Aeron ja 2,3t erot

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Aeron ja 2,3t erot

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

jkotka kirjoitti:juu, on sitä kyllä nähty matalapaine venttiilillä vuorattu pakopesä ahtimessa.

oli mielenkiintoisen näköinen.
Softa N? 8O :lol:
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
jthing
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 15:10
Paikkakunta: Vancouver

Re: Aeron ja 2,3t erot

Viesti Kirjoittaja jthing »

Juu, kyllä se pakovena B205E koneesta katki menee ja ahtimelle asti tarpeeksi rääkätessä. No tulee pakopuoli kiiltäväksi.

EDIT: Softalla oli varmasti osuus, mutta niin myös sillä että rauta ei vastannut softaa. (Tarkennus: Ei minun autoni ;) )
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
oju
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 08:44
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Aeron ja 2,3t erot

Viesti Kirjoittaja oju »

Eli mikä se raadin päätös on? Voiko 170hv mallia lastuttaa ilman että venttiilejä täytyy kerätä ahtimen pakopuolelta?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Aeron ja 2,3t erot

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kyllä voi. Järki pitää olla päässä mutta normistaget jotka on oikein tehty kestää aivan varmasti.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Re: Aeron ja 2,3t erot

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

Oli tilaisuus käydä kokeilemassa 07 aeroa ja täytyy kyllä sanoa että en huomannut juurikaan eroa omaan päivitettyyn hirsch softaan joka nyt paikalla. Onko 08 vielä softaa muutettu verrattuna 07 softaan. Tosin mitään kunnon vetoja ei tietenkään voi tehdä muutakuin suljetulla alueella tai Saksassa.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2499
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Aeron ja 2,3t erot

Viesti Kirjoittaja Termos »

oju kirjoitti:Eli mikä se raadin päätös on? Voiko 170hv mallia lastuttaa ilman että venttiilejä täytyy kerätä ahtimen pakopuolelta?
Vielä on 170 heppanen kone nipussa, Maptunin stage ykkösellä ajelin abaut 50tkm ostohetkestä eteenpäin (152 000 => ~200 000).

Yli 200tkm ajettuun laitoin piruuttani Maptunin stage nelosen palikat, toistaiseksi ajeltu syyskuun alusta saakka ilman ko. virin aiheuttamia murheita.
Kilsoja takana vasta noin 4tkm, mutta on konetta koeponnistettu kohtuu tiheästi, on se kiihtyvyys vaan niin mukavan tuntuista :wink: .

Tosin kyllä toisinaan vielä kaupunkipyörityksessä tulee ikävä vakio-Garrettia + stage ykköstä, oli se vaan niin hätäisesti lähtevä paketti pieniltä kierroksilta :mrgreen:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
deportivo
"Viggen"
Viestit: 532
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Re: Aeron ja 2,3t erot

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Mikä turbo sulla on, jos garrettia tulee ikävä?
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2499
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Aeron ja 2,3t erot

Viesti Kirjoittaja Termos »

deportivo kirjoitti:Mikä turbo sulla on, jos garrettia tulee ikävä?
Aeron Mitsu TD04-15T #5.

Ei tuo ahdin isomman stegin kanssa tarjoa kovin herkkää reagointia pieniltä kierroksilta.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
deportivo
"Viggen"
Viestit: 532
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Re: Aeron ja 2,3t erot

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Kumma juttu, eikös sulla ole vielä 2.3 konekin. Mulla oli 2.0 koneen jatkona T25 garretin jälkeen 15T hetken aikaa ja eipä tuossa mainittavaa viivettä ollut. Oliskohan mappaus aika konservatiivinen?
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2499
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Aeron ja 2,3t erot

Viesti Kirjoittaja Termos »

deportivo kirjoitti:Kumma juttu, eikös sulla ole vielä 2.3 konekin. Mulla oli 2.0 koneen jatkona T25 garretin jälkeen 15T hetken aikaa ja eipä tuossa mainittavaa viivettä ollut. Oliskohan mappaus aika konservatiivinen?
No mun virityshistoria menee abaut noin, kohde on -98 2.3lpt:

Lähtötilanne => Maptun Steg 1, turbo vakio GT17
+ 2.5" Simons catback
++ Mitsu TD04-15T #5
+++ Streetgear 3" downpipe kisakatilla.

==> tähän saakka mentiin rauta/softa ristiriidalla.

+ Maptun Stage 4 softa
++ 3.5 bar bensanpaineensäädin

==> tässä on jo virit balanssissa.

Näin omien kokemusten perusteella auto oli ripeimmillään ruuhkassa/pikkupyörityksessä nimenomaan "Maptun Steg 1, turbo vakio GT17" -tasolla :wink:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Jaulis
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: La Marras 01, 2008 11:05

Re: Aeron ja 2,3t erot

Viesti Kirjoittaja Jaulis »

Termos kirjoitti:No mun virityshistoria menee abaut noin, kohde on -98 2.3lpt:

Lähtötilanne => Maptun Steg 1, turbo vakio GT17
+ 2.5" Simons catback
++ Mitsu TD04-15T #5
+++ Streetgear 3" downpipe kisakatilla.

==> tähän saakka mentiin rauta/softa ristiriidalla.

+ Maptun Stage 4 softa
++ 3.5 bar bensanpaineensäädin

==> tässä on jo virit balanssissa.

Näin omien kokemusten perusteella auto oli ripeimmillään ruuhkassa/pikkupyörityksessä nimenomaan "Maptun Steg 1, turbo vakio GT17" -tasolla :wink:
Kieltämättä tuo vakio garretti toimii hienosti arkiajossa itsellänikin tuon 08-aeron softan kanssa. Vääntää alhaalta asti ilman viivettä ja tosi nöyrästi. Koville tuo vaan joutuu sitten yläkierroksilla, hieman tuntuu että "puutuu" lopussa... Itsellä tarkoitus olisi laittaa mitsun ahdin ja 3"downpipe ja säilyttää loppu putkisto vakiona. Softa saa pysyä samana. Eiköhän tuo noilla eväillä vaan paremmaksi muutu, tosin voihan tuo alhaalla herääminen hieman hidastua.

Ps. Hyviä firmoja ruotsin puolella mistä mitsua kysellä? Entä kokemuksia tuosta BR Turbosta viron puolelta?
Ex. Saab 9-5 2.3T -01
Nyk. Subaru...
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Aeron ja 2,3t erot

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Speedpartsilla näkyisi olevan 5,700kr uusi 15T mitsu, en oikein usko että tehdasuutta juuri tuon halvemmalla saa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Aeron ja 2,3t erot

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

B235R:lle tarjotaan eri öljypohjaa joissakin vuosimalleissa, mikähän lie erona?

EDIT:
Itse itselleni vastaten. B235R:ssä vaihdelaatikko tulee kiinni öljypohjaan.
Näin loota on tukevammin koneessa kii.
Vastaa Viestiin