Neliskulmaiset pyörät

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Peter Finn
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
Paikkakunta: Turku

Neliskulmaiset pyörät

Viesti Kirjoittaja Peter Finn »

Tämä on vähän kreisi kysymys, mutta. Muutaman kerran ihan satunnaisesti liikkeelle lähdettäessä on ollut kuin rengas puhki, pultit irti, ravistaa, kolistaa. Talvipyörien pultitkin on kahteen kertaan tsekattu, mutta kiinni on ja pysyy. Merkillinen tärinä. Rengaskaveri epäili että pyörään olisi jäänyt kivi mihin halusin ensin uskoakin, mutta taas teki eilen sitä niin että kaikki irtolasti sisällä kilisi. ja ratti vippasi. Mikä h*lv*tt* voi olla kyseessä. Auttoi kun antoi hanaa. Maallikkoysivitonen sanoisi että "vauhtipyörän tasauskiekot on siirtyneet väliaikaisesti paikoiltaan" vaikken tiedä edes onko sellaisia olemassa. Tää on hiukan tuskallista. Tonnarissa otettiin vuosi sitten se kuuluisa tasauspyörästön ketju pois. Olispa "saabikeiju" antanut vähän suoja-aikaa tämmöisille. Nimim. "Ei autoinsinööri"
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Re: Neliskulmaiset pyörät

Viesti Kirjoittaja saabracing »

jos siinä on kantavus liian heikko renkaissa 8O menee paikallaan lyttyyn.

paljonko rengaspaineita ?
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Re: Neliskulmaiset pyörät

Viesti Kirjoittaja pade »

Jos auto seisoo esim. pakkasilla paikallaan ja renkaassa on huonosti ilmaa se kyllä muodostuu hieman ja saattaa täristää hetken aikaa. Yleensä kuitenkin normalisoituu melko pian.
Saabisti-76
"Hirsch"
Viestit: 774
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
Paikkakunta: Turku

Re: Neliskulmaiset pyörät

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

Itse pidän paineena yli 2,5 bar Griffinissä, ja renkaiden kokona on 205/55-16. Ohjekirjassa muistaakseni puhutaan 2,2 ja 2,3 barin paineista.
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
Washburn
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: Ti Touko 10, 2005 21:46

Re: Neliskulmaiset pyörät

Viesti Kirjoittaja Washburn »

Päälle jäätynyt käsijarru voi aiheuttaa vastaavanlaista ongelmaa.
Saab 900s -94 2.3i
9-5/2,3LPT
"Aero"
Viestit: 397
Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
Paikkakunta: Vaasa

Re: Neliskulmaiset pyörät

Viesti Kirjoittaja 9-5/2,3LPT »

pade kirjoitti:Jos auto seisoo esim. pakkasilla paikallaan ja renkaassa on huonosti ilmaa se kyllä muodostuu hieman ja saattaa täristää hetken aikaa. Yleensä kuitenkin normalisoituu melko pian.
En ole auton renkaissa moista muodonmuutosta pakkasillakaan huomannut, mutta polkupyörän renkaissa kyllä joskus aikanaan kun kunnon kumi sai vähitellen väistyä muovin tieltä!
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
Peter Finn
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
Paikkakunta: Turku

Re: Neliskulmaiset pyörät

Viesti Kirjoittaja Peter Finn »

Kiitos taas neuvoista, thanks for the advices.
Auo oli tässä välin tyttärellä (kortti 2 viikkoa)
Rengaspaineet 2.5 .. no täristys.
Tulin viime yönä Dubai - Oman - Muscat -kierrokselta
Ajoin >1000 km Toyota Yariksella, toimi hyvin , mutta
jos joku muu kerholainen menee sinne, suositan bussia
10 dollaria per suunta.
Hienoa muuten oli.
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
Vastaa Viestiin