Neliskulmaiset pyörät
-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
- Paikkakunta: Turku
Neliskulmaiset pyörät
Tämä on vähän kreisi kysymys, mutta. Muutaman kerran ihan satunnaisesti liikkeelle lähdettäessä on ollut kuin rengas puhki, pultit irti, ravistaa, kolistaa. Talvipyörien pultitkin on kahteen kertaan tsekattu, mutta kiinni on ja pysyy. Merkillinen tärinä. Rengaskaveri epäili että pyörään olisi jäänyt kivi mihin halusin ensin uskoakin, mutta taas teki eilen sitä niin että kaikki irtolasti sisällä kilisi. ja ratti vippasi. Mikä h*lv*tt* voi olla kyseessä. Auttoi kun antoi hanaa. Maallikkoysivitonen sanoisi että "vauhtipyörän tasauskiekot on siirtyneet väliaikaisesti paikoiltaan" vaikken tiedä edes onko sellaisia olemassa. Tää on hiukan tuskallista. Tonnarissa otettiin vuosi sitten se kuuluisa tasauspyörästön ketju pois. Olispa "saabikeiju" antanut vähän suoja-aikaa tämmöisille. Nimim. "Ei autoinsinööri"
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: Neliskulmaiset pyörät
jos siinä on kantavus liian heikko renkaissa
menee paikallaan lyttyyn.
paljonko rengaspaineita ?

paljonko rengaspaineita ?
Re: Neliskulmaiset pyörät
Jos auto seisoo esim. pakkasilla paikallaan ja renkaassa on huonosti ilmaa se kyllä muodostuu hieman ja saattaa täristää hetken aikaa. Yleensä kuitenkin normalisoituu melko pian.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
- Paikkakunta: Turku
Re: Neliskulmaiset pyörät
Itse pidän paineena yli 2,5 bar Griffinissä, ja renkaiden kokona on 205/55-16. Ohjekirjassa muistaakseni puhutaan 2,2 ja 2,3 barin paineista.
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
Re: Neliskulmaiset pyörät
Päälle jäätynyt käsijarru voi aiheuttaa vastaavanlaista ongelmaa.
Saab 900s -94 2.3i
-
- "Aero"
- Viestit: 397
- Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Neliskulmaiset pyörät
En ole auton renkaissa moista muodonmuutosta pakkasillakaan huomannut, mutta polkupyörän renkaissa kyllä joskus aikanaan kun kunnon kumi sai vähitellen väistyä muovin tieltä!pade kirjoitti:Jos auto seisoo esim. pakkasilla paikallaan ja renkaassa on huonosti ilmaa se kyllä muodostuu hieman ja saattaa täristää hetken aikaa. Yleensä kuitenkin normalisoituu melko pian.
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
- Paikkakunta: Turku
Re: Neliskulmaiset pyörät
Kiitos taas neuvoista, thanks for the advices.
Auo oli tässä välin tyttärellä (kortti 2 viikkoa)
Rengaspaineet 2.5 .. no täristys.
Tulin viime yönä Dubai - Oman - Muscat -kierrokselta
Ajoin >1000 km Toyota Yariksella, toimi hyvin , mutta
jos joku muu kerholainen menee sinne, suositan bussia
10 dollaria per suunta.
Hienoa muuten oli.
Auo oli tässä välin tyttärellä (kortti 2 viikkoa)
Rengaspaineet 2.5 .. no täristys.
Tulin viime yönä Dubai - Oman - Muscat -kierrokselta
Ajoin >1000 km Toyota Yariksella, toimi hyvin , mutta
jos joku muu kerholainen menee sinne, suositan bussia
10 dollaria per suunta.
Hienoa muuten oli.
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71