Lukitus/Hälyytin

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
YSI-VIIS
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 07:18
Paikkakunta: Vantaa

Lukitus/Hälyytin

Viesti Kirjoittaja YSI-VIIS »

Mikä toiminta on 9-5 (vm-98 ) Saabissa kun painaa kauko-ohjaimesta ovet kaksi kertaa lukkoon ja auto tööttää. Mikä on ero jos painaa vain kerran. Kerran mulla jäi lapset odottamaan autoon ja painoin kaksi kertaa ohjainta. Hetken päästä alkoi helvetillinen ulvonta. Sitten ajattelin että painan vain kerran lukkoon. Sama huuto alkoi taas hetken päästä. Saattoi olla että pienempi marakatti veti oven kahvasta.
Viimeksi muokannut YSI-VIIS, La Touko 26, 2007 08:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kaksi painallusta on deadlock, jolloin ovia ei saa auki sisältä ovinapista nostamalla. Se ei vaikuta hälyttimen sisätutkaan. En muista onko sisätutka mahdollista poistaa käytöstä, mutta manuaalista löytynee...

Eski
YSI-VIIS
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 07:18
Paikkakunta: Vantaa

Joo

Viesti Kirjoittaja YSI-VIIS »

Niin mä vähän ajattelinkin että ovet menevät lukkoon niin että niitä ei saa auki sisältä. Täytyy tutkia onko mahdollista saada tutka myös pois toiminnasta sillä 3 ja 4 vuotiasta on aika hankala pitää paikoillaa edes 10 sekuntia saati 5 min. Onko kaikissa malleissa myös sisätutka. Mä en ole tiennytkään että mullakin on.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mike »

Lasinrikkotunnistimen saa kytkettyä pois toiminnasta kun painaa Night Panel nappia tovin aikaa jolloin SIDiin ilmestyy teksti DOOR ALARM ONLY. Tätä tehtäessä avain ei saa olla virtalukossa.

Hälytin on aktivoitava kolmen minuutin kuluessa tai muuten lasinrikkotunnistin aktivoituu taas hälytystä kytkettäessä.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Re: Lukitus/Hälyytin

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

YSI-VIIS kirjoitti:Mikä toiminta on 9-58(vm-98) Saabissa kun painaa kauko-ohjaimesta ovet kaksi kertaa lukkoon ja auto tööttää. Mikä on ero jos painaa vain kerran. Kerran mulla jäi lapset odottamaan autoon ja painoin kaksi kertaa ohjainta. Hetken päästä alkoi helvetillinen ulvonta. Sitten ajattelin että painan vain kerran lukkoon. Sama huuto alkoi taas hetken päästä. Saattoi olla että pienempi marakatti veti oven kahvasta.
:!: Saabin manuaali kieltää ehdottomasti lukitsemasta ketään deadlockin taakse. Liekö siksi että jos jotain käy niin lukkoja ei saa auki kuin valtuutetussa huollossa tai räjäyttämällä.
Tai voihan perheen tietysti poistaa ajoneuvosta myös rikottujen ikkunoiden kautta :lol:
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
YSI-VIIS
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 07:18
Paikkakunta: Vantaa

Onko sama

Viesti Kirjoittaja YSI-VIIS »

mike kirjoitti:Lasinrikkotunnistimen saa kytkettyä pois toiminnasta kun painaa Night Panel nappia tovin aikaa jolloin SIDiin ilmestyy teksti DOOR ALARM ONLY. Tätä tehtäessä avain ei saa olla virtalukossa.

Hälytin on aktivoitava kolmen minuutin kuluessa tai muuten lasinrikkotunnistin aktivoituu taas hälytystä kytkettäessä.
Onko lasinrikkotunnistin sama kuin liikkeentunnistin?
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mike »

Lasinrikkotunnistin reagoi akustisiin juttuihin eli on tavallaan mikrofoni jonka kautta hälytin seuraa tiettyä taajuusaluetta. Ilmeisesti vekara autossa pystyy tuottamaan sopivalla taajuudella olevaa ääntä kun hälytin laukeaa. Tai sitten autossasi on kallistustunnistin?

Sitten autohälyttimissä on yleensä mikroaaltotunnistimia jotka reagoivat liikkeeseen, mutta saabin hälyssä ei näyttäisi näitä olevan.

Saabin hälyssä on lisävarusteena tuo kallistustunnistin siltä varalta että joku yrittää tunkkailla autoa tai ottaa vaikka hinurin tai trailerin kyytiin.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Miten on, onko hälytin vakio varuste?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Hälyttimen olemassaolosta ei taida muu kertoa (fyysisesti) kuin konepellin tunnistin. Tietty jotakin tarroja voi olla ikkunoissa.
BMW 320dA Coupe LCI
Vastaa Viestiin