tubon vaihto hki

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
pertti
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Ma Syys 29, 2008 18:43

tubon vaihto hki

Viesti Kirjoittaja pertti »

hei, 9-5 2.0 turbon vaihto edessä. Onko helsingin seudulla joku (muu kuin saabin oma) korjaamo erikoistunut näihin tyyppivikaisiin :cry:
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1189
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: tubon vaihto hki

Viesti Kirjoittaja masas »

saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)

Jäsen no: 1839
saabistinet
"Viggen"
Viestit: 547
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:55
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: tubon vaihto hki

Viesti Kirjoittaja saabistinet »

Itse kysyin reilu kolme kuukautta sitten hintaa sekä Auto-Westerlundilta Tapanilasta (Viertolantie 2) ja Herttoniemen Länsiautosta. Hinnat kuulostivat molemmissa menevän melkolailla samaan molemmissa. Nyt vaan tuota Hertsikan Länkkäriä ei enää ole, lähin on Magneetti Jumbon kupeessa ja sitten pääkaupunkiseudun Metro-Autot. Westerlund kuulemma hankkii Metro-Autosta turbot.

Itse en ole vieläkään vaihdattanut turboa, noin parituhatta kilsaa ajettu (= kesän ajot) tuon kyselyn jälkeen, eikä öljyä ole kulunut, vain kylmänä ne kuuluisat pölläykset.

TERO
Tero Wiheriäkoski / Kotka (SCF #1135)
Saab 96 GL V4 super -1979 (harraste)
http://saabistinet.fi
karkivi
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 19:22
Paikkakunta: Kotka

Re: tubon vaihto hki

Viesti Kirjoittaja karkivi »

Itse vaihdoin juuri mitsun garretin tilalle, eikä ollu oikeastaan kummoinen homma. Pihalla auton keula sen verran ylös että mahtui juuri alle.

Jos ostaa merkkiliikkeestä uudet banjot, niin ei tarvitse edes ihmetellä miten ne siellä oli kun menevät vain yksinperin paikoilleen.
9-5 2,3t(+) Vector wagon -02
9000 CS 2,0 -93
95 kartano -74
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2577
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: tubon vaihto hki

Viesti Kirjoittaja Termos »

karkivi kirjoitti:Itse vaihdoin juuri mitsun garretin tilalle, eikä ollu oikeastaan kummoinen homma. Pihalla auton keula sen verran ylös että mahtui juuri alle.

Jos ostaa merkkiliikkeestä uudet banjot, niin ei tarvitse edes ihmetellä miten ne siellä oli kun menevät vain yksinperin paikoilleen.
Saman tehneenä voin sanoa, että periaatteessa helppo homma.

Vaatii kuitenkin perustyökaluja ja taitoa niiden käytössä. Plus jonkunlaiset rampit, että mahtuu turvallisesti värkkäämään auton alla.
Ja onhan tuo nyt senverta sotkuinen askare, ettei keskiverto femmakuski välttämättä edes harkitse tee-se-itse vaihtoehtoa :roll:

En lähtis itsekään tekemään jossain asfalttilähiön parkkipaikalla :(
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Vastaa Viestiin