääntä kun hälytin laukeaa. Tai sitten autossasi on kallistustunnistin?
Sitten autohälyttimissä on yleensä mikroaaltotunnistimia jotka reagoivat liikkeeseen, mutta saabin hälyssä ei näyttäisi näitä olevan.
Saabin hälyssä on lisävarusteena tuo kallistustunnistin siltä varalta että joku yrittää tunkkailla autoa tai ottaa vaikka hinurin tai trailerin kyytiin.
Sitten autohälyttimissä on yleensä mikroaaltotunnistimia jotka reagoivat liikkeeseen, mutta saabin hälyssä ei näyttäisi näitä olevan.
Saabin hälyssä on lisävarusteena tuo kallistustunnistin siltä varalta että joku yrittää tunkkailla autoa tai ottaa vaikka hinurin tai trailerin kyytiin.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334