JAKOKETJU
Re: JAKOKETJU
Kannattaa kuitenkin merkkiliikkeestä hakea, parinsatasen paketissa tulee sekä jakopään ketju että tp-akselien ketju, kaikki rattaat ja laahaimet jne. Melko edullinen satsi kun ottaa huomioon että siinä on kaikki mitä kannattaa jakopäässä uusia jos ketju on kulunut.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: JAKOKETJU
Tossa hommassa ei nimenomaan ole ongelma osien hinta, vaan todella mieletön työmäärä niiden vaihtamisessa! Moottorin irrotus ei ihan joka tallissa onnistu...
Re: JAKOKETJU
Asennus onnistuu ilman koneen irroitusta.KN/Lieto kirjoitti:Tossa hommassa ei nimenomaan ole ongelma osien hinta, vaan todella mieletön työmäärä niiden vaihtamisessa! Moottorin irrotus ei ihan joka tallissa onnistu...
Mutta onnistuuko ilman kannen irroitusta?
Rahinaa kuuluu tuossa meidänkin autossa jakopään suunnasta, ketjunkiristäjää en ole vielä tsekannut, eli voipi olla tasapainoakselien ketjukin rahinan aiheuttaja.
Kesällä olisi tarkoitus poistaa rahinat, tasapainoketjun poistolla ja/tai jakopääremontilla, tuo remontin onnistuminen ilman kannen irroitusta vaan askarruttaa

2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: JAKOKETJU
Tuosta heräsikin kysymys, että kun merkkiliikkeessä tuo jakopään remppa tehdään niin käytetäänkö kantta irti silloinkin?Termos kirjoitti:Asennus onnistuu ilman koneen irroitusta.KN/Lieto kirjoitti:Tossa hommassa ei nimenomaan ole ongelma osien hinta, vaan todella mieletön työmäärä niiden vaihtamisessa! Moottorin irrotus ei ihan joka tallissa onnistu...
Mutta onnistuuko ilman kannen irroitusta?
Rahinaa kuuluu tuossa meidänkin autossa jakopään suunnasta, ketjunkiristäjää en ole vielä tsekannut, eli voipi olla tasapainoakselien ketjukin rahinan aiheuttaja.
Kesällä olisi tarkoitus poistaa rahinat, tasapainoketjun poistolla ja/tai jakopääremontilla, tuo remontin onnistuminen ilman kannen irroitusta vaan askarruttaa
-
- "Aero"
- Viestit: 397
- Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
- Paikkakunta: Vaasa
Re: JAKOKETJU
Ei onnistu ilman kannen irroitusta - siis venttiilikoneiston kansi pitää irroittaa.Termos kirjoitti:Asennus onnistuu ilman koneen irroitusta.KN/Lieto kirjoitti:Tossa hommassa ei nimenomaan ole ongelma osien hinta, vaan todella mieletön työmäärä niiden vaihtamisessa! Moottorin irrotus ei ihan joka tallissa onnistu...
Mutta onnistuuko ilman kannen irroitusta?
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
Re: JAKOKETJU
Harvinaisen hauskaa9-5/2,3LPT kirjoitti:Ei onnistu ilman kannen irroitusta - siis venttiilikoneiston kansi pitää irroittaa.

Sitäpaitsi voit olla väärässä. Jos jakopääremontti onnistuu ilman sylinterikannen irroitusta, niin miksi venakopan kansi pitää irrottaa?
No juu, kaipaisin edelleen tietoa siitä, että saako remontissa irroitetun jakopään kopan tiiviiksi ilman sylinterikannen irroitusta?
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: JAKOKETJU
Sehän on ilmiselvää, että koppaa on irroitettava jotta nokkien rattaat saa vaihdettua ja nokat kohdistettua jne.Termos kirjoitti: Sitäpaitsi voit olla väärässä. Jos jakopääremontti onnistuu ilman sylinterikannen irroitusta, niin miksi venakopan kansi pitää irrottaa?
Re: JAKOKETJU
No ilmiselvää asiantuntijoille ehkä. Olen minäkin tuplanokkaisen ketjujakopäällä varustetun koneen rempannut, tosin kyseessä oli venttiiliremppa, eli kansi piti nostaa pöydälle ilman pähkäilyitä.Tri-Lo kirjoitti:Sehän on ilmiselvää, että koppaa on irroitettava jotta nokkien rattaat saa vaihdettua ja nokat kohdistettua jne.Termos kirjoitti: Sitäpaitsi voit olla väärässä. Jos jakopääremontti onnistuu ilman sylinterikannen irroitusta, niin miksi venakopan kansi pitää irrottaa?
Jos nyt kuitenkin jätetään naljailut sikseen, ja pysytään alkuperäisessä meikäläisen kysymyksessä.
Onko Saab 9-5:n 2,3t - koneeseen mahdollista tehdä jakopään remonttia ilman sylinterikannen irroitusta?
Wis:

2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: JAKOKETJU
Jopas jotakin,en voi uskoa että ketjun ja muiden hilujen vaihto edellyttää sylinterikannen irrotusta.Oudon laitteen ovat pojat saapin verstaalla suunnitelleet.Jos näin on harkitaan josko olisi saatavilla vähän ajettua vaihtomoottoria esim. Ruotsista.On meinaan koneella ajettu jo 260 t .Tulee rempalle melkoinen hinta.Onko kenelläkään tietoa saako suomesta koneita järkihintaan.Harmittaa vaan ku laitoin mennäviikolla uuden ahtimen myllyyn. Vanha meni tuhannen päreiksi.Rahaa paloi ihan riittävästi.
Re: JAKOKETJU
Kyllä ton kuvan perusteella ilman kannen irrotusta luulis selviävän. Löysää öljy pohjaa ni saa menee kopan paikalleen. Ja jos pelkällä ketjun vaihdolla selviäis ni tod näk riittäs et ottaa vaan venakopan pois.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Re: JAKOKETJU
Minulle sanoivat merkkikorjaamossa että kansi pitää irrottaa jo senkin vuoksi että sen kopan irrottaminen aiheuttaa kannen tiivisteeseen muuten vuodon sinne jakopään päähän kun se menee jotenkin sinne väliin. Jakopään takuuremontissa irrottivat purkivat ja puhdistivat kannen, venttiilit ym.
9000CS 2,3
Re: JAKOKETJU
Jep, näin olen itsekin asian ymmärtänyt.Saappi Kuski kirjoitti:Minulle sanoivat merkkikorjaamossa että kansi pitää irrottaa jo senkin vuoksi että sen kopan irrottaminen aiheuttaa kannen tiivisteeseen muuten vuodon sinne jakopään päähän kun se menee jotenkin sinne väliin.
Mutta toisaalta foorumin remonttimiehet ovat muistaakseni ainakin yrittäneet jakopääremppaa sylinterinkansi paikoillaan, kovasti oli silloin keskustelua sopivasta tiivisteaineesta kopan ja kannen väliin.
Harmi kun en yhtään muista, mistä jutut löytyy, "ng900Aero" muistaakseni joskus postasi kattavan kertomuksen femman koneen DIY-remontista, tänne tai Projektit-osioon.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: JAKOKETJU
Onko kellään käsitystä minkä kaavan mukaan ruotsissa ollaan toimittu kun on uusittu jakopäitä moottoritakuun piikkiin? Kansi pois vai ei?
Re: JAKOKETJU
Eipä tullut mieleen että silloinhan olisi myös kannentiiviste tai yläpuolen tiiv.sarja merkitty osalistaan9-5T kirjoitti:Ohjeen mukaan ei missään maassa poisteta.

